Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
I wish!
Jag har ett tyngdtäcke och maskinen tål max 7kg. Mitt täcke väger 7kg och med påslakan blir det lite mer, om man sen lägger till vikten för vattnet blir det säkert upp emot 10kg. Vi har större (starkare?) maskiner i tvättstugan, men då måste man släpa täcket över gården och det pallar vi inte. Så i det fallet är det bättre att ta av påslakanet.

Katten kissar inte i min säng längre, sen jag gav fri tillgång till rummet. Nu kissar de i pappas och hans tjejs säng, då de inte är tillåtna in där och typ "demostrerar"...

Men varför kissar katterna inne/i sängarna? Låter ju svinäckligt!? Katter ska ju inte kissa inomhus överallt tänker jag? Måste ju stinka?
 
Fan. Verkar som att mitt öga kräver kortison regelbundet för att hållas i schack. Ett par timmar efter kortisondroppar är läget outhärdligt. Har fått en tre-veckors-kur. Men vad fan händer sen? Jävligt deppig tanke. Kommer hoppa från bron om det kommer kännas såhär efter kortisonkuren är slut.
 
Jag vet att mitt svar kommer lite sent men eftersom du nämnde just prioritering måste jag dela med mig av ett av de bästa tipsen jag fått gällande min arbetssituation: När du får för många uppgifter på en gång - vare sig det är från samma person eller från olika kollegor - skriv till chefen och fråga just hur du ska prioritera. Typ "Hej A, B bad mig precis att göra det här åt C men jag har även X, Y och Z på min att göra-lista idag - hur vill du att jag ska prioritera?". Sedan är det upp till chefen att ta ansvar för situationen, och det är ju hens jobb också.

Det är så mycket lättare att svara med en motfråga på det sättet istället för att, som jag alltid gjorde innan, bli superstressad och jobba ihjäl sig medan ingen egentligen vet om det. Det blir också en bra markering för framtiden, att du inte klarar av precis vad som helst utan att det måste finnas gränser för hur många uppgifter de kan lasta på en och samma anställd.
Jag har ju det där någonstans i bakhuvudet men min kan själv-attityd och vill inte vara till besvär-personlighet brukar sätta käppar i hjulet.
Men jag måste verkligen bli bättre på det, tack för påminnelsen! :up:
 
🎉 Idag har vi skrivit på säljkontraktet! Vi ska vara utflyttade 1 juli. 🙈😳 Så nu måste snickaren sätta fart! Han skulle ha kommit i igår men det verkar bli nästa vecka. Elkillen kommer också inom snar framtid och bästa röris kommer förbi i morgon och stoppar lite rör. Har jag nämnt att jag ska skriva en c-uppsats i historia den här terminen? Men det verkar åtminstone lugna ner sig på undervisningsfronten efter påsk! Mer rimliga några timmar i veckan. 😂
 
Men varför kissar katterna inne/i sängarna? Låter ju svinäckligt!? Katter ska ju inte kissa inomhus överallt tänker jag? Måste ju stinka?
Javisst luktar det, det är så vi märker när de kissat någon stans. Förutom då vi tar dem på bar gärning.

Det är klart att de inte ska kissa överallt, men det har gått väldigt bra nu i några månader. En period hände det liksom upp emot 10 "olyckor" per dag. Sen så var min bror dum nog att lämna dörren öppen till pappas och hans tjejs sovrum och katten var snabbt inne och kissade i deras täcke.

Katten löper just nu, så dels det. Men också för att vi som sagt har ett nytillskott i familjen, de är inte vana vid det och eftersom katten är känslig för förändringar blev det kanske lite "för mycket". Allmänt så verkar katten både trivas och må bra här, men eftersom de inte får gå in i mattes sovrum (dvs pappas och hans tjejs sovrum) så protesterar den genom att kissa där när den får chansen.
 
Men vad har de sagt om det hela då?

De var ganska otydliga. Lät som att det inte gick att göra så mkt eftersom det var dålig prognos för operation. Fattar inte riktigt varför de drog igång en kortisonkur om det bara hjälper tillfälligt. Kortisonet verkar få själva cystan att ”lägga sig” någon timme vilket gör att irritationen och skavet i ögat minskar. Men det hjälper ju inte i längden. De var noga med att påpeka att jag inte fick ta kortison längre än tre veckor.
 
Javisst luktar det, det är så vi märker när de kissat någon stans. Förutom då vi tar dem på bar gärning.

Det är klart att de inte ska kissa överallt, men det har gått väldigt bra nu i några månader. En period hände det liksom upp emot 10 "olyckor" per dag. Sen så var min bror dum nog att lämna dörren öppen till pappas och hans tjejs sovrum och katten var snabbt inne och kissade i deras täcke.

Katten löper just nu, så dels det. Men också för att vi som sagt har ett nytillskott i familjen, de är inte vana vid det och eftersom katten är känslig för förändringar blev det kanske lite "för mycket". Allmänt så verkar katten både trivas och må bra här, men eftersom de inte får gå in i mattes sovrum (dvs pappas och hans tjejs sovrum) så protesterar den genom att kissa där när den får chansen.

Låter hemskt! Kan det inte hjälpa att kastrera katten? Eller det kanske borde gjorts tidigare innan problemet blivit liksom befäst?
 
De var ganska otydliga. Lät som att det inte gick att göra så mkt eftersom det var dålig prognos för operation. Fattar inte riktigt varför de drog igång en kortisonkur om det bara hjälper tillfälligt. Kortisonet verkar få själva cystan att ”lägga sig” någon timme vilket gör att irritationen och skavet i ögat minskar. Men det hjälper ju inte i längden. De var noga med att påpeka att jag inte fick ta kortison längre än tre veckor.
Låter inte jättepeppigt nej. Och jag antar att tillfällig lindring är bättre än ingen alls? Men hade såklart känt samma hopplöshet oavsett. Lider med dig!!
 
Låter hemskt! Kan det inte hjälpa att kastrera katten? Eller det kanske borde gjorts tidigare innan problemet blivit liksom befäst?
Jag har för mig att jag har nämnt detta tidigare.
Vill i alla fall inte outa min familj mer nu, känner att jag gjort det rätt mycket ändå nu. Men vill du kan jag skicka PM och berätta igen? :)
 
Det har varit en lång och intensiv dag.
Kan inte klaga på att det varit för vindstilla.

ja jävlar vilken storm! Jag sprang mellan tuben och hemmet typ 50 meter och såg ut såhär när jag kom in genom dörren 😅

603C0002-82FD-419C-86FA-2AD306BB5BC3.jpeg
 
🎉 Idag har vi skrivit på säljkontraktet! Vi ska vara utflyttade 1 juli. 🙈😳 Så nu måste snickaren sätta fart! Han skulle ha kommit i igår men det verkar bli nästa vecka. Elkillen kommer också inom snar framtid och bästa röris kommer förbi i morgon och stoppar lite rör. Har jag nämnt att jag ska skriva en c-uppsats i historia den här terminen? Men det verkar åtminstone lugna ner sig på undervisningsfronten efter påsk! Mer rimliga några timmar i veckan. 😂

Tjoho grattis! 🥳
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 128
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 360
Senast: Grazing
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 834
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp