Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
1584114159187.png



:angel:
 
Har ganska nyss kommit hem från jobbet och kan äntligen nysa, sörvla och hosta utan att gömma mig i källaren! Vilken frihet! :D

Nej, jag är inte sjuk, jag är allergisk. Hunden fäller.

Vinden ligger på söderifrån här så jag nyser som en tok. Vi har inte lokalt pollen ännu men jag bävar...
 
Vinden ligger på söderifrån här så jag nyser som en tok. Vi har inte lokalt pollen ännu men jag bävar...

Jag reagerar inte på pollen, men shiban fäller och hon råkar välja att sova på huvudkudden. Arbetsdagen är tydligen inte tillräckligt lång för att göra någonting åt symptomen. 😅 En känner sig som en skurk på jobbet.

Hoppas ni andra allergiker får en lindrig säsong!
 
Smet in på willy:s och möttes av en bekant som jobbar där. -Du kan gå hem - allt är slut. 😄

Udda saker som potatis och allt ris är slutsålt. Två paket ekologisk ris kvar i den stora hyllan med rissorter. Vi enades om att folk inte är kloka.

Själv behövde jag mjölk, fil och grädde och det fanns det gott om. Köpte en påse apelsiner också.
*Häpp
 
Feberfri idag och pesten har lämnat kroppen! SJukt rastlös och pratade i tio minuter med min granne jag normalt sett enbart hälsar på pga inte träffat en jävel på en vecka :D Grannen är en 90-årig herre som verkade glatt överraskad över min nyfunna människokärlek!

Tillägg: Det var utomhus och jag petade inte på stackarn så ingen tror jag försökte mig på överlagt mord...
 
Är så nöjd över att jag köpte en dosett. I stället för att fippla med medicinaskar och -burkar 6-7 gånger om dagen gör jag det nu bara en gång i veckan. :up:
Det fungerade bra tills jag glömde den framme och labben fick en överdos av antidepressiva (bland annat, det var det farliga). Sen dess pillar jag varje dag och har allt gömt i stängd väska istället. Kunde väl i och för sig gömma dosetten där, men ja...
 
Smet in på willy:s och möttes av en bekant som jobbar där. -Du kan gå hem - allt är slut. 😄

Udda saker som potatis och allt ris är slutsålt. Två paket ekologisk ris kvar i den stora hyllan med rissorter. Vi enades om att folk inte är kloka.
Det är så sorgligt. Jag är rädd för att det kommer att bli matsvinn som aldrig någonsin. Så mycket mat kommer att bli för gammal och slängas..... :(
 
Det fungerade bra tills jag glömde den framme och labben fick en överdos av antidepressiva (bland annat, det var det farliga). Sen dess pillar jag varje dag och har allt gömt i stängd väska istället. Kunde väl i och för sig gömma dosetten där, men ja...
Labbar är ju inte kända för att vara deprimerade heller, så det var ju dubbelt dumt... ;):p

(får jag skylla på att det är fredag den här gången? :o :D)
 
Ookeej... fick nu bilder av en patologiskt glad labbe på antidepressiva :rofl:

Edit: Tur att det inte var speed! :nailbiting:

Edit 2: Ja, det är fredag här också och jag är jättetrött... mao nästan allt är kul.
Labben hälsar att han fick ökad puls och andning och kroppen gick upp i nån obehaglig hyperaktivitet. Inte att rekommendera. Han som är så trygg i sig själv tyckte det var obehagligt och pep :(.
Så det blev det snabbaste jag kört in till jobbet nån gång, då risken för ytterligare biverkningar var stor (kramper tex).
Tror tyvärr inte att han lärde sig nåt av det. Med tanke på alla strumpor han kräkts upp och fortfarande äter om han kommer åt :meh: .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 029
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 008
Senast: jemeni
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 414
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp