Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
De var ganska otydliga. Lät som att det inte gick att göra så mkt eftersom det var dålig prognos för operation. Fattar inte riktigt varför de drog igång en kortisonkur om det bara hjälper tillfälligt. Kortisonet verkar få själva cystan att ”lägga sig” någon timme vilket gör att irritationen och skavet i ögat minskar. Men det hjälper ju inte i längden. De var noga med att påpeka att jag inte fick ta kortison längre än tre veckor.
Andas!

Det är färskt nu. Du har petat i ögat och det är skadat. Ge det ett gäng dagar till innan du blir desperat. Du är i akutfasen.
:heart
 
AHHHHHHH
Råkade titta på en persons story och nu är jag så förbannad. Kunde inte sitta på fingrarna denna gången utan skickade ett långt argt irriterat meddelande till personen.
Hen är nämligen för sjuk för att gå på sin praktik imorgon (de som har praktik/går lärlingsprogram har praktik som vanligt) men ska åka buss till stan för att hämta lunch. Kommunen har infört fria luncher för gymnasieelever mån-fre här.
Asså, det finns ju en anledning till att hen inte är välkommen till praktiken med snuva och hosta. Det finns en anledning till att folkhälsomyndigheten då rekommenderar en att stanna i karantän inne, MEN NEJ. HEN BEHÖVER UT PÅ STAN OCH HÄMTA SIN GRATIS LUNCH! MAN KAN JU INTE GÅ MISTE OM GRATIS MAT :up:

Ahhh, det är ju JUST PRECIS de personerna som bidrar till spridningen. Det är just precis de personerna som sätter andras liv i fara och det är just de personerna jag stör mig som jag vet inte vad på just nu! BARA NEJ, NEJ, NEJ! Hur jävla svårt är det att fatta?! :banghead:
Och nu tjatar JAG om detta jävla virus också. Asså FAN, har lust att bara gräva ner mig (alternativt låsa in mig i lägenheten) tills den här skiten är över.
 
Känns lite ego att sitta och gnälla om sina krämpor när många har det värre, typ som du @EmmaBovary mfl men man blir liksom lite ... baaaaahhh :wtf:

Fast man kan ju inte jämföra. Isf skulle knappt någon "få må dåligt" iom att det ju i stort sett alltid finns någon som har det värre.

Jag förstår din oro och förstår att det måste vara piss nu.

Jag tänker att kortisonet kanske kan få långtidseffekt med hjälp av full kur. Kanske det blir någon tillbakagång som är bestående även efter kuren.

tänker på dig! Och givetvis ska du ventilera här om du vill! ❤️
 
Ska till mamma senare idag :love:

Kom också precis på att det faktiskt är påsklov nu, härligt! Inga vanliga lektioner eller liknande. Dock kommer tiden gå åt att plugga ändå (idrott, har verkligen inte orkat samtidigt som det andra) och att ta ikapp det jag inte orkat göra den här veckan. Det handlar mest om att skriva rent saker men har även några mattetal som behöver lösas. Närmare bestämt 12 st :meh:

Men jag kan inte sova och skulle vilja sätta mig med matten igen, känner att jag behöver göra något. Men pappas tjej (aka min bonusmamma) har bestämt att från och med nu ska alla ligga i sina sängar efter kl 21 och om vi inte lägger bort mobiler/skärmar då så kommer hon och tar dem :meh:
Stör mig helt orimligt på det! Hon är inte min mamma och jag stör inte henne. Stör hon sig på vetskapen om att jag är vaken senare än henne, känner jag faktiskt att det är hennes problem. Jag orkar inte. Tycker att hon får nöja sig någon gång, hur mycket regler ska vi ha? Alltså, jag är autistisk, det var inte direkt djungelns lag här innan.

Jag blir bara så irriterad. Hon ska inte bestämma att jag ska ligga i min säng efter 21 och då är det slut på mobiltittandet. Jag vet att skärmar stör sömnen för många, våga inte ens påpeka inte det tack! Hon får helt enkelt lita på att här vet faktiskt jag bäst om vad som fungerar för mig. Jag har mina kvällsrutiner och jag kan inte somna innan allt det är gjort. De kvällar hon tagit min mobil osv (ja... hon har gjort det helt utan pappas tillåtelse) har det slutat i bråk och att jag varit jättearg på allt och alla och då har hon sagt åt mig att skärpa mig och bete mig som en 16 åring. För jag stör hennes sömn :grin:
Att hon stör min sömn genom att ta ifrån mig mina rutiner, bekommer henne inte ens.

Och ja, jag vet att hon är vuxen i huset osv. Men att klampa in i en familj med två barn med olika funktionsnedsättningar där känslighet för förändring ingår i funktionsnedsättningarna, och börja styra och ställa och ändra regler etc är liksom inte ett jättesmart drag. Speciellt inte om man vill komma på plus-sidan hos barnen. Nu är det ju liksom så att både jag och min bror ogillar henne och inte alls vill sammarbeta med henne. Bara för att hon är vuxen, så är det inte hennes ansvar att uppfostra mig och min bror. Det är våra föräldrars ansvar. Vi var liksom 16 och 12 när hon kom in i våra liv, vi visste inte om henne tidigare... allt är fortfarande väldigt nytt liksom.

Förra veckan när jag kom, hade hon spontant hängt upp femtioelva tavlor i hela lägenheten. KAOS! Alltså, vi hade inte en enda tavla tidigare, bara en spegel. Annars vita väggar. En kalender hängde på en vägg iofs. Anledning: minska synintrycken i hemmet. Ofta är både jag och min bror helt utmattade av för mycket intryck när vi kommer hem efter en dag, så vi har undvikit att ha saker hängandes på väggarna för att inte ge fler intryck. Men nej, nu hänger det femtioelva små pluttiga tavlor och saker I HELA LÄGENHETEN. Perfekt! :banghead:

Ursäkta allt mitt negativt babbel om min bonusmamma... känner bara att jag måste få vräka ur mig allt lite då och då :o
 
Det är inte ego, det är verkligen otäckt när ögonen inte fungerar som de ska :(

Plus att besvär/lidande går inte att jämföra. Mår man inte bra/har ont är det så, oavsett hur andra mår :heart

:heart

Fick lite perspektiv nu. Fick en märklig idé att jag skulle gå ner och kolla en grej på en tavla. Ok, klockan är ett på natten men märkligare saker har hänt! Iaf.. tar på sofflor och tassar ner. Vid entren till källarvåningen hör jag någon som gråter. Kollar runt och ser då en tjej som sitter ihopkurad i ett hörn gråter. Går fram och frågar vad som hänt. Visar sig att hon bråkat med sin kille och han har låst ut henne och hon har ingenstans att gå och har ingen telefon. Tar såklart med henne till lägenheten och låter henne låna min telefon för att ringa en kompis. Nu har hon precis blivit hämtad, stackarn.
 
:heart

Fick lite perspektiv nu. Fick en märklig idé att jag skulle gå ner och kolla en grej på en tavla. Ok, klockan är ett på natten men märkligare saker har hänt! Iaf.. tar på sofflor och tassar ner. Vid entren till källarvåningen hör jag någon som gråter. Kollar runt och ser då en tjej som sitter ihopkurad i ett hörn gråter. Går fram och frågar vad som hänt. Visar sig att hon bråkat med sin kille och han har låst ut henne och hon har ingenstans att gå och har ingen telefon. Tar såklart med henne till lägenheten och låter henne låna min telefon för att ringa en kompis. Nu har hon precis blivit hämtad, stackarn.

Det är en gåva... att ibland är man på rätt ställe vid rätt tillfälle och kan göra något för en medmänniska :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
Svar
16
· Visningar
669
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 343
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
Svar
10
· Visningar
807
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp