Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så himla enkelt att jobba när alla kring ansökningen till skolan har semester. Jag spenderade 15 minuter i telefon med en jättegullig person som för en gångs skull inte försökte slita huvudet av mig genom telefonen.
Vi testade och testade, men nix, inget vi gjorde funkade. Så nu har jag mailat vår enda IT support snubbe som kan systemet pga att hen har byggt det själv... Som är på semester. Nu kan jag bara hålla tummarna för att hen tittar på sin mail under semestern.
Chefen har gett semester för att "nä men det är oftast inte vårt system som krånglar utan något hos personen själv"
Oftast. :cautious: och vad händer om vi i växeln inte vet hur vi ska supporta då? Vad ska vi svara? "nää men det är hos dig problemet ligger - hejdå!" :banghead::banghead::banghead:
 
Känner mig utmattad, arg, frustrerad, ledsen och allmänt nere. Vill hem så huvudvärken kan försvinna och vill springa.
I dag gick det inte att skratta åt eländesparodin som var jobbet. Jag brydde mig för mycket redan från början. Jag skulle ju sluta bry mig ju :banghead:
Om en kvart får jag gå hem i alla fall.
 
jag har gått som en pingvin 😅
Det är precis rätt! :D

1582728760166.png
 
:banghead: Ja men självklart ska vi behöva renovera lite avlopp innan vi flyttar också, vi har haft återkommande stopp i avloppet och idag kom en kille och filmade, pappret fastnar på väggen på raksträckorna, dvs det är riktigt illa. Nu verkar det som de kan komma och hjälpa oss redan nästa vecka men ännu mer utgifter :arghh::arghh::arghh:
 
Ledbruten (trillade i trappen med katten igår när jag skulle bära ner henne så hon fick äta middag i lugn och ro, och vaknade upp stel och aj). Fryser om fötterna eftersom katten smet ut och jag fick springa efter barfota i fläckar av snö och leka tafatt i trappor. Nu ligger hon och myser och sover sött i en garderob och jag försöker skriva och har lås i skallen.
 
Tog en promenad till Stordammen med en akvarie-kompis. Jag visade honom runt där, så vi gick runt hela dammen. Sedan hem till mig för att hämta corys-äggen han ska prova att kläcka.
Nu väntar jag på leverans av mygglarver och levande black Worms till mina firrar. Har gjort en stor beställning, så jag får hemkörning
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 200
Senast: Jahaja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 727
Senast: jemeni
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 526
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 710
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp