Vad får dom allt ifrån

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Oidi_pus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 883
O

Oidi_pus

Var inne på Hökks sida idag och hittade bland nyheterna en konstig grej

GRÄSTYGEL
Äntligen den smarta tygeln som hindrar glupska hästar att dra ner huvudet för att äta. Även bra för de som kommit på att man kan sänka huvudet för att bli av med sin ryttare.

Observera att den bara finns i ponny....

Sv: Vad får dom allt ifrån

Wow!
En "köpevariant" av min patanterade uppfinnig som jag fixade till dotterns ponny förra sommarn...

Smart tycker jag!

Dotterns ponny drog ned huvudet oavbrutet en period i hopp om att få henne ur balans i sadeln.

Vi gjorde en liknande uppfinning för att hon skulle få lite hjälp på traven.

Denna tygel som de har på Hööks ser dock ut att vara i material som skulle kunna göra rejält ont och brännas om ponnyn drar ned huvudet kvickt?!

Men som sagt, ett smart hjälpmedel för små ponnyryttare på envisa ponnyhästar!

Denna tygel som de har på Hööks ser dock ut att vara i material som skulle kunna göra rejält ont och brännas om ponnyn drar ned huvudet kvickt?!

Men inte ska väl ryttaren hålla i den, man fäster den väl i sadeln?

Det är ju bara att ta "tränsdelen" till en chambon och sedan ta ett par Full tyglar (om man har ponny) eller ta garamantyglar om man har stor häst! Wips så har man en grästygel :)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 206
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 861
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig... 9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 657
Senast: LenaH
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 517
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka