Vad fick du i julklapp?

Sv: Vad fick du i julklapp?

:bow:
Är inne på samma spår, köpte inget åt min familj, fick ju däremot pengar, trots att jag inte önskat mig nånting.

Pojkvännen och jag kommer att slopa födelsedags/jul presenter till nästa år :)
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Åh jag är precis tvärtom, familjen också. Då är vi alla vuxna förutom mitt brorsbarn. Vi älskar att köpa julklappar till varandra och vi är som äggsjuka hönor dagarna innan. Jag tycker det är kul att klura ut någonting riktigt bra, kankse behöva kämpa lite för att få tag på grejerna/upplevelserna och sen se hur glada och nöjda alla blir :) jag älskar att ge lika mycket som att få :D dock köper jag inte för sakens skull, utan varje klapp är väl genomtänkt/hemmagjord.

Jag fick följande i julklapp:

Overall till stallet
Ett rambo täcke till hästen - gemensamt med min syster
Ett halsband från edblad - som matchar mitt armband jag själv köpt tidigare
Klänning från MK
Myskläder från VS
Klackskor - gemensamt med min syster
Bodylotion + skrubb - gemensamt med min syster
Lite kökssaker
Strumpor i kashmir
500:-
Superdupernöjd över allt och jag skrek som ett litet barn (21 år gammal) när jag och min syster öppnade paketet med rambotäcket :D
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Och jag är likadan som du, Beet. Det finns verkligen två olika "sidor" när det gäller det här med julklapparnas vara och inte vara. Jag respekterar båda sidor precis lika mycket och förstår verkligen dem som lägger ner julklappsköpandet när de inte tycker det är roligt längre. Själv kan jag dock knappt komma på något roligare än att köpa och ge perfekta presenter till folk, så jag riktigt njuter av hela processen och börjar gärna redan i juni eller så... Den enda julklappen jag inte tycker om att köpa är till min morfar då det känns som att det finns så få saker man kan köpa till en 93-åring som inte hör, ser eller går ut särskilt mycket längre. Det blir oftast "bara" lite gott godis och fina ostar, men min presentkreativitet får liksom inget utrymme och det tycker jag inte om! :p
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

* Mascara
*Halsband :love:
*Tröja
*Tomte
*Myggljus från Afrika
*Tavla/text: Fånga Dagen
*Nya kastruller
*Kaffemaskin, varför fick vi en kaffemaskin? Dricker inte ens kaffe någon av oss :P
*Parfym
*Massagedyna
*Knivar
*Presentkort
* Att jag ska bli moster var det bästa :love:
*Bestämt att vi ska köpa ett "nytt" köksbord om vi hittar något jag vill ha

Mycket av det var till både mig och sambon, överlag väldigt nöjd då det var saker vi behöver =) Förutom kaffemaskinen :P
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Jag fick
- en vinteroverall (nej, jag är inte fem år :p Bra att ha om det blir kallt)
- ett kastspö och ett drag
- ett presentkort till Adlibris
- en kudde
- duschgel och läppbalsam från Bodyshop
- strumpor och ett par yllesockor
- choklad
- ett silverhalsband
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Önskade mig ingenting (jag vet, jobbig jävel:p).
Men uppskattade mina julklappar, fick lite av varje. :)

Av far min; filmer, böcker, choklad.
Farmor: Böcker, supermysig tröja, mer choklad, te.
Syster: Öronhängen, t-tröja med trycket "pizza, donut, coffe":p.
Faster: Skrivbok & presentkort.
PV: Högtalare till datorn.
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Åh jag är precis tvärtom, familjen också. Då är vi alla vuxna förutom mitt brorsbarn. Vi älskar att köpa julklappar till varandra och vi är som äggsjuka hönor dagarna innan. Jag tycker det är kul att klura ut någonting riktigt bra, kankse behöva kämpa lite för att få tag på grejerna/upplevelserna och sen se hur glada och nöjda alla blir :) jag älskar att ge lika mycket som att få :D dock köper jag inte för sakens skull, utan varje klapp är väl genomtänkt/hemmagjord.
Hemmagjorda julklappar kan jag se glädje i att få :d, oftast brukar man sällan få samma respons när man ger hemmagjort.
Men tycker att julen centreras kring klappinköpet. Bestående utav enbart konsumtionens vägnar istället för själva innebörden men julen. Nu är jag inte troende, så det är inte gällande kristendomen. Men när stora kooperativa företag ta nytta av samhällets materialistiska behov känns för jävligt. Dock är det upp till var och en att välja. Men jag tar vare sig emot eller ger julklappar inom familjen. Är det utomstående kan man inte tacka nej ifall de vill ge något.
Dessutom känns detta med julklappar bara som om man byter pengar.. Vilket för mig känns det väldigt onödigt. :cautious: ;)
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

*Handdukar
*Dammsugare
*Presentkort Webhallen
*Presentkort bio
*300 kr att köpa vad jag vill för
*Birds of steel till PS3
*Taklampa från IKEA till köket
*Underlakan

Fick bara saker jag önskat mig, men det bästa av allt var att få ha familjen samlad. :love:
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Vi har (äntligen) skurit ner ordentligt på julklapparna i min familj så listan är kort. Hela familjen består av vuxna och personligen har jag aldrig tid att ränna runt och köpa klappar i december så för mig kändes det verkligen som om det var på tiden.

Jag fick:
-Biljetter till Jesus Christ Superstar av sambon
-Ett halsband (med en fjäder i metall som hänge, väldigt passande!) av svägerskan, närmaste familjen lottade innan jul och så köpte vi bara till en person var.
-en låda att ha te i (shabby chic'ig, sån serie som finns lite överallt) i släktens julklappslotteri (lottas på julafton, alla köper för 50:- )
-1000:- och en frukt&mandelchoklad av svärfar (ihop med sambon)

Halsbandet och biljetterna var superbra presenter, telådan kan säkert komma till användning också. Önskade mig ingenting alls :)
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Jag fick,

#pengar att fylla på Lisebergskortet med
#presentkort till ge-kås
#presentkort till hööks
#en refill plastmugg från espresso house :love: (stamkund)
#en jättefin glasburk med återförslutande lock
#en handduk (mannen fick en likadan, så vi fick ett par)
#choklad
#ett par sköna innetofflor
#ett stort blockljus som går på batteri till lyktan på altanen
#en blomsax

Nu kommer jag inte på mer..

Nöjd med allt :)
Kommer bli storshopping på hästprylar på ge-kås!

Angående diskussionen om att slopa julklappar eller inte så får alla göra som dom vill, själv gillar jag att ge bort presenter och få se hur glad mottagaren blir :)
Gav tex en tjej i stallet ett schabrak och lindor i samma färg för att jag tycker hon är en fin person som förtjänar det. Utan att ha en tanke på att få något tillbaka.
Har alltid varit en givare men tackar inte heller nej till att få själv.
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Kl och kopierat från senior!

Jag fick en parfym (samma som jag använt de senaste 8 åren :D) och en pocket. Tvåhundra till läkare utan gränser fick jag också :).

Tillsammans med sambon fick jag en karaff, en stekpanna, ett knivset och ett knivställ och kökshanddukar :).

Är superduper nöjd med alla klappar, vi skulle egentligen varken få eller ge, men det var det ju ingen som höll :angel:.

Har inget emot att pengar "byter ägare", man får ju chansen att klura lite på bra presenter och dessutom få grejer man aldrig hade unnat sig själv! Ofta jag hade lagt hundra spänn på nya kökshanddukar med höns på liksom, men nu när jag har dem är jag sjukt glad :D!
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Önskade mig inget särskilt (tycker seriöst att jag är för gammal för att önska mig saker) men fick fantastiska presenter;

En Kindle Paperwhite :love:
Fyra samlingsalbum med Nemi
Hunger Games-trilogin
En otroligt vacker berlock till mitt armband

Samtliga var från min sambo och jag kan inte förstå hur kan ge så fantastiskt bra presenter. Jag nämnde en gång i oktober att jag gillar Nemi och han har då på fullaste allvar antecknat det för att kunna ge mig album i present :love:. Att jag fick kindeln var också helt otroligt, så jävla spot on och perfekt för mig och så otroligt generöst :)

Av mina föräldrar fick jag ett skitsnyggt träningsset från Adidas och från mitt ex fick jag ett cover till min S3 med inbyggt batteri (grymt bra när jag ska resa).

Är otroligt glad och tacksam :)
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Fick denna :love: :love:
130028_01.jpg

+pengar och 2st tjocktröjor

önskade mig ingenting :)
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

-kl-

Jag fick:
- En resa till Kroatien :love:
- Lite pengar
- En parfym
- Presentkort
- En reflexjacka!
- Gula ridbyxor :love:
- Choklad
- Racingdekaler till räserbilen

Gav bara julklappar till närmaste familjen.
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

KL

Vi brukar alltid önska oss lite saker i familjen och personligen älskar jag att ge bort julklappar, det är så himla kul! Sen är det bästa (speciellt nu när man flyttat hemifrån) att få träffa familjen och umgås. :love: Julen har alltid varit speciell för mig och är det fortfarande, min favorithögtid helt klart.

I år fick jag:
Presentkort på Hööks, HM, Lagerhaus och Åhléns (de 2 sistnämnda gemensamt med Sambon)
Strumpor
Tandborste
Lite lotions och massageoljor
Shampoo och balsam från Redken
Kökshanddukar
GODIS :D
Massa lotter
En JH-collection tröja från medryttarhästens ägare
Och från jobbet fick jag ett underställ, vantar och ullstrumpor

Så himla nöjd!!! Fick mycket mer än jag räknat med. Min familj är bäst. :love:
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

KL

Vi köper bara till barnen numer. Det blir vääldigt många presenter att köpa annars :p Men vi fick en aladdinnask av stora sonens pappa alla fall. :)

Tydligen har vi varsin julklapp från pappa liggandes hos mamma också.
Hade dock varit bättre om han bara fortsatt hålla sig borta istället :meh:
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Pengaaaaaaaaar, vilket också var det enda jag önskat mig.
Mycket välkommet eftersom de närmaste två månaderna kommer bli svindyra på grund av 10-12 konserter i Norge och Danmark.
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Åh jag fick en sån pläd förra året och den är grym :love:
Men det andra lät inte kul :(

Den är amaaazing :love:
Även om den hittills mest fått vara vanlig filt, men det funkar den ju perfekt för det med :D

Nej det senare var lite.. Jaha. Du måste dra hela plugg/jobb/vad ska du bli-harangen på ett God Julsamtal som varade i tre minuter? Suuuck.
Men annars en riktigt fin jul iaf :)
 
Sv: Vad fick du i julklapp?

Kl

Jag har fått massor med fina presenter av den närmsta familjen :love:

  • En riktig proffs-stekpanna :)
  • Några filmer
  • Ett zombiespel till mitt xbox! :D
  • Present av min bortgångne farfar som han ordnat med innan sin död :love::(
  • Flexikoppel, nytt halsband och reflextäcke till min hund :)
  • Sjal och en dundersnygg läderjacka
  • Hårblås
  • Stavmixer/smoothiemaker/elvisp i ett
  • Pyjamas
  • Smycken från Edblad
  • Filt som matchar soffan
  • Rom :love: (den man dricker :D)
  • Underkläder
  • Massa pengar

Mer kommer jag inte ihåg men är verkligen supernöjd! Har haft en sån fin dag! Vi älskar att ge presenter inom familjen! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
677
Senast: Flixon
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
301
Senast: Lingon
·
Svar
2 006
· Visningar
69 820
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp