Vad f*n tänker folk med?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Tofflan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 111
Sv: Vad f*n tänker folk med?

Jag skulle aldrig våga binda fast en hund inne i centrum.
När jag hade hund (både Border collien & Powder puffen) så band jag dock fast dem utanför ICA-affären här i byn.
Jag tjorvade alltid till det lite extra när jag band fast dem, drog tex. kopplet några extra gånger genom halsbandet osv. för att det skulle bli "svårare" för ev. tjuvar att ta dem :angel: (Fast samtidigt hade jag altid i bakhuvudet att vill de verkligen ha hunden så sliter de ju bara av halsbandet...).
Nu är jag inte hundägare längre men varje gång jag går till ICA för att handla så sitter det alltid minst 2 hundar (som mest har jag väl sett 7 st) bundna utanför affären & väntar på sina hussar & mattar.

Haha det var det dummaste .....

Att bara för att Lulebor liknar sig med 08: or så skulle man vara mer elaka mot en fastbunden hund än en bonnig norrlänning ;).

/ C som inte är varken 08:a eller infödd lulebo

Senast ändrad:

Jag bor också i en lite håla och här är det vanligt att folk binder sina hundar utanför affären.

Så även jag..........

Däreomt så binder jag gärna en bit i från där det inte passerar människor i förbindelse till affären så chansen minskar att folk ska klappa dom osv.

Nej nu missuppfattade du;)
Jag menar att i Luleå härjar storstadssyndromet:D Alla känner inte alla som i tex Kiruna, Gällivare, Haparanda, Boden, Jokkmokk, Älvsbyn och piteå osv. Vet man vems hund det är så är det svårare att sno den eller göra illa hunden, och dom personer som gör det är ju inte riktigt hundra:mad:

Jag försvarar inte att man ska lämna hunden utanför affären men jag tycker att händer det någon enstaka gång så ska man inte behöva bli idiotförklarad (som många menade här i tråden). Kan bara tillägga att dom som gör det mest och oftast (där jag bor) är gymnasie eleverna som läser inriktning hund....:angel:

Jag lamnar knappt hundarna i bilen en kort stund da jag ar supernojig att nagon ska stjala hundarna!!
Skulle aldrig i livet vaga binda fast dem utanfor affaren.

här är en till som binder upp utanför affären. jag tänker att man kan inte skydda sig mot allt. man får väga vinsten mot risken och i mitt fall slipper hundarna vara ensamma någon längre stund och risken är mindre än minimal. samma vägning gör jag när jag släpper dem lösa, de kan springa ut på vägen och bli överkörda, men också den risken är liten.

ändras riskerna (affären ligger i ett område där det stjäls/mycket folk som rör sig eller promenadstråket ligger längs en starkt trafikerad väg) så får man på nytt väga vinsten mot risken och är risken för stor låter man bli att binda upp/släppa lös.

*kl*

Jag lämnar också utanför butiken när jag handlar...
Kan inte påstå att jag gillar det, men då jag har
en omplacering som inte klarar av att vara själv, (yyyyylar)
och är ensamstående så har jag inte så många
alternativ.
Om min hund kunde sitta själv mer än 3 minuter så
skulle jag vara tacksam, men i dagsläget klarar hon inte det.
Alltså tar jag hellre med hunden till ica, än blir
överhopad med klagomål från mina grannar och får en
panikslagen hund att ta hand om när jag kommer hem.
Vi jobbar långsamt med ensamträningen,
och jag vill inte sabotera det lilla vi uppnått med att lämna henne
den halvtimme det säkert tar att handla.
Att sitta själv utanför ica i 10 minuter är iaf för min hund helt ok,
men att bli lämnad hemma= döden.
Jag vet inte hur ja skulle få mat annars?
Kan ju inte leva på gatuköksmat för att slippa binda hunden.

De gånger jag lämnat min hund ensam utanför en affär kan nog räknas på en hand. Jag är inte direkt orolig för att någon ska sno henne utan jag tänker mer på vad som kan hända om någon går fram. Hunden är inte direkt säker med folk och sitter hon dessutom fast kan hon bita. Det är inte många som får förtroendet att hålla eller rasta min hund heller. Alla relativt okända människor är äckliga och hon behöver ha sin matte i närheten, så det är bättre att lämna henne hemma eller i bil då jag ska in i affär.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 859
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 510
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 715
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka