Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som vanligt är mående betydligt mer labilt så här på kvällskvisten.
Alla problemen måste inte lösas just nu. Det är helt ok att ta det lugnt på kvällen och bara vara. Enkelt att skriva. Svårare i verkligheten.

Kände nånstans ändå ett visst lugn när vi satt vid köksbordet som något äldre par. Eller kanske mest jag iofs med mitt kvällste och tidningen Land. Speciellt deras korsord och sökesannonserna som är roliga. Får massa bilder i huvudet och undrar om någon hittar sin andre hälft på det viset :D
Mjölkbönder, 75 plussare och allt vad det är. Känns på något viss finare än att ha en app som man sveper runt på.

Juste! Gjorde en rulltårta idag också. Den blev supergod men vaniljvispen jag smetade i försvann spårlöst. Noll smak av vanilj 😂🙈
 
Surar lite över att hockeyn är över. Avskyr Florida, eller ja Matt Tcachuk. Dallas bara nej, och Vegas hell no. Sedan åker Sverige ut mot Lettland(!?!). Så nu blir det inte mer hockey förrän till hösten.
 
Konstaterar att det där med att äta godis preciiis innan det var dags att sova inte var någon bra idé. Alltså. Jag borde ha sovit för någon timme sedan. Kommer vara SÅ trött imorgon... Yay.
 
Men idag ska jag skrapa mina lotter jag fick av kollegan här om dagen, vinner jag ska jag köpa ny lunch! Och bjuda kollegan också 😁

Vinner jag mycket ska jag förstås spara också, speciellt till min resa i sommar som jag verkligen vill ska bli av. Har dock en vän som krånglar och jag kan/vill inte riktigt åka själv…
 
Men idag ska jag skrapa mina lotter jag fick av kollegan här om dagen, vinner jag ska jag köpa ny lunch! Och bjuda kollegan också 😁

Vinner jag mycket ska jag förstås spara också, speciellt till min resa i sommar som jag verkligen vill ska bli av. Har dock en vän som krånglar och jag kan/vill inte riktigt åka själv…
Synd att vännen ska krångla!
 
Kom hem från jobbet för nån timme sen till en stank som jag tyvärr vet vad det är :yuck: död wallaby.

Men var?

UNDER huset såklart :banghead:

Har vart ute på baksidan och hackat/grävt ett hål... väntar nu på en bekant ska sluta jobbet och komma och hjälpa till och dra ut kadavret och "begrava" så stanken försvinner....
Min bekant är nämligen född utan luktsinne. Mycket bra egenskap ibland ❤
Förutom att det är synd han inte kan känna smak på all underbar mat som finns... men men
 
Ibland blir det snyggt! :D :up:
20230526_065851.jpg
 
Sitter på jobbet. Just nu ingenting att göra.. men det drar snart igång med lite fältarbete så jag ska inte klaga. Men visst, jag hade hellre sett att jag hade en hög med jobb som väntade på mig. Min inkorg är tom sånär som på ett mail från facket om att mitt mandat snart går ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
67 494
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 013
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 816
Senast: movi
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
66 173
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp