Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har alltid tänkt att ta striden men så mesar jag mig sedan när det väl gäller. Men i år då :devil:
Jag har inga problem att backa om de andra har några storartade planer och jag planerar att göra ingenting, bara flytta semesterdag. Men nu har det blivit så att jag flyttar mig jämt.
När jag fick höra att de hade minsann familj och därför behövde vara lediga lyckades jag ett år få ur mig att det var ju jag som inte familj som behövde ledigt så jag kunde träffa någon att bilda familj med. 😉
 
När jag fick höra att de hade minsann familj och därför behövde vara lediga lyckades jag ett år få ur mig att det var ju jag som inte familj som behövde ledigt så jag kunde träffa någon att bilda familj med. 😉

Det var ju klockrent! :up:
Förstår om föräldrar till barn i skolåldern vill vara lediga på sport- och höstlov tex (och det brukar ju bara vara fördelaktigt för andra att de tar vissa av sina semesterdagar då, när ingen annan vill vara ledig), men jag förstår inte varför mitt barn skulle påverkas speciellt mycket om jag fick vecka X eller vecka Y ledigt på sommaren :confused: Sina fyra veckor får man ju ut oavsett liksom.

Är så glad för mitt nya jobb där det verkar flyta på helt okomplicerat med semester och grejer, där det aldrig är ett problem att flexa ut en halvdag för hästens skull eller plocka ut en föräldradag när det är planeringsdag på förskolan eller jag känner för lite ledigt :laugh:
 
Pluggar den där matten (har nytt fint och ffa rutat block, måste såklart skriva över allt från gamla blocket :angel: ), lyssnar på avanzapodden och ser fram emot paus med iskaffe i solen strax. Så egentligen är livet fint!

Dock även mensvärk :mad: och stör mig på jobbet. Och stör mig på att jag stör mig så jävla mycket på jobbet när jag bara borde ignorera det :banghead:

Säkert också extra nervös, bokat både parterapi för att reda i lite frågor, och terapi till mig själv både för samma frågor och för livet i stort (herregud vad har jag gett mig in på??? :nailbiting:)
 
Har semesterkrigat (nåja, de närmsta kollegorna som jag behöver få min semester att klaffa med för att bemanningen ska funka var ändå faktiskt väldigt förstående)
Inte så mycket krig alltså. Kom inte heller fram till jättemycket och en annan kollega vars anställning skulle ta slut i juni har precis fått förlängt till sista augusti. Hen har inte hunnit tänka än så vi sa att hen skulle få tid på sig att fundera.

Inget av detta hade varit ett problem om chefen hade varit vettig och varit med i semesterplaneringen, men hen vägrar pga "jag har för bra betalt för sånt" :cautious::wtf: Så ny diskussion någon gång innan fredag för då måste jag presentera lösningen för chefen... Egentligen är det hens jobb att bestämma semestrar om vi kollegor krockar på det här viset, men men...

Puh. Frustrerande men jag är på bra humör pga sol och annalkande ridlektion så det rann av relativt lätt.
 
Har semesterkrigat (nåja, de närmsta kollegorna som jag behöver få min semester att klaffa med för att bemanningen ska funka var ändå faktiskt väldigt förstående)
Inte så mycket krig alltså. Kom inte heller fram till jättemycket och en annan kollega vars anställning skulle ta slut i juni har precis fått förlängt till sista augusti. Hen har inte hunnit tänka än så vi sa att hen skulle få tid på sig att fundera.

Inget av detta hade varit ett problem om chefen hade varit vettig och varit med i semesterplaneringen, men hen vägrar pga "jag har för bra betalt för sånt" :cautious::wtf: Så ny diskussion någon gång innan fredag för då måste jag presentera lösningen för chefen... Egentligen är det hens jobb att bestämma semestrar om vi kollegor krockar på det här viset, men men...

Puh. Frustrerande men jag är på bra humör pga sol och annalkande ridlektion så det rann av relativt lätt.
Min fetning: O_o:cautious::wtf:

Min förra chef förväntade sig att vi skulle lösa det på egen hand utan inblandning från henne. Nu hade vi tur så att önskemålen ändå föll rätt bra in varje år, med nya anställda etc, men jag såg inte fram emot den dag någon konflikt skulle dyka upp ... vilket kändes lite oundvikligt.
 
Har nu fått reda på att jag får börja skolan den här veckan, efter 1,5 år utan :nailbiting::bump:

Känns märkligt att jag snart ska vara i samma byggnad som folk jag inte träffat på länge och som tillhör en helt annan grupp än de jag pratat med under tiden. Men jag tror (och hoppas) att det kan funka!

Nu ska jag bara lyckas lägga schemat för unghästen så att han hinns med ordentligt :)
 
Nu får det vara färdigjobbat för idag! Laga nån snabb middag och sen ska vi stängsla! Är orimligt taggad för det men det kommer bli bra och jag vet ju vad glada hästarna blir av att få utökad hage :love: Inte för att dom har det litet nu, men större skadar ju aldrig :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
45 46 47
Svar
932
· Visningar
26 592
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
708
Senast: Ramona
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
1 116
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 155
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp