Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lantbruket behöver folk nu när de inte kan ta in så många utländska arbetare som de brukar. Så det finns nog en del såna jobb om folk bara är villiga att få lite skit under naglarna.


Det är nog svårt för de företag som finns i huset. Vårt mål är att de ska klara sig kvar i nuvarande form. Vi vill ju ha en levande stad också med det som hör till detta (barer, restauranger, gallerier, barberare gäller det i vårt fall).
 
Fick mail idag om att min idrott kommer gå som vanligt - tack vare att jag valde första datumet och att vi startade före restriktionerna :love:
Vi följer givetvis rådande restriktioner, men då det gör processen långsammare kan de inte starta fler grupper och därmed får alla som är antagna till senare grupper vänta tills i höst.

Så himla skönt! Nu ska jag bara få klart allt som ska göras också, samt öva mer på teorin. Sen är jag redo för det slutgiltiga skriftliga provet! Det "enda" jag har kvar är att utföra någon form av livräddande aktivitet och att skriva en essay där jag får reflektera fritt kring normer och ideal. Dvs en uppgift som passar mig perfekt!

Frågade läraren vart max antal ord/sidor/tecken ligger och han sa "fritt fram". Känner jag mig själv rätt är det ett beslut han kommer att få ångra :D Men för mig underlättar det ju, så jag klagar inte!

Är faktiskt lite peppad till att slutföra idrotten nu och bara bli av med den! Dessutom är det lov, så jag kommer att ha massor av tid. Ska försöka skriva uppsatsen nu i helgen, tänker jag. Eller egentligen tänker jag att jag ska göra allt som har med skola och göra nu i helgen. Så att jag inte behöver tänka på det sen, alls :)
 
Jag hostar inte längre! Så får gå tillbaka till jobbet på söndag natt. :D

Har firat med energidricka, men drack nog lite för mycket så jag är helt skakig och speedad, har städat hela huset och så har impulsköpt en fillerbehandling av min icke existerande haka samtidigt som jag springer runt och dansar till tornblommas opera-playlist iklädd en 1700tals chemise.
 
Jag känner mig så fett innovativ, skåda min hemgjorda sadelstol :cool:

91915719_614625166054218_1918273557083717632_n.jpg


(Jag har även för vana att möblera om mitt skrivbord så att jag får ett ståbord samt använder den där vanliga tråkstolen ibland)
 
Jag känner mig så fett innovativ, skåda min hemgjorda sadelstol :cool:

91915719_614625166054218_1918273557083717632_n.jpg


(Jag har även för vana att möblera om mitt skrivbord så att jag får ett ståbord samt använder den där vanliga tråkstolen ibland)

Så härligt det ser ut!! Mycket skönare än min kökstol.. Jag vill också ha en sadel som datorstol!
 
Ursäkta men jag blir faktiskt väldigt provocerad av ovanstående. Det är VÄLDIGT många som skulle vara glada att ha ett jobb att gå till och inte gnälla över att inte få sin vilja fram vad gäller arbetstider osv. Ett jobb är ingen lekplats som man vill ha för att få till sina rutiner, det är hur man försörjer sig.

Facket har nog dessutom fullt upp nu med att ta hand om sina medlemmar som är permitterade eller rakt av uppsagda. Dessutom, att de inte håller med dig innebär inte att de inte är "på din sida" eller inte är hjälpsamma. De följer helt enkelt reglerna som arbetsmarknadens parter satt upp.
Absolut, jag har tur som har jobbet. Och jobbet har tur som har mig, anser jag iallafall.
Och jag tänker inte backa på mina rättigheter och/eller mitt psykiska mående för att resten av världen har blivit "galen".

Nu jämför jag inte min situation med deras (för min är pytte och inte det minsta lik deras) men jag säger att även överarbetade sjuksköterskor och läkare har fortfarande rätt till sina pauser och ledigheter trots Corona. Det är fortfarande viktigt att arbetarnas rättigheter ses efter. Cheferna må bli stressade pga dagens situation men det borde inte gå ut över arbetarna.
Senast idag muttrade en kollega över att vi ska hjälpa med flytta saker mellan olika äldreboenden etc utan skydd, hen frågade chefen om detta men har inte fått något svar.

Med det sagt så jämför jag inte deras situation med min, det var ren otur att smittan inträffade samtidigt som när jag hade planerat att sänka arbetstiden för studier. Har just suttit i samtal med facket för att förklara min situation lite och de förstår, jag har föreslagit en kompromiss som de tycker låter bra så får vi hoppas att chefen tycker det också.

Angående gnället över att jag inte kände att jag hade facket i ryggen så var det just gnäll och känslor ;)
 
Men alltså är du anställd i ngt form av arbetsträning? Dvs får arbetsgivaren cash för att du är där? Isf vill de såklart inte sänka din arbetsgrad för att de rent krasst tjänar pengar på att ha dig där.
Det förklarar också att du upplever att det inte finns så mkt att göra. De skiter helt enkelt i att fixa arbetsuppgifter? De skulle ju kunna ha dig där och låta dig fika av tiden så länge de får bidrag/ersättning för att det står 100% på deras papper?
(Sen kan man ju som skattebetalare tycka att det är helt galet att våra pengar går till att arbetsgivaren skapat ”låtsas-jobb” för skattepengar)
Nej, jag ingår i ett arbetsmarknadsprogram. Min lön betalas av AF, så AG får min arbetskraft i princip gratis.
Så de vill att jag jobbar, de tjänar på det ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
231
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 943
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 431
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp