Vad för nummer på nummerlapp?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare anla91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 891
Sv: Vad för nummer på nummerlapp?

Man får ett nummer av arrangören i bokstavsordning på hästarnas namn för att man ska kunna se i hästförteckningen vad det är för stam osv... Har jag fattat det som iaf... :angel:

Du ser på hästförtekningen vilket nummer du får;)

vad är hästförteckning för något då??

Det är en lista på alla hästar som är med i tävlingen. Hästarna står i bokstavsordning och får nummer efter ordningen i listan, dvs den som heter något på A får nummer 1 osv. Detta är numret som du skall ha på hästens nummerlapp. Det är till för att man skall se vilken häst det är som är på banan (och på framridningen).

tänkte bara tillägga att det inte nödvändigtvis är i alfabetisk ordning, ibland är det helt andra system :idea:

Ja just det, nu kommer jag ihåg en tävling där hästnumret var detsamma som startnumret, mycket enkelt att hålla reda på!!

Så man hade olika hästnummer för varje klass då? Eller hade alla samma startnumemr i alla klasser?

i fälttävlan är det ganska vanligt, men där går ju å andra sidan varje häst bara en klass/tävling

Just det, det var en fälttävlan, hästen var bara med i en klass. Annars hade det nog blivit lite knepigt...

kolla på startlistan, före din hästs namn står ett nummer, det nummer som hästen är tilldelad i hästförteckningen, ibland finns ingen hästförteckning utan då syns numret bara i startlistan före hästens namn (ej före ekipagets namn utan före hästens namn enbart!)

Lycka till!

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: Blyger
·
Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩 70 71 72
Svar
1 436
· Visningar
111 836
Senast: Fiorano
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 452
Senast: Ajda
·
Bukefalos Är det jag som gör fel eller …? Jag brukar använda den här när jag ska skicka ett inlägg till nån men de hamnar alltid på fel ställe i...
Svar
7
· Visningar
399
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka