vad betalar ni i stallhyra..

C

cleopatra

vet inte om detta är rätt forum men jag skriver här iaf..
jag undrar hur mycket ni betalar i stallhyra... och vad är det som igår där...

Sv: vad betalar ni i stallhyra..

I mitt stall får inackorderingarna betala 600:- för boxen/ månad (inklusive moms).:bump: I det priset ingår morgonfodring+ utsläpp vardagar. Annars gäller ett rullande schema.:banana:

Jag betalar 1.100 i stallhyra och då ingår morgon och kvällsfodring, inget mer. Min box är egentligen två boxar som mellanväggen är borttafen mellan, och en box kostar eg 850 kr så jag har ganska bra rabatt...

betalar 2500 / häst ( har två ) allt ingår förutom mockning.. bra pris :bump:

betalar 625 kr för boxen, 75 för en stooor skottkärra spån/vecka och 250 om man vill ha utsläpp vardagsmornar, men jag har tagit ett utsläppspass på vardagarna/vecka, så jag betalar inte för det. Så det blir alltså 700 kr :D

Rebby skrev:
betalar 625 kr för boxen, 75 för en stooor skottkärra spån/vecka och 250 om man vill ha utsläpp vardagsmornar, men jag har tagit ett utsläppspass på vardagarna/vecka, så jag betalar inte för det. Så det blir alltså 700 kr :D

Maten då ?? :crazy:

Har alla eget foder?? Eller räknar ni inte in fodret i stallhyran??

box 500
spån 150
utsläpp o morgonfodring (vardagar) 100

hö 2.25/kg
hösilage 1.25/kg
havre 2/kg

i vårt stall är hyran just nu 1800:- (med fri paddocksanvändning).
Där ingår:
*in och utsläpp vardagar (1 gång/ vecka hjälper man till och tar in 4 hästar) helger är kollektiva med rullande schema, så man har stalltjänst var 5:e vecka.
*4 fodringar (den dagen man har inlsäpp av 4 hästar ser man till att de även får sin kvällsmat)
*täckespåtagning och ev byte
*korn, kli, havre o betfor och 8 kg hösilage (för mer kostar det extra)
*2 halmbalar/vecka
*spolspilta, varm sadelkammare och toalett.
*ca: 25*50 m paddock m. belysning och hindermaterial.
*sådär ridvägar, ingen skog, några enstaka små granskogar rätt täta men grusvägar och enstaka gräsvagar till stranden.
*Väldigt bra bussförbindelser

Var och en sköter sin hage, rullande schema på vatten, städning och flytta in halm från logen.

Hyran ska höjas till hösten till 1900:- (2000:- med paddock) och 1700:- D-ponny (1800:- m. paddock), men då får man ta mer halm har jag för mig.

800:-
Då ingår in- och ut-släpp alla dagar i veckan, hö, spån, samt morgon och kvällsutfodring. Jag ger dem lunch eftersom jag oftast är där på dagtid (men annars ger någon annan).
Jag tycker att det är superlyxigt :bump:

Jag betalar 750 kr/månad för:
Boxplats inkl halm+ stora fina hagar
Fri tillgång till upplyst ridbana
Utsläpp, morgonfodring och lunchfodring vardagar

Insläpp, kvällsfodringar och helger brukar vi turas om med.
Hö köper jag ihop med de andra för ca 2,30 /kg, kraftfoder köper alla sitt eget.

Tycker det är helt ok :banana:

Vår inackorderade betalar 300 kr/månad

Då delar vi på in/utsläpp och fodringar rakt av, alltså hälften var.
Vi har ett schema som gjorts baserat på våra arbetstider så det ska funka.

I kallhyran ingår el, hagmatriel och underhåll av box, stall mm.
Foder och strö köper man själv.

Jag betalar 500 o då ingår in o utsläpp på vardagarna. Mat o strö betalar jag själv. Tycker det är helt ok!

ca 1200 kr per box. Endast kallhyra. Inget ingår.

Betalar 900:- plus moms (1125 inkl)/månad för min häst. Hoon gå rpå lösdrift och allt ingår. All mat och all skötsel, det enda jag eg gör är den hanteringen jag vill ha (hon är 1,5år)

Jag betalar 1 800 kr

Då ingår följande:

En del krafftfoder
Täckning på och av
Alla fodringar
Ut och insläpp

Man behöver alltså inte komma ut å göra mer än mocka å ta hand om sin egen häst å rida om man känner för det vilket man brukar göra. Man får göra iordning sitt eget foder oxå om man vill, fast dom vill helst att jag gör iordning mitt hö själv eftersom att jag använder hönät.

betalar 900 i kallhyra, sen 100 kr/månad för varje kg hö per dag man tar. sen 79 kr/ torvbal och man tar ca 4 i veckan
man hjälps åt med alla fodringar

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 639
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 465
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
998
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Blandraser och renraser

Hästrelaterat

Tillbaka