Bukefalos 28 år!

Vad för hjälmkamera använder ni när ni rider?

Sv: Vad för hjälmkamera använder ni när ni rider?

Det där med känsla är ju rätt relativt beroende på vilken erfarenhet man har. Har man suttit där en tidig morgon på en galopphäst som inte vill annat än komma iväg så känner man svårigheterna och adrenalinet i kroppen när man ser klippet. Om det klippet är gäspigt så undrar jag lite vad som inte kan upplevas gäspigt...

Det är så jag menar. När man ser klippet och vet hur det känns i sadeln med dofter och ljud så kan man uppleva det på ett bättre sätt. Men skillnaden mellan att vara i sadeln och att titta på ett klipp är enligt mig en enorm skillnad hur bra klippet än är. Inget av klippen som lagts in i denna tråd kan återspegla den känslan man får på riktigt.
 
Sv: Vad för hjälmkamera använder ni när ni rider?

Det är så jag menar. När man ser klippet och vet hur det känns i sadeln med dofter och ljud så kan man uppleva det på ett bättre sätt. Men skillnaden mellan att vara i sadeln och att titta på ett klipp är enligt mig en enorm skillnad hur bra klippet än är. Inget av klippen som lagts in i denna tråd kan återspegla den känslan man får på riktigt.

Så det är anledning nog att strunta i kamera då? Märkligt att folk tittar på hockey då? Det är ju heller inte direkt spännande att titta på jämfört med att vara med själv på rinken...

Tanken med kamera är ju mycket den att man kan se själv vilket spår man valt till exempel under en terrängritt.Det ger möjligheten att titta och diskutera det optimala spåret.

Samma sak inom galoppen. I ett löp till exempel får man på ett bra sätt känsla över var jockey'n rider med hästen jämfört med andra hästar och jockey's. Man kan diskutera saker som starten, rätt spårval, utnyttjande av luckor mm. Finns rätt mycket att lära med hjälmkamera som hjälpmedel...
 
Sv: Vad för hjälmkamera använder ni när ni rider?

kan ju bara säga att jag älskade klippet från banan. Kan i princip inget om galopp men tyckte att man nästan kände hästens iver i början, bus och otålighet inför att få släppa iväg och så ruschen och glädjen i att sträcka ut när jockeyn släppte iväg den. Fartökningen var "wow!". Längtade genast ut på mjuka sandvägar =)

Har även sett film från fälttävlan vilket också är häftigt! Själv skulle jag vilja skaffa en kamera och se om det går att fästa den i pannbandet på hästen när man hoppar :P
 
Sv: Vad för hjälmkamera använder ni när ni rider?

Vi har en GoPro Hero 3 Black Edition. Inte ridit med den är men vad jag förstår så är GoPro det bästa man kan ha i Actionkamera-väg.
Der inte så fasligt dyra heller som man kan tro och det finns tillbehör i drivor!
 
.. Och jag provar att lyfta och damma av den här tråden på nytt. Någon som rider med kamera? Märke, prisklass och kvalitet på filmer? 🙂
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 359
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: Roheryn
·
Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
846
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp