Vad för dressyrsadel.?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whitaker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 810
W

Whitaker

jag ska nu införskaffa en dressyrsadel till min valack.
Men då han kommer växa och bli bredare över ryggen så kommer jag troligtvis behöva byt ut sadeln om ett tag endå.
Jag har kollat mycket på Jaguar , men tycker det är bättre att köpa en billigare om jag ej ska a den så länge.

vet ni något billigare märke? (sadeln ska vara i läder)
Eller nåt lite bättre som ni vet finns mkt i beg?

:banana:

Sv: Vad för dressyrsadel.?

Eller så köper du en jaguar, prestige eller liknande och ändrar bomvidden efter hand :idea:

Jag tycker Griffin T6 verkar väldigt bra, med fish-inlägg.
Du kan läsa mer om den på H**ks hemsida.

Jag har en Griffin Thorowgood Richard Davis dressyrsadel, föregångaren till T6. Köpte den i februari. Den är helt suverän. Bomvidden går att ändra lite med fish-inlägg. Jag gillar den skarpt, hoppas nu bara att den passar på min nya häst också...

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 681
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka