Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet och vill hem, för jag ska riva ner tapeten och ta fram murstocken som jag så fint hittade där bakom igår. Så nu ska halva hallen rivas och det ska öppnas upp mer till köket och så ska jag måla murstocken vit som resten av den är och resten av hallen ska tapetseras, alternativt om jag kan strippa ner väggen hela vägen in i timret och spara naket timmer.

Helgen kommer bli spännande och sambon är inte alls med på mina planer utan tycker att jag är helt störd.
 
Ska till mamma senare idag :love:

Kom också precis på att det faktiskt är påsklov nu, härligt! Inga vanliga lektioner eller liknande. Dock kommer tiden gå åt att plugga ändå (idrott, har verkligen inte orkat samtidigt som det andra) och att ta ikapp det jag inte orkat göra den här veckan. Det handlar mest om att skriva rent saker men har även några mattetal som behöver lösas. Närmare bestämt 12 st :meh:

Men jag kan inte sova och skulle vilja sätta mig med matten igen, känner att jag behöver göra något. Men pappas tjej (aka min bonusmamma) har bestämt att från och med nu ska alla ligga i sina sängar efter kl 21 och om vi inte lägger bort mobiler/skärmar då så kommer hon och tar dem :meh:
Stör mig helt orimligt på det! Hon är inte min mamma och jag stör inte henne. Stör hon sig på vetskapen om att jag är vaken senare än henne, känner jag faktiskt att det är hennes problem. Jag orkar inte. Tycker att hon får nöja sig någon gång, hur mycket regler ska vi ha? Alltså, jag är autistisk, det var inte direkt djungelns lag här innan.

Jag blir bara så irriterad. Hon ska inte bestämma att jag ska ligga i min säng efter 21 och då är det slut på mobiltittandet. Jag vet att skärmar stör sömnen för många, våga inte ens påpeka inte det tack! Hon får helt enkelt lita på att här vet faktiskt jag bäst om vad som fungerar för mig. Jag har mina kvällsrutiner och jag kan inte somna innan allt det är gjort. De kvällar hon tagit min mobil osv (ja... hon har gjort det helt utan pappas tillåtelse) har det slutat i bråk och att jag varit jättearg på allt och alla och då har hon sagt åt mig att skärpa mig och bete mig som en 16 åring. För jag stör hennes sömn :grin:
Att hon stör min sömn genom att ta ifrån mig mina rutiner, bekommer henne inte ens.

Och ja, jag vet att hon är vuxen i huset osv. Men att klampa in i en familj med två barn med olika funktionsnedsättningar där känslighet för förändring ingår i funktionsnedsättningarna, och börja styra och ställa och ändra regler etc är liksom inte ett jättesmart drag. Speciellt inte om man vill komma på plus-sidan hos barnen. Nu är det ju liksom så att både jag och min bror ogillar henne och inte alls vill sammarbeta med henne. Bara för att hon är vuxen, så är det inte hennes ansvar att uppfostra mig och min bror. Det är våra föräldrars ansvar. Vi var liksom 16 och 12 när hon kom in i våra liv, vi visste inte om henne tidigare... allt är fortfarande väldigt nytt liksom.

Förra veckan när jag kom, hade hon spontant hängt upp femtioelva tavlor i hela lägenheten. KAOS! Alltså, vi hade inte en enda tavla tidigare, bara en spegel. Annars vita väggar. En kalender hängde på en vägg iofs. Anledning: minska synintrycken i hemmet. Ofta är både jag och min bror helt utmattade av för mycket intryck när vi kommer hem efter en dag, så vi har undvikit att ha saker hängandes på väggarna för att inte ge fler intryck. Men nej, nu hänger det femtioelva små pluttiga tavlor och saker I HELA LÄGENHETEN. Perfekt! :banghead:

Ursäkta allt mitt negativt babbel om min bonusmamma... känner bara att jag måste få vräka ur mig allt lite då och då :o
Du skulle behöva säga till din pappa, det är inte rimligt att du ska må dåligt hemma hos honom. Min dotter borde vara i samma ålder som dig, från att hon började på gymnasiet har hon fått tagit eget ansvar för sina sovtider. Jag kan säga till ibland när hon är stressad och inte tänker hela vägen, dvs tror att hon kan dygna med plugg och prestera i skolan. Då kör jag henne i säng efter vi har benat ut en vettig tidsplan. ;)
Sonen påminner jag om sovdags efter 21, mest för att han fungerar bäst då. Dvs jag påminner om att det börjar bli sovdags, sen kanske han inte sover före 22. ;)

Jag förstår att din pappa hamnar i kläm mellan er men han är den vuxne med ansvar i den här situationen och du ska inte behöva må dåligt att vara hemma.
 
Vaknade kl 02. Tvärpigg. Alltså sovit 4h.. vinden river i huset och nu har jag trötthetshuvudvärk :arghh:
Somnade till slut 05.15.. Klockan ringde 6.10. Rätt död nu!
Tur att det är fredag, jag ska ha min bästa klass (+de mest krävande eleverna är sjuka), det är fredag innan påsklov och vi ska inte göra något vettigt alls idag, egentligen.

Nu blir det att bälga (bälja?) i sig kaffe!
 
Javisst luktar det, det är så vi märker när de kissat någon stans. Förutom då vi tar dem på bar gärning.

Det är klart att de inte ska kissa överallt, men det har gått väldigt bra nu i några månader. En period hände det liksom upp emot 10 "olyckor" per dag. Sen så var min bror dum nog att lämna dörren öppen till pappas och hans tjejs sovrum och katten var snabbt inne och kissade i deras täcke.

Katten löper just nu, så dels det. Men också för att vi som sagt har ett nytillskott i familjen, de är inte vana vid det och eftersom katten är känslig för förändringar blev det kanske lite "för mycket". Allmänt så verkar katten både trivas och må bra här, men eftersom de inte får gå in i mattes sovrum (dvs pappas och hans tjejs sovrum) så protesterar den genom att kissa där när den får chansen.
Har ni provat med mjukare kattsand och flera lådor? En del katter vill kissa på mjukt underlag och bara i rena lådor.
 
:heart

Fick lite perspektiv nu. Fick en märklig idé att jag skulle gå ner och kolla en grej på en tavla. Ok, klockan är ett på natten men märkligare saker har hänt! Iaf.. tar på sofflor och tassar ner. Vid entren till källarvåningen hör jag någon som gråter. Kollar runt och ser då en tjej som sitter ihopkurad i ett hörn gråter. Går fram och frågar vad som hänt. Visar sig att hon bråkat med sin kille och han har låst ut henne och hon har ingenstans att gå och har ingen telefon. Tar såklart med henne till lägenheten och låter henne låna min telefon för att ringa en kompis. Nu har hon precis blivit hämtad, stackarn.
Stackars tjejen. :( men tur i oturen att du var på g att irra ner och kolla på på en tavla. :heart
 
Fyller år idag!
Men har inget planerat, skulle till psykologen, men hon blev sjuk..
Men imorgon ska jag och mina närmsta vänner ha födelsedagspickninck. Har önskat mig att alla tar med småkakor så vi kan ha småkakeknytkalas istället för tårta. 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
260
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 082
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 055
Senast: Grazing
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 672
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp