Vad gör man när man blir attackerad av en hund?

Sv: Vad gör man när man blir attackerad av en hund?

Det är iofs ingen som antytt att det skulle vara "kamphundshundar" det handlar om...
 
Sv: Vad gör man när man blir attackerad av en hund?

kl


Men erfarenhet av en extremt vaktig och beskyddande hund, så skulle jag ge tipset att vara lugn oavsett vad och försöka distrahera den med något annat, när min rymde och sprang fram till en person, så drog personen fram sina nycklar och skramlade med. Väldigt smart må jag säga! Min hund blev då väldigt intresserad av det istället även fast hon var väldigt inne på att vakta på hennes revir. Nu vet jag att hon aldrig skulle göra något men kämpar med att få henne mindre vaktig självklart och låter henne aldrig gå lös.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 657
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Trassel12
·
Hundträning Det får bli en tråd till på en gång. Vi roar oss alltså med lydnadsmoment utan tävlingsambitioner. Den svåraste nöten är apport. Det som...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 441
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp