Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hur klarar ni er med så lite på kontot? Månaden har ju just börjat! Eller ni kanske tar av ngn buffert?

Jag fick bara en kvarts månadslön den här månaden pga jobbyte. När hyran och allt runt om var betalt fanns 14 kr kvar.. min buffert är nästan slut.. Inget vidare faktiskt. Ska sälja av lite grejer och leva på kylskåpsrens.
 
Selma sover
20190730_145309.jpg
 
Velar lite fram och tillbaka.
Mina guldisar (guld gurami) aka´ "Bufflarna" :love: är stora nu, och bråkiga. Men jag gillar dem. Är 5 st, blandade kön tror jag.
Funderar på om jag ska sälja dem på min akvarieförenings Storauktion, men den är först 1a advent. Eller om jag ska behålla dem?
Har ju lite tid att bestämma mig
20190729_151542.jpg
 
Har lyckats skinflå mig själv i "gropen" mellan fotknölen och hälsenan pga ett myggbett. Men trots att huden är borta och det svider satan bara av att röra foten så huden rör sig så kliar det fortfarande... Blev så desperat att jag körde på blåsprej för sår på djur. Får se om det funkar bättre än plåster.
 
Har lyckats skinflå mig själv i "gropen" mellan fotknölen och hälsenan pga ett myggbett. Men trots att huden är borta och det svider satan bara av att röra foten så huden rör sig så kliar det fortfarande... Blev så desperat att jag körde på blåsprej för sår på djur. Får se om det funkar bättre än plåster.
Lägg på is så det lugnar sig. Kylklamp i handduk funkar.
 
Precis hemkommen från grannarna. Tänkte att det skulle bli en kortis bara. Nästan 4 timmar blev det :angel: Ibland imponeras jag av hur mycket spanjoren kan prata, vad får han allt ifrån? Han pratar alltså nästan helt oavbrutet och man får armbåga sig in om man vill svara på något eller berätta något, tur han är underhållande iaf! (Och otroligt snäll och kärvänlig på alla sätt) Och sen får man helt enkelt resa sig och säga ”Nu går jag hem!”, för berättelserna tar aldrig slut.

Nu ska jag göra spansk förkylningsmedicin!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 792
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 200
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 739
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp