Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Vad för beteende??

M

Mimmi22

JAg stod ute nu i paddocken och bara smekte henne över kroppen, sen kom jag på att om jag ska testa "slickande kotungan" inom ttouch och när jag gjorde detta vid sadelgjordsläget så muttrade hon till lågt och kollade på mig, vad betydde detta?? Det var inget obehag eller spänning i henne utan hon stod avslappnat.

D

Dainty

Kan det vara ett "fölhummande"? Mitt sto reagerade så där ibland när jag putsade juvret på henne, började humma och titta på mig. Tror det berodde på i vilken fas hon var av brunst och hormoncykel.

Jag kan inte just den ttouchen, men kanske den aktiverade lite fölhormoner i henne och kändes mysig?

M

Mimmi22

Det var ungefär så jag tänkte med att det kanske är nått mamman gör med sitt föl eller nått. Mysigt beteende ivartfall.

D

Dainty

Minns nu att en gång när jag kom till stallet låg hon ner i boxen. Jag blev orolig förstås, hon reste sig inte meddetsamma heller, och satte mig på huk och smekte kände på hennes mage - kolik? Men då tittade hon så där på mig och hummade så mjukt o rart... Sen reste hon sig och det var inget särskilt med henne. Kanske hon bara överväldigats av hormoner? Hon hade haft två föl innan jag köpt henne och sades vara en "bra" mamma.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6446 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundträning Där vi bor är det tyvärr mycket bekymmer med andra hundar. Många som har hundar som är aggressiva mot andra hundar och som dessutom ofta...
2
Svar
20
· Visningar
1 912
Ridning Hej, har en 5 gångare som har fått problem med galoppen. Han har haft fantastisk galopp det har varit hans bästa gångart vi har varit...
Svar
17
· Visningar
601
Hästvård Hejsan! Jag har en häst som är halt fram och bara på böjt spår och på mjukt underlag. Jag importerade honom i december och eftersom...
2
Svar
35
· Visningar
2 458
Hästvård Vill börja med att säga att jag ska kontakta veterinär efter helgerna och nyår, men söker lite tips och råd under tiden!😊 Jag har ett...
Svar
15
· Visningar
996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundyrken
  • Kastrering

Hästrelaterat

• Veka kotor och x bent
  • Medryttartråden