Vad bör jag tänka på?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare annbjoork
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 946
A

annbjoork

Det är så att jag får min foderponny i juni och undrar vad jag bör tänka på nu innan, allt från besiktigas till att vaccineras? Vad mer bör jag tänka på att fråga nu innan så att jag får en skadfri och frisk häst?

Sv: Vad bör jag tänka på?

när hästen är avmaskad, och när tänderna är kollade. Fråga även om den haft några problem innan, om den är får eksem, lätt får fång osv... Hur ofta den brukar behöva skos...

Beroende på hur länge du ska ha den, kan det ju även vara bra att veta om foderstaten, lite vad den ätit förut, om den reagerar på något foder osv...

Är bättre att fråga för mkt :)

Liknande trådar

Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
306
Ekonomi & Juridik Hej, jag undrar vad man bör tänka på vid köp av häst som endast har pass från annat eu-land? På ett språk man ej förstår. Hästen finns i... 2
Svar
20
· Visningar
832
Senast: Emuliiaa
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 266
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har en fråga! Min häst har alltid en period på hösten när man inte får röra hennes knän ("bakknän") utan att hon sparkar. Hon vill...
Svar
8
· Visningar
727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bilder från iPhone till Mac
  • Handdukar
  • Smart watch

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka