Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var på Elgiganten med trasig datorladdare förra veckan. De sa att jag bara skulle ringa mitt trygghetsavtal som de såg att jag hade. Ok. Hem och göra det. De säger att det löpt ut för många månader sen. Ok..
Börjar bli lite förbannad..
Elgiganten skulle då skicka hem. Jag Swishade och skulle få kvitto. inget kvitto har kommit.
Och inte heller laddaren som skulle komma i tisdags senast.

Hörde av mig och fick svar att den är på väg från DK och bör komma nästa vecka. Jag var jättenoga med att fråga om de hade laddaren hemma och påtalade att jag måste ha min dator dagligen och ej kan vara utan. Det var ju noll problem då.

Så över en vecka sen, ingen som hör av sig och inget kvitto. Aldrig handla där igen! :rage::devil:
 
Testat en ny märklig frukt... vattenmelonplommon 😱

89380401_216819009516162_3644634239565057136_n.jpg


87602121_228974891620387_8583162475248299709_n.jpg


Rätt god faktiskt och mycket tjusigt fruktkött :up:
Vad nyfiken jag blev
 
Vad nyfiken jag blev

Jag kan rekommendera att prova den om du stöter på den (även om den var lite dyr, 50kr/kg). Söt smak med lite syra och fantastiskt saftig. Vanliga plommon kan vara lite jolmiga tycker jag så syrligheten lyfte verkligen det hela. Sedan är den fantastisk i färgen, jag tror det skulle bli väldigt fint med den uppskuren på ett fat med andra frukter som en tjusigare dessert.
 
Jag håller på att bli förkyld (OBS FÖRKYLD) eländes. Nu kommer alla få spader. Iofs satt jag bredvid någon som snörvlade och var förkyld hela veckan. Eftersom jag dessutom är diabetiker så funderar jag faktiskt på att ställa in Stockholm (ska vara där 24) eftersom jag vet av erfarenhet att förkylningar är envisa sega jäklar. Och visst är det 14 dagar efter symtom man inte ska ge sig ut på resa - tåg från Bollnäs till Stockholm och sedan t-bana och pendel från tåget och åka runt i Stockholm några dagar. Jag kommer inte att smitta om 10 dagar men chanserna är att jag fortfarande snörvlar då.

Det är inte akuta besök och vandra runt inne på sjukhus är nog inte direkt en hit för sjukhuset. Jag vill gärna inte bli portad där i framtiden. OBS IGEN. Det här är en förkylning, ont i halsen och täppt i näsan, inte corona symtom. Och jag som inte hunnit bunkra sorbet ännu ;)
 
Har ar det morgon igen ... och vi fick just meddelande att grann staten (Washington) stanger alla skolor tills April 27 pa grund av Cornavirus och en mindre stad i narheten har ocksa tankt stanga skolorna till April 1.
Samtidigt kommer artikel efter artikel ut som sager att man ska tvatta sig med tval och vatten da det loser upp fettet som viruselandet sitter i ... alkohol vipes och liknande gor inte det. OCH att viruset fastnar pa porslin och metall, dock inte papper.
Har i oregon har vi "bara" uppe i 30 fall av viruselandet annu. JAG VILL GA UT OCH ATA 😖 men haller mig borta fran restauranter ett tag den narmaste framtiden.

Och nu ar det dags att starta dagen igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 998
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 406
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp