Vad för pannband passar? *dagens I-landsproblem*

Alexandra_W

Trådstartare
Jag är ju vansinnigt förtjust i strass och glitter. Och när nu snälla, snälla moster tänkt ge mig en peng till Globenshoppingen i julklapp-i-förskott tänkte jag passa på och se om jag kunde hitta något fint pannband till nye herrn där.

So far so good.. Men nu börjar jag drabbas av klassisk I-landsnoja, om det verkligen blir snyggt på honom? Ju mer jag funderar dessto mer känner jag 'ja men VAD blir snyggt då?' :crazy: Har ju haft hästar med inga tecken (skimlar resp mörkbrun) innan, men nu stoltserar jag ju med en fux med stor, vita bläs..

INga jättebra bilder, men här är tre:

https://lagring.storegate.se/user/P...4-4403-8469-66eb94b81f58&Image=1883549&Size=1

https://lagring.storegate.se/user/P...4-4403-8469-66eb94b81f58&Image=1883539&Size=1

https://lagring.storegate.se/user/P...1-41b1-ac8d-35eba85ee861&Image=1868191&Size=1

Vad för pannband blir eg snyggast på det huvudet, rent generellt? (Smaken är ju olika om man gillar just t ex strass, så menar mer uppdelat som 'dekorativt', 'enkelt', 'smalt', 'tjockt' etc)

Sv: Vad för pannband passar? *dagens I-landsproblem*

Tycker du ska satsa på ett OS med en vanlig enkel rad men med större stenar. Okej dåligt förklarat...ska försöka hitta bild..

14801974.jpg
[/url][/IMG]

COPYRIGHT på den bilden!!

Okej, skulle kanske bli lite mycket med mer bling åp en häst med såpass stor bläs?!

Okej, skulle kanske bli lite mycket med mer bling åp en häst med såpass stor bläs?!

Ja det var ju det jag började bli rädd för.. :crazy:

Behöver ju inte (även fast jag gillar det) vara massa bling bling, men här är ett som är okej, en rad det med men bredare (dålig bild tyvärr, men..)

http://hem.passagen.se/xyplex/Kele060714-2.jpg

Men frågan är om även det blir för mycket?

Absolut inte jag skulle snarare säja att det är för lite;)
Jag :love: glitter och glamour så jag tycker din fux skulle vara fin i en rätt bred länk med stenar i, alltså en sån utan läder bakom...:d
har tyvärr ingen bild men du kanske fattar hur jag menar iaf?

ett smalt blingat blir snyggast. gg och hubertus har några fina i rimlig prisklass.

har själv bla ett döbert som är jättesnyggt, kolla avataren.

Centaur - Jag ser inte folks avatarer, vetesjutton varför??

Love my horse - Jo kedjor är fina, men det ska vara med läder bakom, så det är tävlingsgodkänt, den dag det nu beger sig =)

*kl*

OS pannbanden är helt klart snyggast tycker jag även om Cavallo kommit ut med nya fina

OS
ruppan.jpg

Cavallo blågula stenar:love:
070701029.jpg

jag tror faktiskt att din hade vart jättefion i Centaurs pannband, men mörkbrunt läder bakom...

Läderfärgen är en annan femma.. :crazy: Rent estetiskt tycker jag ju fuxar ska ha mörkbrunt läder.

Samtidigt som jag inte har den blekaste aning om vad det blir för färg på sadlarna hans. (Just nu har jag ju en svart och en brun sadel, men han, jag och de ska på sadelutprovning strax innan jul, och jag har ju ingen aning om vad jag åker därifrån med). Men iom att jag har en uppsättning 'dressyrgrejer' i svart läder och en uppsättning 'hoppgrejor' i brunt läder så får jag nog sikta på att komma därifrån med en svart dressyrsadel och en brun hoppsadel.

Så det blir svart läder på pannbandet.. tror jag ;)

*kl*

OS pannbanden är helt klart snyggast tycker jag även om Cavallo kommit ut med nya fina

OS
ruppan.jpg

Cavallo blågula stenar:love:
070701029.jpg

De är blir lite för 'diskreta' för min smak eller vad man ska säga. De är fina, men inte min smak. Jag är mer för som det Centaur visade - mycket glitter, lite läder, och så ska det glittra ordentligt :angel:

Kan lova dig att dessa glittrar så det blir över. Svårt att få till det på bild bara.

Det blågula är det inte så mkt läder utan tre rader med stenar ;)

tror jag inte. på lite håll så ser det ut såhär:
04-11-07311_edited.jpg

blänker som synes massor..... :d :D

Kan lova dig att dessa glittrar så det blir över. Svårt att få till det på bild bara.

Det blågula är det inte så mkt läder utan tre rader med stenar ;)

Okej, ja det är ju alltid svårt med bilder. Det övre dock så även om det gnistrar massor, så 'för mycket läder', det undre däremot är möjligt jag skulle tycka var fint irl =)

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor vill bara hälsa att han älskar den här vintern..
Svar
10
· Visningar
1 123
Senast: Galathea
·
Utrustning Hoppas det är okej att länka bilder såhär, annars kan väl moderator tala om vad jag får göra? I alla fall, jag vill ju ha ett blingat... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 639
Senast: FadeAway
·
Övr. Hund Idag har Viktor gjort en mycket lärorik erfarenhet.. Nämligen att det INTE är smart att... ..gräva i en myrstack med pissmyror...
Svar
9
· Visningar
1 617
Senast: Bebben
·
Övr. Hund Utter älskar att vara med matte i stallet. Allra mest älskar han att 'hjälpa' matte att mocka. (Matte är aningens mer tveksam i...
Svar
2
· Visningar
913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?

Hästrelaterat

Tillbaka