Vad gör man när man inte får vad man beställt?

E

eiwo

Nu vet jag inte om denna tråd ligger rätt, men annars kanske moderator kan vara snäll att flytta den till en mer passande plats :)

För över en månad sen, sen sista februari i år, beställde jag ett par benskydd till min häst på en internetbutik. Googlade först (som jag alltid brukar göra när jag ska köpa någon på internet från någon sida jag inte använt innan) och kunde inte hitta något som inte verkade bra. Betalade genom direktbetalning med min bank. Fick dagen efter ett mail om att benskydden skulle packas och skulle skickas iväg dagen efter.


Sen hörde jag inget mer på någon vecka, tills de ringer mej från affären. Eftersom jag jobbar natt och sover på dagarna svarar jag inte i telefonen om det ringer när jag sover, jag måste ha min sömn om jag ska kunna jobba. Problemet är nu att när jag är vaken har deras telefontid stängt!

Skickade då ett mail om att jag inte kan få tag på dem eftersom jag sover när de har telefontid. Som svar fick jag ett 'automail' där det stod att de gärna ville hjälpa mej men att det kunde ta ett tag eftersom de hade mycket att göra. Ingen panik, tänkte jag. Sen gick det två veckor utan svar.

Skickade ett till mail, inget svar då heller. Pratade med mamma som rådde mej att försöka ta allt genom mailen så det fanns skriftligt om det skulle bli något problem med att få skydden, eller få pengarna tillbaka. Är det rätt tänkt?

Nu har jag i alla fall skickat ännu ett mail, där jag ber dem svara på varför det har gått en månad utan att jag fått det jag beställt och betalat för!

Frågan är nu, vad ska jag göra om jag inte får något svar nu heller? Offra min sömn och försöka få tag på dem på telefonen och få en pissnatt på jobbet? Ska man bli 'arg' och vilja ha pengarna tillbaka? Hur lång tid ska man vänta?

Första gången det här händer mej, känner mej helt förvirrad :crazy:
 
Sv: Vad gör man när man inte får vad man beställt?

Usch vad jobbigt det låter. Förstår att du behöver sova på dagen när du jobbar natten.
Du kan inte ha någon annan som ringer i ditt ställe? Din mamma tex?:idea:
Om du skriver upp allt hon behöver veta.

Lycka till med benskydden! :bow:
 
Sv: Vad gör man när man inte får vad man beställt?

Be nån annan ringa?

Dom har ju faktisk ringt dig på eget initiativ, dom kunde ju inte veta att du sov just då...
 
Sv: Vad gör man när man inte får vad man beställt?

Jag jobbar också natt. Måste jag ha tag i ställen/folk/liknande som enbart har telefontid när jag sover så får jag offra min sömn. Hellre en "pissnatt" än långtdraget strul liksom. Är det dessutom så att det blivit krångel med någon beställning så är det oftast lättast att ta det direkt via telefon än genom mail.
 
Sv: Vad gör man när man inte får vad man beställt?

Börja inte med att bli arg när du ringer, då blir de bara arga och spå har nin hamnat snett från början.
Det brukar löna sig att spela förvirrad och litet "dum blondin" och låtsas att man tror att det är något misstag, typ "Hej, jag beställde xx för en tid sedan, och jag harbetalat in pengarna då och då, och har sett att de är dragna från mitt konto. Jag har tyvärr inte fått det jag betsällde, så jag undrar bara om pengarna kommit fram till er eller om de kommit bort? I så fall måste jag ju be min bank leta rätt på dem. eller om ni skickat paketet men Posten slarvat bort det? Kan ni försöka leta rättpå det i så fall? Jag vill så HIMLA gärna få xx...Jag skulle bli så JÄTTEGLAD om ni kunde hjälpa mig..." blink, blink. På något konstigt sätt brukar folk då bli alldeles otroligt hjälpsamma och vara ivriga att vara till lags...

Det man alltid SKA göra vid telefonsamtal där man tror att det kan bli strul längre fram (även om det inte strular just då) är att skriva upp datum, klockslag, vem man talade med (hela namnet) samt kort vad som sades under samtalet. Ifall det blir en tvist är det bra att kunna hänvisa till att man faktiskt ringt då och då, talat med den och den som faktiskt lovade det och det.
 
Sv: Vad gör man när man inte får vad man beställt?

mail är ett krasst vis att föra konversationen om man vill få raka svar.. det går ju att spela in samtal, bara blippa alternativ och spela in när man pratar (iaf på många telefoner)..

förövrigt så skulle jag kräva pengarna tillbaka då du lessnat.. offra din sömn? du ställer klockan ex kl 10 när de har öppet, ringer o sedan släcker du o sover igen.. du förlorar ungefär... en halvtimmes sömn?

förövrigt, jobbar du natt.. ungefär 8h/natt.. säg 22-07.. du kan ju omöjligen behova sova 0800-21.
 
Sv: Vad gör man när man inte får vad man beställt?

Jag arbetar heltid natt, 32,22 timmar i veckan, utslagen tid enligt schema.
Arbetar 21.00 till 07.15 ungefär + dryga timmes resväg åt båda hållen.
Hunden skall ha sitt o behöver ju uppsöka affärer o bank ibland som bara är öppna på vanlig tider.
Har inga som helst problem med att ringa på telefontider, speciellt inte om dessa är på förmidagen.

Sist jag beställde någonting så mailade jag o bad om kontonummret så jag skulle slippa postförskottsavgift, varan kom innan jag betalat.

Undras hur ts har tid med häst om hon arbetar o inte har möjlighet att ringa på telefontid.
 
Sv: Vad gör man när man inte får vad man beställt?

Nu vet jag inte om denna tråd ligger rätt, men annars kanske moderator kan vara snäll att flytta den till en mer passande plats :)

För över en månad sen, sen sista februari i år, beställde jag ett par benskydd till min häst på en internetbutik. Googlade först (som jag alltid brukar göra när jag ska köpa någon på internet från någon sida jag inte använt innan) och kunde inte hitta något som inte verkade bra. Betalade genom direktbetalning med min bank. Fick dagen efter ett mail om att benskydden skulle packas och skulle skickas iväg dagen efter.


Sen hörde jag inget mer på någon vecka, tills de ringer mej från affären. Eftersom jag jobbar natt och sover på dagarna svarar jag inte i telefonen om det ringer när jag sover, jag måste ha min sömn om jag ska kunna jobba. Problemet är nu att när jag är vaken har deras telefontid stängt!

Skickade då ett mail om att jag inte kan få tag på dem eftersom jag sover när de har telefontid. Som svar fick jag ett 'automail' där det stod att de gärna ville hjälpa mej men att det kunde ta ett tag eftersom de hade mycket att göra. Ingen panik, tänkte jag. Sen gick det två veckor utan svar.

Skickade ett till mail, inget svar då heller. Pratade med mamma som rådde mej att försöka ta allt genom mailen så det fanns skriftligt om det skulle bli något problem med att få skydden, eller få pengarna tillbaka. Är det rätt tänkt?

Nu har jag i alla fall skickat ännu ett mail, där jag ber dem svara på varför det har gått en månad utan att jag fått det jag beställt och betalat för!

Frågan är nu, vad ska jag göra om jag inte får något svar nu heller? Offra min sömn och försöka få tag på dem på telefonen och få en pissnatt på jobbet? Ska man bli 'arg' och vilja ha pengarna tillbaka? Hur lång tid ska man vänta?

Första gången det här händer mej, känner mej helt förvirrad :crazy:

Ja jag (som också jobbar natt) kan ju konstatera att jag aldrig sover så dåligt som när det är nåt mitt undermedvetna funderar på/vet att jag borde fixa vilket ger minst lika störd dagsömn som att bara ta tag i skiten och gå upp och ringa eller vad det nu kan vara.

Självklart ska du ha dina prylar och de borde absolut ha kunnat maila ett svar till dig men om de nu inte gör det så är det väl bara att kravla sig upp och ringa. Sen så kan du ju knappast jobba natt alla vardagar så det låter som ett lite konstigt skäl från din sida faktiskt.
 
Sv: Vad gör man när man inte får vad man beställt?

Eftersom resten av världen inte är byggd för nattjobbande personer får vi helt enkelt anpassa oss efter det. Det är bara att ringa på deras telefontid, om du vill ha svar.

Får du verkligen en pissnatt för att du stannar uppe en timme extra? Och sedan sover igen det? Vad gör du om du måste göra något annat på dagtid? Jobbar du alla vardagnätter varje vecka?
 
Sv: Vad gör man när man inte får vad man beställt?

ställer klockan o ringer på deras telefontid sen går du o sover vidare. Varför krångla till det?
Så gör jag jämt när jag ska ringa vet o det infaller under min "sovtid"
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag beställde en grej. Pga usel information från företaget lackade jag ur och avbeställde. Fick bekräftelse från företaget, hade val...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 860
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp