Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är väl tjusiga fjädrar att ha i riset? :heart Jag brukar ha svarta, men lite färg är kanske inte fel i år.
Visa bifogad fil 48044
Egentligen är jag lite emot fjädrar men tänkte visa kycklingen sonen gjort på förskolan :D

(Han är 3 år så tveksam till att han gjort så mycket själv, men ändå :rofl:)
190C8215-0A25-4BF9-9502-A89FA8965007.jpeg
 
Vad har du för anställning? Det är väl bara att du säger upp dig om du vill börja plugga?
Absolut, men jag vill gärna stanna kvar en viss procent om jag kan. Känns lättare att få in rutiner i vardagen då då det är en distansutbildning som jag tittar på.
Plus så trivs jag bra med kollegorna :up:

Det skulle dock bli till hösten isåfall, jag funderade bara på att sänka redan nu så att jag kunde börja plugga redan nu innan utbildningen börjar. Har typ dåliga erfarenheter i bagaget gällande studier 😅
 
Funderade redan innan den här krisen på att söka nytt jobb, funderar på att göra slag i saken eller är det dumt? Vad ska jag göra? Vad vill jag göra? Jag sitter säkert där jag är nu inom sjukvården men vet inte om jag vill vara kvar... många tankar. Jobbar administrativt.
 
Absolut, men jag vill gärna stanna kvar en viss procent om jag kan. Känns lättare att få in rutiner i vardagen då då det är en distansutbildning som jag tittar på.
Plus så trivs jag bra med kollegorna :up:

Det skulle dock bli till hösten isåfall, jag funderade bara på att sänka redan nu så att jag kunde börja plugga redan nu innan utbildningen börjar. Har typ dåliga erfarenheter i bagaget gällande studier 😅

Antar att de inte behöver sänka din arbetsgrad men du kan ju alltid säga upp dig och söka ett annat jobb på 50%. Dock kanske lite dåliga tider nu på arbetsmarknaden så kan ju vara smart att sondera marknaden först om du är beroende av inkomsten. Beroende på vilken uppsägningstid du har så kan du ju söka jobb först och när du är i läget att du har det kan du ju säga upp dig.
 
Funderade redan innan den här krisen på att söka nytt jobb, funderar på att göra slag i saken eller är det dumt? Vad ska jag göra? Vad vill jag göra? Jag sitter säkert där jag är nu inom sjukvården men vet inte om jag vill vara kvar... många tankar. Jobbar administrativt.

Beror nog på vad du är intresserad av för typ av jobb!
 
Skickade just ett mail till facket och frågade rent teoretiskt vad trodde de skulle hända om jag sa antingen 50% eller så slutar jag :o:angel:
Facket svarade att de råder mig att inte göra det. Att en anställning ska man vara rädd om.

Jo det fattar jag, speciellt i såna här tider ... Men gah det känns bara så grinigt! Jag tror inte att vi är så upptagna som chefen påstår, känns ibland som att hen letar upp saker att göra, plus att jag skulle kunna jobba mera intensivt de timmar jag väl är på plats till skillnad från nu när det är fikapauser, lugnare stunder etc inbakat.
Har dock bett en kollega om att få prata med henom efter lunchen. Mina kollegor är som tur är väldigt stöttande och tycker att jag skulle satsa på utbildningen :love::up:
 
När jag klev upp imorse för att skicka junior till skolan och släppa ut vovvarna en stund så var det full snöstorm :arghh:
Gissa vem som har tid för däckbyte till sommardäck på em idag??

Men nu börjar solen titta fram och stormblåsten avta :up:
Antagligen för att jag tänkt riktigt fula tankar om vädret idag och vintern i synnerhet hela fm... :p
 
Beror nog på vad du är intresserad av för typ av jobb!
Ja, så är det ju! Jag är utbildad medicinsk sekreterare och ibland vill jag göra nåt helt annat, typ jobba utomhus och klippa gräs :rofl:, ibland något liknande det jag har men jag vet inte riktigt vad... Ett tag kände jag att jag skulle vilja jobba med något där man gör skillnad för människor, som med hemlösa eller så. Men det ger ju tyvärr ingen lön :( :heart
 
Jag börjar nog trötta ut alla mina fb-vänner med rätta, ibland onödiga uppdateringar. Men när man inte kommer nånstans... inte träffar nån förutom Hemtjänst några minuter per dag, lider man svårt av lappsjuka. Tack o lov klagar ingen och ingen verkar ha "unfriendat" mig.

*Utan chips och hårt bröd, försmäktar jag på "denna öde ö" i helgen... :p *
 
Antar att de inte behöver sänka din arbetsgrad men du kan ju alltid säga upp dig och söka ett annat jobb på 50%. Dock kanske lite dåliga tider nu på arbetsmarknaden så kan ju vara smart att sondera marknaden först om du är beroende av inkomsten. Beroende på vilken uppsägningstid du har så kan du ju söka jobb först och när du är i läget att du har det kan du ju säga upp dig.
Känns som en dålig idé av dem att låta mig säga upp mig om något, då jag jobbar i princip gratis för dem :meh:
Som tur är så är jag inte beroende av anställningen, utan det är mera för min mentala hälsa isåfall.

Känns lite som ett spel av vem backar undan först :cautious:
 
Ja, så är det ju! Jag är utbildad medicinsk sekreterare och ibland vill jag göra nåt helt annat, typ jobba utomhus och klippa gräs :rofl:, ibland något liknande det jag har men jag vet inte riktigt vad... Ett tag kände jag att jag skulle vilja jobba med något där man gör skillnad för människor, som med hemlösa eller så. Men det ger ju tyvärr ingen lön :( :heart

Håll dig undan från handel med lyxkonsumtion, turism och krogbranschen bara ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
229
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 943
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 429
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp