Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår bättre idag!
Men har varit ruskigt trött, så sovit drygt 2-3 timmar på eftermiddagen och kommer inte orka göra något ikväll heller. Behöver vila.
Men hunnit skriva klart ansökan till KKV och fått in mitt examensbevis digitalt. Nu gäller det bara att komma fram till vilken gammal lärare jag ska ange som referens. Ett himla projekt detta..

Justja, även lagat mat, zucchiniravioli som bara behöver sättas in i ugnen ikväll.
 
Vi försöker byta vägg på transporten, de borde använda foglimmet som suttit som någon slags militärt försvar flr det sitter som BERGET. Det är liksom en arsenal av kofot, mattskärare, värmepistol men den bara NOPE.

Min originalidé var "vi tar ut den försiktigt så att vi kan använda den som mall" men dem har nu blivit "vi sågar sönder skiten i delar och bänder bort det åt helvete"
 
Funderar på om jag behöver en ny laptop eller inte. Den jag har fungerar bedrövligt dåligt, startar om sig då och då pga "oväntat fel" (som inte är så oväntat längre då det sker dagligen). Den blir också seg och blir varm så fort jag försöker göra något mer avancerat än att slösurfa på nätet. Men, det är en mac och jag älskar själva tangentbordet och "datormusen" (vad nu det kallas när den är inbyggd i datorn?). Samtidigt är en ny mac på tok för dyr och de lär ju inte bli billiga typ någonsin. Det känns mer relevant att köpa någon windowsdator än mac. Tror jag. Begagnad då. Någon "ny ny" blir det inte oavsett. Gah. Frågan är om det finns vanliga laptops med trevliga tangentbord? Kanske? Kan vara värt att undersöka.
 
Funderar på om jag behöver en ny laptop eller inte. Den jag har fungerar bedrövligt dåligt, startar om sig då och då pga "oväntat fel" (som inte är så oväntat längre då det sker dagligen). Den blir också seg och blir varm så fort jag försöker göra något mer avancerat än att slösurfa på nätet. Men, det är en mac och jag älskar själva tangentbordet och "datormusen" (vad nu det kallas när den är inbyggd i datorn?). Samtidigt är en ny mac på tok för dyr och de lär ju inte bli billiga typ någonsin. Det känns mer relevant att köpa någon windowsdator än mac. Tror jag. Begagnad då. Någon "ny ny" blir det inte oavsett. Gah. Frågan är om det finns vanliga laptops med trevliga tangentbord? Kanske? Kan vara värt att undersöka.
Kan du inte köpa en begagnad mac från nåt företag som rekonditionerar såna?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 519
Senast: BernT
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 110
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 897
Senast: Hazel
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 231
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp