Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är minst sagt en något knasig dag.

Vaknar kl 06.00 (ska egentligen vakna kl 7) men somnade om. Sen när jag skulle vakna så vaknade jag inte, istället fortsatte jag sova och vaknade när alarmet för att jag ska gå hemifrån ringde. Tack och lov var det 10 min innan bussen gick och tack och lov var bussen dessutom 5 min sen. Så, upp på en sekund och fixa frukost - som fint fick följa med i väskan. Sedan ut och då kommer det två bussar samtidigt.

Jag missade min anslutningsbuss, men tog den senare. Vi kom fram till hållplatsen jag går av på samtidigt, så jag blev inte jättemycket försenad. Istället för att vara på skolan 25 min innan första lektionen var jag där 13 min innan första lektionen. Tack och lov - jag HATAR att vara sen.

På en rast delades det ut äpplen i skolan. En kille i klassen tog då ett äpple och kastade det på ett bordsben så att det smashades och det blev kladdig saft lite överallt. Alla killarna i hans kompisgäng hejade på honom och skrek (jag undrar rätt ofta om jag umgås med en gymnasieklass eller en dagisklass).

Istället för att ta hand om sin egen tallrik och gå och slänga resterna passades en vegansk pannkaka runt bordet några varv. Ingen ville ha den då den smakade papper och alla flyttade vidare den till nästa persons tallrik. Sedan skulle jag och min kompis i vanlig ordning torka vårat bord (det var rätt så kladdigt av både grädde och sylt pga den där runtpassade pannkakan) och medan vi gjorde det fick jag en sur utskällning av en sur lärare O_o

Jag kan snart fylla en hel tråd med underliga beteenden av mina klasskompisar... typ "godisklubbas vardag i en gymnasieklass... ehem, dagisklass" :idea:

Nu är klockan snart 22 och personen jag gör pararbetet med har fortfarande inte börjat jobba trots att hen sa att hen skulle jobba med det idag. Jag har i alla fall skrivit 10 sidor nu och kan inte fortsätta förrän hen gjort sitt (vägrar göra allt denna gången!). Nu ska jag sätta fart med min matteläxa som är tills imorgon, då jag korkat nog prioriterade grupparbetet före den :cautious:
 
Har ätit för mycket chips idag, men något måste jag ju tugga på när jag intervjupreppar. Maken lagar mat så snart middag, som om jag behöver äta mer :cautious: Snart dags att ta ledigt för kvällen och hoppas att jag är förberedd för imorgon!
 
Blev en bit semletårta både på jobbet och i stallet och avslutade fettisdagen med en semla medan sambon firade semledagen med lite grillchips 🤣.
Var även gott med varm choklad efter att ha varit ute i snöfallet; pålla fick vila idag med. Fick ju snö i ansiktet så envisades faktiskt inte och blev glad att jag ens hittade hem typ 😅).

Idag fick jag nog av perfektionisten i mig att hästen "ska" gå efter vilodag igår. Hon är inte gammal och stel och blir inte galen. Kände att jag inte orkade med att stressa med motion, känns som jag tappat bort lite av glädjen av att ha häst genom alla "måsten" och stress. Sååå blev istället umgänge med hästen; hon stod och njöt en stund med huvudet i min famn en stund, tror hon saknat det lika mycket som jag...Älskade hästen ❤. Att jag inte gick efter min perfektionism gör mig ju inte till en sämre hästägare, men lyckligare ❤.
 
För en stund sedan stod jag vid postlådan och snicksnackade med en ekorre som satt i en tall där. :love:
Jag vet att det bor ekorrar där eftersom det ligger kottar under eken intill men jag ser dem extremt sällan.
Nu satt den stilla och svarade när jag smackade åt den. En jättefin rund och välmående typ.

Särbons ekorrar skäller på honom när han inte fyllt på maten åt dem :rofl: De är vansinnigt bortskämda, de kan sitta och knacka på sovrumsfönstret när de är missnöjda med servicen :D Missia var väldigt frustrerad när de gjorde så, så nära men ändå så långt borta :laugh:
 
Jag känner mig så nöjd med eftermiddagen (sedan jag slutade skolan då...) :love:
Alltså, jag vet inte vad det flugit i mig, men JAG är nöjd med dagen. What in the world liksom? Jag som aldrig är nöjd annars :D

Jag har fått gjort fyra saker idag på eftermiddagen, vilket för mig är rätt stort då jag i vanliga fall inte orkar göra något alls efter skolan. Förutom att sova och vila.

Började med att vila några timmar (tänkte att det skulle bli 30min, det råkade bli typ 3 timmar...), sen jobbade jag på pararbetet några timmar och har nu kommit till den punkten att jag helt enkelt vägrar göra resten. Vilket också är jättebra för att vara mig, jag suger på samarbete och hade i vanliga fall gjort allt själv när det blivit så här.
Sen gjorde jag min matteläxa som ska vara klar imorgon, jag fattade väl ungefär 10% av den. Så resten blev frågetecken, MEN jag satt inte mer än max 10min med varje - vilket också är bra för att vara jag då jag annars brukar fastna på uppgiften och inte komma vidare pga måste göra det i kronologisk ordning. Det stör mig dock något att jag inte kunde slutföra läxan på grund av ett enda ord, ETT litet ord. Som jag inte fattade :cautious:
Efter det har jag slutfört en uppgift om nyheter. Vi fick uppgiften för snart en månad sen och jag har tänkt att göra klart den hemma hela tiden. Den var mest för övning och jag har inte haft tid över eller motivation förrän nu, men nu när den fanns så passade jag på.
Sen avslutade jag med att plugga lite på idrotten och är nu klar med första halva kapitlet :)

Dessutom är halva veckan gjord... snart är det helg igen, några dagar till bara!
Men bäst av allt är ändå att jag var klar 23.01 och är nöjd med det jag fått gjort. Jag hade kunnat sitta uppe några timmar till egentligen, då min effektivaste tid på dygnet precis börjat, men lyckades ändå hindra mig från det :p
 
Sitter i soffan och påminns om varför jag inte ska äta semla. Just nu känns det som om om min mage ska mörda mig. Det i kombination med förkylning och täppt näsa gör att inget alls känns bra rent fysiskt... Att jag aldrig lär mig.

Du och jag! Kombinerade krämpor är sällan bra alltså.

Har inte ätit semla men pasta så har svinont i magen. Har fått ögoninflammation på ett öga och svimmade tidigare idag och slog i huvudet. :up:
 
Du och jag! Kombinerade krämpor är sällan bra alltså.

Har inte ätit semla men pasta så har svinont i magen. Har fått ögoninflammation på ett öga och svimmade tidigare idag och slog i huvudet. :up:
Vi borde med andra ord inte ens ha lämnat sängen i morse :D
 
För att jag inte kräkts överhuvudtaget, för att jag var på kinabuffé innan där en rätt smakade lite weird, för att jag inte var sjuk särskilt länge utan bara kanske 8 timmar, för att jag aldrig någonsin i hela mitt liv har varit magsjuk (trots långvarig och ofta kontakt med magsjuka personer). 🤷‍♀️ Med mera och så vidare - vill inte diskutera alltför nära iom äcklighet. :)
Tänker ändå att det är helt omöjligt att veta och att det är schysst att ta det säkra före det osäkra. Man behöver inte kräkas för att vara magsjuk, och det kan gå över fort. I magsjuketider (som det är just nu..) skulle åtminstone jag tänka att risken att jag fått magsjuka ändå var rätt stor.
 
Tänker ändå att det är helt omöjligt att veta och att det är schysst att ta det säkra före det osäkra. Man behöver inte kräkas för att vara magsjuk, och det kan gå över fort. I magsjuketider (som det är just nu..) skulle åtminstone jag tänka att risken att jag fått magsjuka ändå var rätt stor.
Ok, men jag är 99% säker på att jag inte var magsjuk.
 
22 grader inne på mitt kontor, jag har underställ på samt e kopp te i handen och jag FRYSER!!!

Har vänt ryggen åt fönstret så jag slipper se snöeländet ute.

Ser fram emot att få sätta mig i min bil med 24 grader inne och ful sätesvärmare + jacka på. Då är det lagom :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 167
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 306
Senast: jemeni
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 461
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 647
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp