Vad för modell - Kieffer dressyr med mocka?

Sv: Vad för modell - Kieffer dressyr med mocka?

Ulla Salzgeber är lik den. Den enda dressyrsadeln med mocka på vulstrena. (dock är det ju lite annorlunda, men de ser väldigt lika ut)

Tycker att bossorna ser ut som de alltid har gjort.

12_2.jpg

Nja, Ulla har jag haft hemma och den såg inte ut alls som den bruna.

Kanske har du rätt, bossorna är samma gamla vanliga. Men just vulstrens skärning tycker jag är skitskum!

testade en sådan på min gamla ponny för längesedan, fy så obekväm får rysningar bara jag ser den...Knästöden var ju stora som hus,blev helt fastlåst...fick nästan panik!

En tjej som köpte min Aachen pratade något om att hon hellre ville ha en Munchen för att det var mocka på den. Men jag vet inte om det stämmer.
Fast den är inte en riktig dressyrsadel, utan allround mot dressyr.

Är det mocka på sitsen ? I så fall är det samma som jag hade till Fred i början ,kommer bara inte på vad modellen heter . Fick svar på modellnamnet av Sadelmakaren på Strömsholm.Jag tycke den var superskön men smaken är ju som baken .Har för mig att det var rundbossor alt mkt små kilbossor på den. Inte alls stora knästöd tvärtom tyckte jag. Det är ju tusan också att man ska teflonminne.

Nej, ingen mocka i sitsen, bara väl tilltagna mockavulster.

Tycker inte att knästöden ser stora ut. Rätt normal dressyrstöd skulle jag vilja säga utifrån bilden.

Mysteriet är löst, det är en Kieffer München. Jättefin i skicket, väldigt nätt sadel.

Mycket riktigt rundbossor, bra för vår kortryggade häst. Återstår att se om den passar. Korta stroppar, förresten...

Jag har t o m provat den på hästen, den hänger nere i köket för närvarande.

Kitten, jag LOVAR dig att det är rundbossor. Jag känner igen rundbossor. Jag kan jämföra dem med KILbossorna på min Master... Om du vill kan jag få två personer att intyga att det är rundbossor, varav en är sadelmakare och har skrivit intyget på just den sadel vi pratar om.

db_1_b.JPG

8f_1_b.JPG

En gammal kieffer münchen iofs, men jag tycker också det ser ut att vara rundbossor...

Ja, det ser ut rundbossor.
Trodde inte Kieffer gjorda rundbossade sadlar alls, varken nu eller förr. Konstigt att de inte har kvar det...

Liknande trådar

Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 918
Senast: pastejja
·
Utrustning Vad tror ni angående att leta efter sadel till denna? Ryttaren skulle vilja ha en allroundsadel eller en dressyr åt flatbackhållet. En...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: LillaR
·
Utrustning Har inte så mycket att göra utan sitter och klurar på färg och modell på träns och lädergrimma till denna fröken. Tänkte shoppa lite...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: -moa-
·
G
Utrustning Hej. Hästen har lång, rak rygg, hög och lång manke. 85 grader. Behöver mer muskler kring manken.. Tips på sadelmärke, modell och...
Svar
9
· Visningar
1 140
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur