Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kollat på filmerna från tävlingen idag. Min häst är såklart jättefin, men jag tycker också att hon ser ganska stor ut :confused: eller att jag ser lite liten ut på henne :confused: Vet inte riktigt vad det beror på, har aldrig tyckt så innan :rofl: Kanske hennes gräsmage i kombination med att jag var ganska mörkt klädd hela jag?
Hursomhelst så är hon jättefin :love: Nästa tävling är redan om en vecka, då hoppas jag på samma fina känsla som idag fast gärna lite mindre "runt-omkring-krångel" :angel:
 
Suttit och skrivit för hand, jag gillar verkligen den taktila känslan av stiftet mot pappret.
Men jag frågar mig är tankarna annorlunda när man använde en annan teknik. Lite som att man har en lite annorlunda personlighet när man pratar ett annat språk.
 
Jag har sovit gott och vaknade tämligen utvilad för en halvtimme sen :)
Strax dags att gå upp och göra mig klar för jobbet. Dottern får lite sovmorgon för hon blir inte hämtad förrän vid 10, skönt!
Idag jobbar nämligen både jag och 26-åringen så dottern ska hem till grannens son med familj. Hon har lovat att roa deras tvååriga dotter så det är nog en win-win :D
 
"Sovmorgon" vilket för mig har inneburit att ligga vaken från typ halv fem och ett par timmar framåt med massa ångest och jobbiga tankar, sen somnat, drömt mardrömmar och nu nyss blivit väckt av ena hunden som kom upp i sängen och ville gosa :love:

Nu är jag fysiskt hungrig men psykiskt väldigt emot frukost. Har inte känts såhär jobbigt sedan jag började följa matschemat :down: Får se vilken "sida" som vinner :cautious:
 
Ska strax klä på mig och åka och handla. Jag drar ut på det lite idag för jag behöver åka sticka inom IKEA och handla duschdraperistång och ett par nya lakan. De öppnar inte förrän kl 10 och jag vill inte sitta utanför och vänta.

Sedan tänkte jag också åka till föräldrarna och hämta symaskinen idag.

Måste också läsa färdigt manuset och göra de rättningar som jag har identifierat. Sedan ska det skickas till lektören.

Så jag har lite saker att göra idag.... :)
 
Ska strax klä på mig och åka och handla. Jag drar ut på det lite idag för jag behöver åka sticka inom IKEA och handla duschdraperistång och ett par nya lakan. De öppnar inte förrän kl 10 och jag vill inte sitta utanför och vänta.

Sedan tänkte jag också åka till föräldrarna och hämta symaskinen idag.

Måste också läsa färdigt manuset och göra de rättningar som jag har identifierat. Sedan ska det skickas till lektören.

Så jag har lite saker att göra idag.... :)
Kanske onödigt tips.....

Det är lättare att se korrekturfel om man ändrar typsnitt. Courier är noll förlåtande och felen står ut bättre. Ändra ett stycke i taget eller en sida i taget.
Plus att om man hittar ett rejält fel så missar man lätt andra fel i närheten.
 
Bestämde mig ganska nyss för att jag ska åka in och jobba i morgon. 2 dagar nu utan några symptom alls förutom en liten stunds huvudvärk nyss som försvann när jag istället för att tänka på hur jobbigt det blir på jobbet i morgon gick och lekte med katten.

Få grejer kan få mig att tänka på helt andra grejer och slappna av som att gosa/leka med katten och hästarna. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Kommer ha ett par timmar att slå ihjäl i Stockholm nu på onsdag i väntan på ett tåg som går halv tio på kvällen. Jag kommer ha flera...
Svar
13
· Visningar
757
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
1 895
Senast: moster_punk
·
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
16 602
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
515
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp