Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har nyligen köpt en dressyrsadel, jag har redan köpt stigläder men nu ska jag köpa nya stigbyglar.
Vilka brukar man ha till dressyrsadlar? ("Vanliga", säkerhets, sprengers eller något annat?)
Skriv nu ner vad ni har för några mm.Tacksam för bra svar
Brukar och brukar ha men de som anses som mest dressyrstigbyglar är väl de utan någon säkerhetsanordning alls. Själv föredrar jag som sagt någon typ av säkerhetsgrej, saker kan ju hända även i dressyren och eftersom att jag bara har en sadel rider jag även ut i dressyrsadeln.
jag tycker att Fillis-stigbyglar (såna vanliga med vitt gummi) är snyggast till dressyr. Till vardags kan man ju göra om dem till säkerhetsbyglar genom att skruva på såna tåhättor som finns på t ex Hööks och Eko-hallen.
Jag har Sprengers, men det beror ju lite på vad du är ute efter och ha för funktion på dom. Om du tycker att vanliga är okej så kan du ju ha sådana, vill du ha säkra så satsa på Kwickout stigbyglar, vill du ha ledade så tycker jag du ska satsa på Sprengers.
Det är klart snyggast, jag tycker
personligen att ex. Sprenger ser
jättefel ut till en dressyrsadel och
framför allt om man har dem på
tävling också! Skulle jag aldrig ha
i alla fall, hehe :smirk:
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare?
Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med...
Ekonomi & Juridik Nej vill man vara helt absolut säker på att ingenting stjäls så ska man inte ha någonting i ett stall. Varken sadel, häst, pass eller...