vad betyder det här...?

Jois

Trådstartare
fick låna och prova en sadel igår.. när jag lagt på sadeln tänkte jag genast att den kanske var något för tight över skuldrorna och att den kanske va något för sväng i bommen.
Tänkte således att jag prövar att rida en stund och se hur han beter sig.. Ingen skillnad på hästen, stollade runt som vanligt...:smirk:
När jag tagit av sadel, verkar den ha legat an ordentligt under (pälsen va slät som innan ridning), det va dock mer stöv under sadeln fram (precis bakom manken) än bak..
Så "finn 5 fel", bommen för smal, för böjd eller bara fel modell...?:crazy:

Sv: vad betyder det här...?

Sadeln är tyvärr lite för smal framtill, därför blev det en mer stöv där.
Kanske inte så mycket för smal så att håren blev "snurrade", men ändock så passa mycket att den "gnodde" fram stöv.

Sv: vad betyder det här...?

man kan alltså testa en vidare bom och se om det löser problemet...?

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 729
Senast: Oknytt
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 318
Senast: lillamy73
·
Utrustning Herr häst har breddat sig igen. Min tränare kallar det för lyxproblem att han musklar sig fint men det gör att jag än en gång är i...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025