Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill ha superlösningen med max tre dagar i rad men inga nätter och inga helger.

Ett tag när jag jobbade deltid var jag ledig på onsdagar, maken gjorde likadant i något halvår när äldsta barnet började på förskolan så att hon inte skulle få så långa veckor. Tog även ut en veckas semester på det viset förra sommaren (dvs en dag i veckan över fem veckor). Var helt klart en bra lösning och tycker att det gav mycket kortare veckor i förhållande till arbetstiden vi gick ned jämfört med att vara ledig måndagar eller fredagar och alltid jobba fyra dagar i sträck.
 
Senast ändrad:
Väntar på möte för att diskutera ultraprocessade livsmedel, roligare än det låter! :D Lika roligt var det dock inte att ta mig igenom den 70 sidor långa rapporten på ämnet i morse :sleep: Men kaffet smakar gott, morgonträningen gick bra, det vankas grillning ikväll och långhelg stundar tack vare röd dag på måndag :bump:
 
Omgggg 🙈 Jag trodde att TVn hade gått sönder, för jag lyckades inte starta den och den lyste inte heller på stand-by. Hann ringa min pappa och beklaga att den var trasig när han frågade om jag testat knappen på TVn? Det hade jag inte... Inser att jag måste råkat komma åt den med dammsugaren när jag var där bakom och dammsög tidigare idag. 🙈🙈🙈

Ja, ja, jag behöver inte köpa en ny TV i alla fall.
Jag glömde att jag bytt ingång en gång. :pHade kollat på play med telefonen kopplad till ena hdmi-ingången och sen inte bytt tillbaks till digitalboxens ingång.
Så tvn reagerade ju inte när jag tröck på boxens fjärr.
 
Har kollat ett program på play men missade det mesta eftersom jag läste på buke samtidigt. Hej ADD :down: rastlös hjärna som inte kan fokusera på en sak åt gången.
Har inte ätit frukost än heller. Suck.
 
Men kom igen. Jag åkte hem och ska jobba hemifrån en stund innan nästa besök.
Inser att jag glömt matlådan på jobbet. Och dessutom glömde jag mina skor. Har arbetskängorna med mig hem, mina vanliga skor står kvar på kontoret.
Klantigt. Glömde dessutom ficklampan, ett ovärderligt hjälpmedel i jobbet. Suck. Ja ja, jag kom ihåg att ta med en apelsin och verktyg för att lyfta brunnslock. Alltid nåt.
 
Förbereder grillmat utomhus. Eftersom jag lånar en grill utan att helst gå in i huset så behöver jag packa ner det mesta härifrån till 4 alt 5 personer. Inser att mi kylväska nog är för liten för oss alla.
 
Jag är hundvakt.
IMG_2476.jpeg
 
Det är fredag. Solen skiner och det ligger en förhållandevis lugn helg framför mig. Vilket normalt betyder att grillen ska tändas ikväll. Jag vill testa ett nytt vin. Gärna något maffigt fatlagrat rött. Det kommer att vara blandade grejer på grillen. Kanske någon biff av nån sort, haloumi, majs, grönsaker. Kanske någon god sås till? Budget upp till 200 pengar. Har ni något bra tips?
 
Pratade med personen igen, hen låter lite bättre och har varit ute och promenerat. Känns skönt. När hen börjar prata om det som antagligen gjort att hen blivit inlagd med LPT så avleder jag genom att prata om alla mina fysiska skröpligheter och då blir hen avledd. Så vi avhandlade mina ben och sjukgymnasten i detalj och hen kunde tala om för mig exakt vad jag ska göra :)

Känns jobbigt när hen pratar om att jag är den enda som håller kontakt och ringer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 494
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 687
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 887
Senast: movi
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 634
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp