Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Hörrni jag fick en liten idé och tänkte höra ifall någon kanske vill vara med.

Jag är med i bokbingo-tråden och så kom jag på att kanske vi kunde haft något liknande i den här tråden? Ifall att det finns fler som är som jag och gärna vill testa mer nya produkter/laga mer mat, men det bara inte blir av?
Asså så man gör som en bingobricka där man prickar av? :) Tänkte jag kan ju alltid fråga...
Gillar idén men tveksamt om jag kommer kunna vara med, har inte så mycket ork just nu, men hoppas fler hakar på idén :up:
 
Hörrni jag fick en liten idé och tänkte höra ifall någon kanske vill vara med.

Jag är med i bokbingo-tråden och så kom jag på att kanske vi kunde haft något liknande i den här tråden? Ifall att det finns fler som är som jag och gärna vill testa mer nya produkter/laga mer mat, men det bara inte blir av?
Asså så man gör som en bingobricka där man prickar av? :) Tänkte jag kan ju alltid fråga...
Jag är med om det blir veganskt/rätter som går att veganisera. Kul idé!
 
Hörrni jag fick en liten idé och tänkte höra ifall någon kanske vill vara med.

Jag är med i bokbingo-tråden och så kom jag på att kanske vi kunde haft något liknande i den här tråden? Ifall att det finns fler som är som jag och gärna vill testa mer nya produkter/laga mer mat, men det bara inte blir av?
Asså så man gör som en bingobricka där man prickar av? :) Tänkte jag kan ju alltid fråga...
Jag är gärna med men tycker vi kör en separat tråd då. :)
 
Hörrni jag fick en liten idé och tänkte höra ifall någon kanske vill vara med.

Jag är med i bokbingo-tråden och så kom jag på att kanske vi kunde haft något liknande i den här tråden? Ifall att det finns fler som är som jag och gärna vill testa mer nya produkter/laga mer mat, men det bara inte blir av?
Asså så man gör som en bingobricka där man prickar av? :) Tänkte jag kan ju alltid fråga...

Låter jättekul! :up: Är i stort behov av ny-mat-inspiration...
 
Tror jag blivit omedvetet påverkad av husmanskosttråden, varit så ovanligt sugen på den typen av mat, potatis, "kött" och sås typ. Blev någon variant på det i helgen med biffar av anammas formbara (som hade varit tinad mer än ett dygn, blev inte alls lika bra som vanligt), hasselbackspotatis och svampsås med grädde. Stekt lök, pressgurka och sallad till. Gott och trösterikt!
 
Alltså jag åt en sådan här igår. SÅ GOD! Inte på något vis torr och tråkig. Det bästa är att den inte är gjord på soja utan typ ärtprotein och rödbetor. :) Det stora negativa är väl priset... 65 kr för fyra burgare, visserligen ganska stora. Hur är det ens möjligt att hamburgare av KÖTT är väldigt mycket billigare än av rödbetor. Vad kostar fyra färska kötthamburgare, 35 kr typ? Ännu billigare frysta? Blir så trött. :banghead:
IMG_20181016_073130.jpg
 
Får börja följa denna tråden ^_^ Jag äter på tok för mycket av hälsans köks nuggets, potatis i ugn och pulver bea :o.. och pizza... Inte konstigt att jag gått upp en hel del sen jag blev veg.

Är dock lite begränsande att vara vegetarian med allergier mot morot, nötter, rödbetor m.m.. (2st korsallergier) samt kräsen när det gäller gröna grönsaker..
 
Alltså jag åt en sådan här igår. SÅ GOD! Inte på något vis torr och tråkig. Det bästa är att den inte är gjord på soja utan typ ärtprotein och rödbetor. :) Det stora negativa är väl priset... 65 kr för fyra burgare, visserligen ganska stora. Hur är det ens möjligt att hamburgare av KÖTT är väldigt mycket billigare än av rödbetor. Vad kostar fyra färska kötthamburgare, 35 kr typ? Ännu billigare frysta? Blir så trött. :banghead:Visa bifogad fil 20507
Jag tycker också det är helt sjukt faktiskt. Förstår inte ens hur det är möjligt.
 
Alltså jag åt en sådan här igår. SÅ GOD! Inte på något vis torr och tråkig. Det bästa är att den inte är gjord på soja utan typ ärtprotein och rödbetor. :) Det stora negativa är väl priset... 65 kr för fyra burgare, visserligen ganska stora. Hur är det ens möjligt att hamburgare av KÖTT är väldigt mycket billigare än av rödbetor. Vad kostar fyra färska kötthamburgare, 35 kr typ? Ännu billigare frysta? Blir så trött. :banghead:Visa bifogad fil 20507
Beror inte det på vad för kött man köper? Men visst känns det sjukt att kött är så billigt!
 
Beror inte det på vad för kött man köper? Men visst känns det sjukt att kött är så billigt!

Jag är ganska säker på att det är svenskt kött i icas färska 4-pack hamburgare som jag tänker på. Vet inte prick vad de kostar i ordinarie pris men det brukar vara extrapris på 25 kr / förpackning, så skulle tippa på runt 35 kr i vanliga fall.
 
Jag är ganska säker på att det är svenskt kött i icas färska 4-pack hamburgare som jag tänker på. Vet inte prick vad de kostar i ordinarie pris men det brukar vara extrapris på 25 kr / förpackning, så skulle tippa på runt 35 kr i vanliga fall.
Jag blev nyfiken och googlade och fann att ICAs färska hamburgare kostar 49,90kr för ett paket om fyra stycken (452g) i min närmsta Ica-butik. Färska, svenskt kött, men inte eko.
 
Har just för andra gången ätit Findus nya produkt Pease, ärtproteinstrimlor, smak chili och vitlök. Det luktar så himla gott medan man steker det, sen undrar man: vart tog det vägen? när man äter. Jag lagade det ihop med frysta grönsaker och havregrädde och åt (kikärts-)pasta till. Gott visserligen, men inte på långa vägar som det luktar! Men det finns minst en till Pease, och den är okryddad så jag testar den vid tillfälle också, och så får man krydda själv. Jag är ändå förtjust i idén, och att inte "behöva" äta soja jämt. Vill jag ha något färdigt som smakar (starkt) av chili och vitlök får jag välja Oumph grill.
 
Jag blev nyfiken och googlade och fann att ICAs färska hamburgare kostar 49,90kr för ett paket om fyra stycken (452g) i min närmsta Ica-butik. Färska, svenskt kött, men inte eko.

Då var det ändå lite mer "rättvist" än jag trodde med 50 kr paketet! Känns lite bättre nu, även om dessa är frysta jämfört mot färska.

---

Idag blev det wok med sojabitar och nudlar. Imorgon ska jag göra något recept jag hittade på Sanna brådings Instagram, hittade en del kul där. :) Måste också göra pumpasoppa snart! :d
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 096
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 938
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 281
Senast: tuaphua
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp