Vad gör jag o mina bukevänner?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka igen. Tydligen har jag extremt kompakta vader vad han nu menar med det och att jag är mycket spänd. Fick massage, aoooiii och ett träningsprogram. När han började mumla om att man kunde operera för att öppna upp så, nej. Han tyckte jag skulle göra programmet, gå lite och sedan vila var tredje dag. Men för i he... hur vilar man från att gå till affären eller apoteket? Tar taxi? Investera i en stegmätare känns inte aktuellt.

Ska köpa någon slags rullare som man rullar under vaderna. Nu har jag ont i vaderna efter massagen och borde egentligen gå och handla. Men bugger it. Det kan jag göra imorgon och tar bussen även om det är en km till ICA. Jävla kropp. Vi kom gemensamt överens om att vi lämnar nästa steg - rygg - tills vi fått lite ordning på benen.

Goda nyheter är att mina d-vitaminvärden är utmärkta, 82 :up:

Känns som jag skulle kunna starta en Dagbokstråd, MJs kassa kropp. Hmm, kanske en speciell tråd för, vi som vill reklamera.

PS. Det blev gympaskor men det var helt bortkastat eftersom jag fick ta av dom innan undersökningen.
Hur menar han opererats för att öppna upp?
Jo är nog bra att du startar en egen tråd om detta kan du nog kanske få tips eller nått då :)
 
Compartment syndrome gissar jag :)

Ja! Det var det han pratade om. Men en mindre atletisk person än jag är det svårt att hitta. Jag fick ont, bokstavligen, av att gå till bussen, ca 75 m från dörren och sedan från bussen till sjukhusingången, kanske hmm, 75-100 m max. Så när jag läser på så, hmm, inte precis personen som är ute och springer eller ens går. Det är knappast akut kan man lugnt säga så jag tänker att jag ska följa hans program och blir det inte bättre kanske jag ska kolla med en ortoped. Orkar verkligen inte med fler läkargrejor just nu.

Det här är ännu ett skäl till att investera i en sk crosstrainer eftersom jag vet att det inte gör mina vader stenhårda. Och kan användas hemma. Stort plus.
 
Ja! Det var det han pratade om. Men en mindre atletisk person än jag är det svårt att hitta. Jag fick ont, bokstavligen, av att gå till bussen, ca 75 m från dörren och sedan från bussen till sjukhusingången, kanske hmm, 75-100 m max. Så när jag läser på så, hmm, inte precis personen som är ute och springer eller ens går. Det är knappast akut kan man lugnt säga så jag tänker att jag ska följa hans program och blir det inte bättre kanske jag ska kolla med en ortoped. Orkar verkligen inte med fler läkargrejor just nu.

Det här är ännu ett skäl till att investera i en sk crosstrainer eftersom jag vet att det inte gör mina vader stenhårda. Och kan användas hemma. Stort plus.

Fick du några instruktioner för stretching?
 
Fick du några instruktioner för stretching?

Ja ett program med tåstretching och vanlig sån där man gör mot väggen och något man gör på knä. Kommer inte ihåg exakt men tänker att jag kan kolla upp på nätet hur man gör. Uff massagen gjorde ont. Han undrade om jag hade någon hemma som kunde massera men tror inte Nikita är villig. Däremot skulle jag köpa något som han kallade massage roller som man ska sitta och rulla fram och tillbaka under vaderna. Tänkte leta fram min TENS och se om det kan hjälpa lite också.
 
I denna tråden behöver vi inte bryta ut ämnen :idea::p
Just därför är det bra att starta egna trådar i ämnen som berör tänker jag. För min del personligen har jag inget emot flera sidor med diskussioner om något visst ämne men med tanke på rådande bukeklimat är det något som kommer sticka i andras folks ögon så det är smartare att försöka starta egna trådar lite oftare med ämnen som berör. Inte enbart gällande @MJLee utan för oss alla.

Just saying ;)
 
Inget kan jämföra sig med hästmänniskor dock, det är allmänt vedertaget att de är maskiner :cool::D
Skrevs alltså innan matchen mellan Tyskland Sverige och Lugauer är ursprungligen från Tyskland
Tyskland måste vinna mot Sverige i VM:s ödesmatch på midsommardagen.
Då kommer en passning från den fotbollstokige travstjärnan Conrad Lugauer, 43.
– Förlorar tyskarna mot Sverige kan spelarna komma hem till mig och mocka boxarna, säger han.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a/7lGqVW/travstjarnans-passning--infor-odesmatchen



Jag undrar om han fick någon mockningshjälp :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
384
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 374
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp