E
eiwo
Nu vet jag inte om denna tråd ligger rätt, men annars kanske moderator kan vara snäll att flytta den till en mer passande plats
För över en månad sen, sen sista februari i år, beställde jag ett par benskydd till min häst på en internetbutik. Googlade först (som jag alltid brukar göra när jag ska köpa någon på internet från någon sida jag inte använt innan) och kunde inte hitta något som inte verkade bra. Betalade genom direktbetalning med min bank. Fick dagen efter ett mail om att benskydden skulle packas och skulle skickas iväg dagen efter.
Sen hörde jag inget mer på någon vecka, tills de ringer mej från affären. Eftersom jag jobbar natt och sover på dagarna svarar jag inte i telefonen om det ringer när jag sover, jag måste ha min sömn om jag ska kunna jobba. Problemet är nu att när jag är vaken har deras telefontid stängt!
Skickade då ett mail om att jag inte kan få tag på dem eftersom jag sover när de har telefontid. Som svar fick jag ett 'automail' där det stod att de gärna ville hjälpa mej men att det kunde ta ett tag eftersom de hade mycket att göra. Ingen panik, tänkte jag. Sen gick det två veckor utan svar.
Skickade ett till mail, inget svar då heller. Pratade med mamma som rådde mej att försöka ta allt genom mailen så det fanns skriftligt om det skulle bli något problem med att få skydden, eller få pengarna tillbaka. Är det rätt tänkt?
Nu har jag i alla fall skickat ännu ett mail, där jag ber dem svara på varför det har gått en månad utan att jag fått det jag beställt och betalat för!
Frågan är nu, vad ska jag göra om jag inte får något svar nu heller? Offra min sömn och försöka få tag på dem på telefonen och få en pissnatt på jobbet? Ska man bli 'arg' och vilja ha pengarna tillbaka? Hur lång tid ska man vänta?
Första gången det här händer mej, känner mej helt förvirrad
För över en månad sen, sen sista februari i år, beställde jag ett par benskydd till min häst på en internetbutik. Googlade först (som jag alltid brukar göra när jag ska köpa någon på internet från någon sida jag inte använt innan) och kunde inte hitta något som inte verkade bra. Betalade genom direktbetalning med min bank. Fick dagen efter ett mail om att benskydden skulle packas och skulle skickas iväg dagen efter.
Sen hörde jag inget mer på någon vecka, tills de ringer mej från affären. Eftersom jag jobbar natt och sover på dagarna svarar jag inte i telefonen om det ringer när jag sover, jag måste ha min sömn om jag ska kunna jobba. Problemet är nu att när jag är vaken har deras telefontid stängt!
Skickade då ett mail om att jag inte kan få tag på dem eftersom jag sover när de har telefontid. Som svar fick jag ett 'automail' där det stod att de gärna ville hjälpa mej men att det kunde ta ett tag eftersom de hade mycket att göra. Ingen panik, tänkte jag. Sen gick det två veckor utan svar.
Skickade ett till mail, inget svar då heller. Pratade med mamma som rådde mej att försöka ta allt genom mailen så det fanns skriftligt om det skulle bli något problem med att få skydden, eller få pengarna tillbaka. Är det rätt tänkt?
Nu har jag i alla fall skickat ännu ett mail, där jag ber dem svara på varför det har gått en månad utan att jag fått det jag beställt och betalat för!
Frågan är nu, vad ska jag göra om jag inte får något svar nu heller? Offra min sömn och försöka få tag på dem på telefonen och få en pissnatt på jobbet? Ska man bli 'arg' och vilja ha pengarna tillbaka? Hur lång tid ska man vänta?
Första gången det här händer mej, känner mej helt förvirrad