vad betalar ni i stallhyra..

Sv: vad betalar ni i stallhyra..

800:- / mån.
Ingår: Hö eller ensilage när dom kommer in på kvällarna. Fri tillgång på ensilage på dagarna, in o utsläpp, mockning, paddock m belysning, spolspilta me kall o varmvatten, havre/korn, betfor och mineraler.:bump:

Jag betalar 1200 kr/box inkl hö och spån, allt annat sköter man själv.
Då är det nära till travbana, rakbana, ridplan, mkt bra rid/körvägar och så är det stora hagar.

jag betalar 900kr i kallhyra. vi mockar, gör ordning foder själva samt delar på alla fodringar och in och ut släpp.

vi har tillgång till ridbana och "bor" granne med ridklubben som vi kan använda oss av mot 300kr i månaden i anläggningskort. (ett ridhus och 2 utebanor). vi har dessutom massor av ridvägar.

600 kr kallhyra och ca 675kr hö = 1275 kr.

Ingår:
*Vatten och el
*Halvdana hagar
*Fin box i eget stall :)
*Mockning, fodring och in/utsläpp vardagar
*padock (Som är upptagen mellan ca 16-20 vardagar, och +-10 timmar helg)

Kraftfoder köper jag själv.

Jag har min häst i GBG, & jag betalar 'bara' 1400 kr/mån. Inte så dyrt för att vara i GBG. Då dema ndra stallen här omkring tar upp mot typ 3000.

Men det ingår då : Box, hösilage, havre & korn. Morgondofring & utsläpp, kvällsfording & insläpp är ett rullande schema. Vatten med ;) & paddock & rundkorall.

Men annars får vi köpa till torv. Vi beställer torv en gång per 'termin'.
& så löper jag ju själv betfor m.m

Jag betalar 2000:- då ingår allt, foder, strö, in/utsläpp, fodring 4 ggr/dag och mockning. Det enda jag behöver göra är att borsta och rida.
Det är fri till gång till en stor utebana 60 x 20 m och ett nybyggt ridhus 20 x 40 m.

Det tycker jag är billigt.

vad intressant att läsa om olika stallpriser, hade vart kul o veta i vilken region av Sverige som de gäller också, för det är ju en väldig skillnad på priserna mellan t.ex. Stockholm eller i Småland... om det var någon som förstod vad jag menade nu :smirk:

just för tillfället betalar vi 1500:- + el för ett helt stall med fyra boxar. Och då ingår ju självklart ingenting. vi sköter allt själva. han kör dock bort gödslet när det behövs.
Finns en gammal hockeyrink vi kan rida i med relativt ok underlag. inte jätte roliga ridvägar men det finns.

Men ska kanske flytta till en mindre 'ridskola' och då ta med två av dom tre hästarna jag har ( :( ) och då får jag betala 2500:-/var och då ingår in-/utsläpp fodringar, hö, spån, mockning och även Hallkort. :banana:
Finns ridhus men inte paddock. Bra ridvägar

Båda stallen ligger i Dalarna, Första i Blötberget och andra i Grangärde.

Senast ändrad av en moderator:

vi har 1500:-/månaden i hyra då ingår allting utom mockning som går att få för 250:- extra 100m till ridbana och 2km till ridanläggning:bump:

Jag betalar 1700:- i månaden och då ingår morgonfodring samt utsläpp, bra analycerat hösilage eller hö om man vill ha det och även korn och havre. Sen får man välja på Torv eller halm i boxen.

På kvällarna tar var och en in sina hästar och om helgerna är det jourschemat som gäller med fodring, utsläpp och städning.

Vi har bra hagar, en stor och bra paddock, bra ridvägar och stallet ligger endast ca 5minuter med bil ifrån centrum.

Stallet ligger i Västmanland...
/Hanna

betalar 1050 per häst, då ingår utsläpp vardagar & fodring + en liiiten paddock & en stor som är halv klar. hösilage & betfor ingår me. Tycker det är dyrt :o så ska ringa om annan boxplats som ligger på 700 kr med utsläpp & spån som ingår + paddock och en tränare som äger stället :) men måste bli av med ena hästen först :p

Men det är ju inte alls dyrt?? Jag betalade 3750 för samma service när jag bodde hemma (utanför Sthlm) och tyckte inte alls att det var så farligt. Allt ingick förutom mockning vilket gick att köpa till.

Nu, här i Växjö, betalar jag 1350 och då ingår bara box och hösilage (15 kg/dag), utsläpp och insläpp delar vi på. Med spån och havre brukar kostnaden landa på 1800/månaden vilket ju är typ ingenting om man jämför :)

men det är ju inte dyrt?? 1000 kr för allt är ju så billigt det bara kan bli! stallägaren måste ju typ gå back på att ha inackorderingar?

var ligger stallet?

vid Karlskrona :p kanske inte men känns lite att betala fullt pris på en 2 åring. sen ligger stallet för 700 kr 1 mil närmare mej så :) *
hoppas det finns plats där* 1050 är det dyraste jag betalat i stallhyra, förra ställerna låg mellan 500-750 & då ingick ridhus oxå.

Kallhyra 750 kr för innebox eller 450 kr för utebox vilket avser boxplatsen, varm & kallvatten, el. Rasthagar för en eller två hästar i varje med elstängsel. Finns även sjukhagar att tillgå och ett par, dock begränsat antal gräshagar. Hyran avser även tillgång till ridhus 20 x 55 m, ridtält kanske 20 x 30 m, två utebanor med belysning varav den ena 20 x 40 m, den andra kanske 30 x 80 m. Vi har även tillgång till kross där man kan krossa havre och korn själv. Även ett separat torkrum för täcken. Tvättmaskinen är nu inkoplad och går att bruka för en mindre kostnad för tvätt av täcken och schabrak. Ev. finns planer på att bygga en uppvärmd sadelkammare. Visst ja, spolspilta har vi också.

Beträffande servicen så ingår morgonfodring, utsläpp, lunchfodring, eftermiddagsfodring alla vardagar. Vintertid släpps hästarna in i samband med eftermiddagsfodringen. Intag som sker i samband med kvällsfodringen under vardagarna delar vi på. Normala helger så får vi även hästarna morgon och lunchfodrade men övriga pass delar vi på. Alla passen schemaläggs. Funkar kanonbra.

Extra service såsom täckesbyten, att få lindorna avtagna, hästen utsläppt i gräshage (som ligger längre bort), intagen när hovslagaren kommer etc. kan man köpa till för mindre kostnader.

Jag betalar 2500 för 3 fodringar in- och utsläpp (ej morgonfodring + utsläpp på helger och röda dagar, rullande schema) täckes av och påtagning (ej lindor och skydd = extra). Sedan blir de cirka 500 för hö krossad eller hel havre/korn. 150 extra för att han går i annan hage. Cirka 600-700 för strö och halm. Antar att annat fodertillskott inte ska räknas med
så cirka 3800:-/månaden

Då är det stora hagar blandat eller valacker/ston + ridvolt och 15 min till ridhus. Varm och kallvatten, spolplatta, salsten. Två skåp + foderutrymme

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 639
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 464
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
998
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka