Vad för sorts sadel

_Molle_

Trådstartare
Köpte en sadel på auktionen i Hörby, mest för att jag alltid velat ha en :D

Undrar nu vad för sorts sadel det är, tycker det liknar en tränisngsadel till galopp, men de sa det var en ponnysadel...
Vad anser ni??
bilder062039.jpg

http://i52.photobucket.com/albums/g10/_Molle_/bilder062041.jpg
http://i52.photobucket.com/albums/g10/_Molle_/bilder062042.jpg

Oj, lite stor...

Sv: Vad för sorts sadel

tycker det liknar en ponnysadel vi hade till ett russ på ridskolan där jag jobbade ett tag..
sadeln var sen 70-80talet, vilket kanske kan förklara utseendet :D

Jag äger en äldre träningssadel (zaldi) och den är faktiskt rätt lik din, fast den har lite kortare, bulligare kåpor..
Står det något märke på din sadel.?

Den verkar inte ha någon riktig bom...

Inget märke vad jag hittat hitills, ska leta vidare!:idea:

Har en likadan fast undersidan är filtklädd...

Dessa ponnyplankor var dom vanligaste sadlarna på ponnyer på 60-talet... om man överhuvudtaget hade sadel till dom....

palle // En som vuxit upp med dessa sadlar

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
6 059
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 993
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 171
Senast: Jamtland
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är... 2
Svar
33
· Visningar
5 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka