Vad för häst?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare FridaW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 817
F

FridaW

Jag är en tjej på 14 år. Jag har ridit på ridskola sen jag var 5, sen när jag var 10 skaffade jag en egen häst (ett russ) som knappt var riden alls.. det fick jag väl ångra också, men lärde mig jätte mycket iaf :D Sen efter honom köpte jag ett arabsto (147cm) som jag också har nu, tävlar och tränar hoppning och rider dressyr för instruktör, men det är hoppningen jag vill hålla på med. Nu är mitt arabsto iallafall 18 år och jag börjar fundera på att skaffa en ny häst, ev. större. Vad för häst tycker ni att jag bör satsa på? Jag är van att rida heta hästar, vill inte ha någon jätte lat.

Edit: Kanske borde tillägga att jag är ca 165cm lång och väger typ 49kg.

Sv: Vad för häst?

Det låter väl bara som om du ska leta efter en lite mindre stor häst som är mer inriktad på hoppning, om det är det du vill.
Alla hästar inom alla raser är ju inte likadana.

Tycker du ska ta hjälp av din tränare att hitta en!

Frågan är ju om du vill tävla. Då är det ju lättare att köpa en d-ponny till, den kan du ju ha i iaf 4 år till. Annars kan du ju köpa en mindre häst som passar bra som läromästare i hoppning.

Jo, jag vill tävla. Därför vill jag inte ha en allt för gammal häst.

Satsa på en d-ponny! Håll i dina ponnyår!

Det finns massor att välja mellan, ta hjälp av en kunnig person!

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
739
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 783
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 502
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka