vad får era föl/unghästar?

Mina unghästar har fri tillgång på stråfoder. Den treåriga hingsten äter hö, hippo müsli, betfor, mineraler och kalk. Ettåriga stoet går på lösdrift och har fri tillgång till hösilage och äter samma kraftfoder som den ovan.

Nu har jag sålt min, men han står kvar på samma foderstat, dvs ca 68 MJ och 640gSRP per dag. Där hamnar vi med hjälp av fritt hö (äter 5-6 kg), soja, Krafft Breed, lusern, havre och betfor.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 226
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 182
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Gps-halsband