Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Seriöst....vad är det med mig och nagelklippare?? För några veckor sedan tappade vi bort den lilla nagelklipparen som vi använder till fingernaglar (jag misstänker min man här.... ;) ). Sedan beställde jag en ny från apotea när jag ändå skulle beställa några andra prylar. När jag skulle "fälla ihop" den idag så gick den sönder i tre delar..... :cautious: Tur att jag i alla fall hade hunnit klippa naglarna.... :D
 
Har nu en helt ledig eftermiddag då jag ska göra INGENTING!!

Ahhhh..... 🥳🥳☕😽💅🥧 ACD8BCC1-8330-4345-BCE0-762F58C7E464.jpeg
Sitter i soffan och äter detta. Jinns värmer benen. Ute regnar det 🌧
 
Efter promenad gånger två kan jag konstatera att jag inte är sjuk i alla fall. Är lite förbryllad över vad som hände i går, aldrig varit med om något liknande :cautious:
Jag fick såna där plötsliga febertoppar/sjukdomssymptom pga stress strax innan jag blev sjukskriven. Med tanke på att du var på jobbet(om jag minns rätt?) och det har varit kaosigt där för dig så pass länge nu skulle jag tippa att det kan vara nåt liknande för dig. Var rädd om dig. :)
 
Puls 110 när vi packade våra försändelser. En av de yngre förmågorna sa åt mig att gå och dricka vatten. Jag var som vanligt genomsvettig och högröd i ansiktet. Får nog se till att inte råka ut för denna arbetsuppgiften fler gånger om det går. Väldigt stressigt.
 
Funderar på middag. Jag vill äta något som är gott till pepsi. Inser att jag då måste laga något.
Samtidigt orkar jag inte laga något. Jag undrar om den bekväma sidan av mig vinner och det blir att jag äter mackor till middag, eller om suget efter "något som är gott till pepsi" vinner. 🤷‍♀️
 
Det känns bra att vi äntligen börjar få ordning på allt med skolan :up:

Ska träffa SYVen nästa vecka och då ska vi registrera mig för prövningen, det blir spanska 1. Började ju läsa spanska i högstadiet men fick hoppa av efter halva tiden, så det känns ganska naturligt att börja om med samma språk. Tänker i alla fall att det borde bli lite enklare att lära in något jag redan lärt mig (delvis i alla fall) tidigare :idea:

Enligt instruktionerna ska det inte vara någon uppgift man ska lämnas in i denna prövningen, utan bara ett stort prov och ett muntligt prov. Idrotten hade ju fyra stora uppgifter, plus ett stort prov. Planerar att göra som med idrotten, fixa fram boken så snabbt som möjligt och börja läsa på kursboken direkt :)
 
Har varit och handlat nya stövlar till mig och barnet, en födelsedagspresent till dotterns kusin och en "grej" till dottern. Hon fick välja något ur leksaksaffären och av allt man kan välja valde hon den här. 🙈

15987130398534999854420254501580.jpg


Efter det har jag och mormor planterat i trädgården och gödslat gräsmattan. Nu lagar jag lasagne till middag.
 
Åh, herregud. Där hinner man ju glömma början av meningen långt innan man har kommit till slutet...... O_o

Inte riktigt min författarstil, om man säger så.... :D

Nej, men sa oerhort vackert skrivet ...

”ingen människa förmår någonsin uttrycka exakt vad som rör sig inom henne, utan använder det mänskliga ordet som en spräckt kastrull, på vilken hon trummar melodier som på sin höjd kan komma en björn att dansa, medan hon helst skulle vilja locka stjärnorna att gråta”.
 
Fick besök av någon som sökte stallplats nu på eftermiddagen och sa i och för sig inte ok, men ändå att jag skulle fundera på det. Kan det vara coronadistanseringen och allt jobbande hemifrån som förvrängt mina sinnen så här?

Det kändes ju verkligen som ALDRIG MER när jag skickade ut de sista ponnyerna för många år sedan. Och nu kommer jag på mig att tänka att det skulle bli lite dumt med bara en i ponnystorlek, men att det kunde funkat om jag tog in två. :eek: Får hoppas att de får napp någon annanstans så jag inte behöver ha sådana konstiga tankar.
 
Har en kycklinggryta puttrande och väntar på goda vänner som ska komma och äta. Jag fick lov att sova en halvtimme på eftermiddagen och kändes mig helt desorienterad en stund efter jag vaknade men nu har jag kommit igång igen. :D
 
Sitter i badbaljan; himla skönt efter att ha varit blöt i stallet länge 😁. Trotsade hällregnet i en dryg halvtimme; skrittade ut och klättrade lite och avslutade med lite grann galopp på ridbanan; genom massa vatten 🤣. Häst var inte riktigt lika road
men gick med på det 🤣. Testade min balans med i galopp då hon slängde sig pga nya möbler vid ridbanan; livsfarliga tydligen 😁.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
464
Senast: skogaliten
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 638
Senast: Myrten
·
Mat Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp! När kycklingen är stekt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 226
Senast: sjoberga
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
17 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp