Vad betyder det?

_Yggdrasil_

Trådstartare
Min vovva har gjort nått test som det står om på SKK hunddata under hennes namn undrar vad det är.:confused:
Nån duktig människa som vill tyda detta åt mig?

Hennes ID-nummer är 10131W

Sv: Vad betyder det?

jag antar att du menar under veterinärdata? CRD står för ChorioRetinal Dysplasia. detta hittade jag på ssrk's hemsida;

CRD är en missbildning i åderhinnan (choroidea) och näthinnan. Diagnosen CRD ställs bäst vid ögonlysning av unga valpar. En undersökning före 8-10 veckors ålder ger besked om huruvida en hund har CRD eller inte. Förändringen syns bättre ju yngre valpen är. Senare kan förändringen döljas bakom det blänkande skikt som gör att hundars ögon skimrar i mörker. CRD anses inte påverka synen.

vad jag har förstått så får en hund med CRD avelsförbud, men jag är inte helt säker.

Nja jag menade MENTALBESKR.HUND vad det nu är som står under tävlingar på min lilla vovva

Ja och vad hennes siffror betyder.
Alltså om siffrorna antyder att hon är en nervklen sak eller om hon har normala siffror... skulle hellst vilja veta vad varje siffra betyder :D Jag fattar inget

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 585
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 243
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 168
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 969
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur