Vad gäller?

Masqueradee

Trådstartare
Det bästa sättet att presentera min fråga/mitt problem är nog genom punktform, i alla fall till en början:

- Jag har läst på universitet tidigare vilket gjort att jag efter min kandidat har jag endast 1 termins CSN kvar.
- Efter min kandidat vill jag läsa minst en magister = 1 års studier på avancerad nivå.
- I höst har jag "bi-ämnestermin" vilket innebär att jag egentligen inte behöver läsa någonting.
- För att få behålla min lägenhet måste jag studera minst 15hp.
- Mina planer är att söka 30hp på distans samt en campus-kurs på 7.5hp (campus-kursen kommer att vara guld värd på CV't!)men utan att söka CSN.
- Planen är att jag istället för CSN ska söka jobb.

- Om jag inte får jobb, är jag berättigad till något slags bidrag/"soc"-bidrag trots att jag studerar och i praktiken skulle kunna plocka ut CSN trotts att jag blir mer attraktiv på arbetsmarknaden om jag ej plockar ut CSN och kan fullfölja studier på högre nivå?
- Om det skulle vara så att jag inte lyckas få jobb nu i sommar, är jag då berättigad något slags bidrag?

Disclaimer: SJÄLVKLART är planen att få jobb. Jag vill verkligen inget hellre och vill verkligen inte planera för att få bidrag, men det kan vara lite av en trygghet att veta att jag inte sitter där i skiten om något skulle hända.
Ska kontakta berörda instanser för att få svar, men jag tänkte höra om det kanske finns någon här på buke som har något tips, råd eller tanke :)
 
- Om jag inte får jobb, är jag berättigad till något slags bidrag/"soc"-bidrag trots att jag studerar och i praktiken skulle kunna plocka ut CSN trotts att jag blir mer attraktiv på arbetsmarknaden om jag ej plockar ut CSN och kan fullfölja studier på högre nivå?
Nej, du får inte socialbidrag om du studerar. Många av oss har massa bra skäl till att inte ta CSN, spelar ingen roll för soc dock ;).