Vad fick du i julklapp?

Sv: Vad fick du i julklapp?

Jag fick en morgonrock (mer av en dygnetruntrock om jag får välja, det kan ha varit sista året sambon ser mig i någon form av finare kläder :D), en träningsväska och första säsongen av Bron av min sambo.

Sen har vi bara julklappsspel numera och därifrån fick jag med mig en flaska flädersaft, helt perfekt för mig som älskar saft men även smidigt att inte behöva förvara massa prylar som kanske kan komma till användning :)
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

-KL-

Jag fick en supersnygg klocka och parfym med bodylotion.
I släktens julklappsspel fick jag två stora tekoppar och grönt te till.

Det var första året som vi i släkten minskat ner på julklapparna, och bara köpt varsin klapp till spelet. Var ganska skönt att inte behöva försöka hitta klappar till alla, en del av de äldre är så svårt att hitta på något till.
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Jag har slutligen gått över till kategorin vuxen och får därmed inte speciellt mycket julklappar :p. Men det jag fick var:

-Pengar
-Plånbok
-Skål/ungsform
-Tofflor
-Boken "Tio lektioner i matlagning"
-Tvål
-Ett fint doftljus

Okej vid närmare eftertanke lämnade julen mig inte helt barskrapad iaf :D
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Jag har helt slutat önska mig grejer till jul. Mammas släkt är för gammal och vimsig för att man ska kunna be dem om någonting. Och på pappas sida kör vi julklappslotto så där går det inte att ha några önskningar ens om man hade velat.

Skörden i år blev iallafall följande:
- Två flaskor vin (årets lottovinst)
- Olika sorters te, vattenkokare, två temuggar och en tesil
- Lite olika sorters choklad
- En Beatles affisch
- En vinylplatta av okänt band
- Pengar
- Väckarklocka
- Bok om andliga väsen (hmm...)
- Raggsockor

Är jättenöjd. Är exakt sådant som jag vill ha på jul :love:
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Åh, avkräver recension av boken senare. Är hemskt sugen på båda hennes böcker, Lotta är cool.
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Det skall du få! Jag plockar med mig den tillbaka till götet så kan du låna den om du känner för't :)!!
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Jag fick:
Ett presentkort på ica, och ett på ikea (för att kunna införskaffa sängbordet "Vettre" i mintgrönt, fyfan vad snyggt det ääärrrr)
Ett cakepopjärn (visste inte att det fanns eller att jag behövde ett :D )
En prima, vinterfodrad, lång vattentät reflexjacka att ha i stallet :love:
Ett underställ från craft i lila och svart
Sockar i merinoull

Plus tusen olika grejor med ugglor, som min syster har pippi på att köpa till mig (pun not intended :D ). Kan snart starta ett ugglemuseum, som återger det här årtiondet, när ugglor var ett oerhört populärt motiv. Köpte en uggle-onepiece åt henne i födelsedagspresent förra året, men hon förstod inte hinten. Ugglorna fortsätter att regna över mig vid födelsedagar och jul... :rofl:

Fick även anti rynk-kräm av min fina lilla mormor, som beställt hem från Yves rocher. Skrattade gott, men tror helt enkelt det bottnar i svårläslig text på förpackningen, och inte att hon tycker jag börjar bli till åren :D
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

KL

Som vanligt så får jag ju så mycket saker att jag nästan skäms - detta trots att jag varje år hävdar bestämt att det inte skall bli så mycket klappar och att jag har vad jag behöver. :D

- Presentkort (Indiska, KappAhl, Akademibokhandeln & på att klippa och färga håret hos frisören)
- Ett par vinterskor som jag fick välja ut själv innan och köpa.
- En bokhylla (Äntligen slipper böcker ligga i travar runt om lägenheten för att alla andra är fulla!)
- Pengar av både föräldrar och farmor.
- Nagellack och återfuktande kräm som jag brukar ha under sminket.
- Två böcker.
- En liten väska i orange - farmor vet att jag har dille på orange!
- Stora förpackningar schampo, balsam, inpackning och duschkräm - jag har kommit att älska att få förbrukningsvaror sedan jag flyttade hemifrån. :D
- Rengöringsservetter till glasögonen - har inte lyckats komma iväg och köpa sådana själv.

Jag har säkert glömt någonting, men allt är nedpackat i väskan eftersom jag åker tillbaka hem under morgondagen.

Innan kollektivet åkte åt varsin riktning fick jag dessutom två filmer och två böcker. :d
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
677
Senast: Flixon
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
301
Senast: Lingon
·
Svar
2 006
· Visningar
69 808
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp