Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insett att en kompis har blivit rätt obehaglig. Tagit lite avstånd från honom ett tag nu då jag inte mått bra och då hört saker från andra om honom och fått lite jobbiga meddelanden från honom som inte känns bra. Ignorerat det, men med en olustig känsla.
Nu såg jag ett sjukt obehagligt inlägg av honom som inte känns bra alls. Känner mig rådvill och vet inte hur jag ska reagera.. Jag behövde inte fler saker att ha ångest över.
 
Har ringt lite olika försäkringsbolag och det visade sig att jag sänker vår totalkostnad på försäkringar per månad med drygt 600 kr om jag flyttar bilen till samma bolag som jag har min hemförsäkring. Hundens försäkring på ca 7 tusen kronor per år får dock vara ett tag till. Visst att det är en stor summa att betala varje månad, men samtidigt så skönt att veta att slutsumman aldrig blir högre än 2700 kr.
 
Har ringt lite olika försäkringsbolag och det visade sig att jag sänker vår totalkostnad på försäkringar per månad med drygt 600 kr om jag flyttar bilen till samma bolag som jag har min hemförsäkring. Hundens försäkring på ca 7 tusen kronor per år får dock vara ett tag till. Visst att det är en stor summa att betala varje månad, men samtidigt så skönt att veta att slutsumman aldrig blir högre än 2700 kr.
Det lönar sig att ringa runt :up: Vi har omförhandlat en hel del en senaste tiden och fått ner vår månadskostnad med cirka 1100:-. Och då har vi mer kvar att se över.
 
Det lönar sig att ringa runt :up: Vi har omförhandlat en hel del en senaste tiden och fått ner vår månadskostnad med cirka 1100:-. Och då har vi mer kvar att se över.

Verkligen! Jag gör det titt som tätt, och nu försökte jag få ett bättre pris på A-traktorn men icke. Det visade sig att jag fått en riktigt bra pris (ca 6000 kr/år), så jag får vara nöjd med det. Önskar så att man kunde hitta bra priser på elen, för där är vår största kostnad. Iofs är snart sommaren här, och om hyresvärden har en hyresgäst i torpen så slipper vi betala gårdselen då torpets el är påkopplat till gårdselen :up:
 
Jag fick en laptop av avkomman! Den funkar dåligt på deras nätverk så hen ansåg att jag hade bättre användning av den.Vilket är helt sant. Min lilla mini-lap funkar knappt alls när vi ska ha zoom-möten i föreningen.
Blir lite rörd, är inte van att få saker bara sådär. Behöver köpa en trådlös mus till den.
 
Jag fick en laptop av avkomman! Den funkar dåligt på deras nätverk så hen ansåg att jag hade bättre användning av den.Vilket är helt sant. Min lilla mini-lap funkar knappt alls när vi ska ha zoom-möten i föreningen.
Blir lite rörd, är inte van att få saker bara sådär. Behöver köpa en trådlös mus till den.
Har du möjlighet att köpa från Netonnet så köpte jag deras trådlösa mus för 99:-, den funkar utmärkt!
 
Sitter och stålsätter mig lite inför semesterkrig i eftermiddag. Jag får alltid stå tillbaka för att de andra har barn, och det känns jättesurt. I år har jag kommit fram till att jag ska kriga för vecka 29 i alla fall. :angel:

Kriga på! Som barnfri och snart 40 har jag fått ta den striden en jävla massa gånger. Det värsta är när man har en chef som jamsar med eller när folk helt sonika tar föräldraledigt när de inte får som de vill. Vet inte hur många jular jag inte fått ledigt förr. Hade en sån himla bra chef när jag jobbade på myndighet som sa att jag skiter i vad ni ska göra på er semester eller om ni har barn, alla har lika stort behov av ledigt.
 
Verkligen! Jag gör det titt som tätt, och nu försökte jag få ett bättre pris på A-traktorn men icke. Det visade sig att jag fått en riktigt bra pris (ca 6000 kr/år), så jag får vara nöjd med det. Önskar så att man kunde hitta bra priser på elen, för där är vår största kostnad. Iofs är snart sommaren här, och om hyresvärden har en hyresgäst i torpen så slipper vi betala gårdselen då torpets el är påkopplat till gårdselen :up:
Vi gjorde en jämförelse på Elskling och beslutade oss för Greenely :) Blev billigare.
 
Sitter och stålsätter mig lite inför semesterkrig i eftermiddag. Jag får alltid stå tillbaka för att de andra har barn, och det känns jättesurt. I år har jag kommit fram till att jag ska kriga för vecka 29 i alla fall. :angel:
Lycka till! Har du ”stått” tillbaka tidigare år så tycker jag du borde få i år tycker jag. Jag personligen hatade tillfällen på jobbet då jag (som inte har barn) var tvungen att ”ställa upp” eller anpassa mig för kollegor med barn. Liksom, jag skiter fullständigt i att du har barn och att du valt att skaffa barn, jag vill också vara ledig då :meh: (jag gillar ej barn :angel:)
 
Kriga på! Som barnfri och snart 40 har jag fått ta den striden en jävla massa gånger. Det värsta är när man har en chef som jamsar med eller när folk helt sonika tar föräldraledigt när de inte får som de vill. Vet inte hur många jular jag inte fått ledigt förr. Hade en sån himla bra chef när jag jobbade på myndighet som sa att jag skiter i vad ni ska göra på er semester eller om ni har barn, alla har lika stort behov av ledigt.

Fetmarkerade en ganska vanlig mening. Min äldsta fyller 17 i år, och jag vet inte hur många gånger jag fått det tipset "sök föräldraledigt istället, då kan de inte neka". Efter att ha diskuterat detta med en kompis som är barnfri, så kan man tycka att det bör komma till en ändring i den möjligheten eftersom ansökan om föräldraledigt går före ansökan om semester.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
630
Senast: Ramona
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
852
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 081
Senast: tott
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
373
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp