Vad för pannband till den här nosgrimman?

Alexandra_W

Trådstartare
Arrgh, så köpte jag ett jättefint (ja jag tycker det *s*) träns efter att ha raglat runt i träns/pannbandsdjungeln.

Kanonbra - om det inte vore för den liiilla detaljen att herrn ska ha cob på träns och full på pannband. Har jag märkt.

Och VAD för pannband ska jag ha till det här? Vill INTE ha ett helsvart. Det är mer grå fodring/dekor än silver.

57458838_1.jpg

Sv: Vad för pannband till den här nosgrimman?

Ett i svart läder med en enkel, blank kedjedekor?

Inte bara en kedja alltså, utan läder hela vägen och kedja ovanpå, om du hänger med...;)

Jadå, jag hänger med, men fungerar det att ha 'metallutsmyckning' ihop med nosgrimman då? Ett tag var jag inne på ett kedjepannband med silverlänk, alltså utan läder under, men vet inte om det ser knas ut?

Jag tror det blir snyggare med läder under, endast en silverlänk känns väldigt ponnyaktigt tycker jag!

håller med, det är såå b-ponny.. :p

svart pannband med nåt silvrigt på blir snyggt!

Ett v-pannband, fungerar det? Tradera är ju livsfarligt, blev nyss kär i ett V-pannband där med silverpluppar på, alltså inte strass (och int clinchers) utan små silverpluppar? Antar moderatorn får spunk om jag lägger in bilden här, men..

Får man länka till bilden? Man får väl länka till produktbilder va?

Jag vet inte, det är ju en auktionsbild från tradera, dock är det ett företag som lagt ut auktionen? Men är ju inte jag som tagit bilden och inte min auktion, så vetesjuttom om jag får?

du kan ju hinta om namnet så kan vi ju söka efter bilden på tradera!

Det borde inte vara förbjudet att tala om auktionsnumret? 57869017

Det var fint. Lite för v format för min smak men om du gillar det tycker jag att du ska köpa det!

Jo skulle gärna fått vara lite mer U-format, men typ inte hittat ett enda V/U som jag gillar som inte kostar multum. Men vi får se var det där landar.

Men funkar det med sånt? Förutom då att vissa kanske tycker det är för skarpt V? (Jag har ju andra träns att slänga det på annars liksom)

Ja jag tycker att det funkar! Men du får väl lägga ut en bild med det på tränset sen så är det lättare att se!

Lite svårt att se exakt men det är väl inte Kieffers Silverline träns? Det ser ut som en kopia då vissa detaljer är annorlunda. Men det kan ju också vara så att Kieffer har ändrat dessa detaljer.

Men i vilket fall som helst så kan man beställa ett pannband i storlek full löst från Kieffer och då får du precis detta utseendet på pannbandet. Jag tycker det är ett så otroligt snyggt pannband. Stillfullt, enkelt men ändå något extra. Tycker det kan bli lite för mycket blingbling nu för tiden.

Mvh

Tora

Nej, det är inte Kieffer. Det är ett märkeslöst alt ngt billigt omärkt märke (jag har ju köpt det begagnat, och det står inget på det).

Men ska kolla upp Kiefferpannband, tack för tipset!

*aaargh, när jag sökte Kiefferpannband, utan att hitta, snubblade jag ju över ett sånt blingpannband (med fullt med strass) jag sökt jättelänge (inte till det här tränset dock). Och på rea. Jättefint, jättebilligt, och bara i cob *mummel*

Nej, det är inte Kieffer. Det är ett märkeslöst alt ngt billigt omärkt märke (jag har ju köpt det begagnat, och det står inget på det).

Men ska kolla upp Kiefferpannband, tack för tipset!

Har samma träns som du har. Den kommer från Pollux hästbokklubb...:D
Konstigt nog är det relativt bra kvalité på den, och så tycker jag att den är fin.

Som ovanstående skrev så hade pollux hästbokklubb detta träns för något år sedan. Det finns säkert andra företag också som salufört dessa.

Jag hade ett sånt förut som jag köpte på tradera. Gav 50kr har jag för mig, sålde det för 300kr till australien ett tag senare! Tydligen eftertraktat så var rädd om det;)

Har samma träns som du har. Den kommer från Pollux hästbokklubb...:D
Konstigt nog är det relativt bra kvalité på den, och så tycker jag att den är fin.

Åh, det var som fan! Att det är ett billigt, märkeslöst visste jag ju, och kvaliten på sidostyckena och nackremmen är väl inget att hurra för, men jag är väldigt positivt överraskad av nosgrimman. En av de mjukaste, trevligaste pullbacknorsgrimmor jag sett, och med helt okej läder. Just nosgrimman ser ut att vara minst tre snäpp bättre läder än resten. Dock är den väldigt lång remmen på undersidan, fick klippa av den och ha på sista hålet.

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 396
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 785
Senast: Alexandra_W
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
830
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 549
Senast: Minett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka