Vad gör vi häst-edition del 1

Har precis skrivit in mig på körskolan för att ta BE-kort. Det kommer kännas skönt att ha den friheten. Vi får se om jag byter bil också så småningom, min nuvarande drar ju "bara" 1500 kg och när ens häst väger typ 700 kg är det ganska små marginaler. Skulle gärna ha en bil som drar iaf 2000 kg men det är ett lite senare projekt, först ska körkortet fixas.
 
Har precis skrivit in mig på körskolan för att ta BE-kort. Det kommer kännas skönt att ha den friheten. Vi får se om jag byter bil också så småningom, min nuvarande drar ju "bara" 1500 kg och när ens häst väger typ 700 kg är det ganska små marginaler. Skulle gärna ha en bil som drar iaf 2000 kg men det är ett lite senare projekt, först ska körkortet fixas.
Det är så värdefullt att ha BE! Nu kör jag ofta två hästar så det är ju en nödvändighet, men även innan jag gjorde det uppskattade jag friheten att kunna dra i princip obegränsat.
 
Det är så värdefullt att ha BE! Nu kör jag ofta två hästar så det är ju en nödvändighet, men även innan jag gjorde det uppskattade jag friheten att kunna dra i princip obegränsat.
Ja det är ju värdefullt oavsett vad man drar egentligen.
 
Precis gått promenad på gräslängan vid åkern och tränat på gräs kommandon. Går långsamt fram men funkar. Han lyssnar iaf. 😎nu mocka!

20230511_175614.jpg
 
Håller på och "lasttränar" hästen, bytte taktik förra veckan och det verkar funkar! Har haft problem att hästen backar ur transporten direkt den gått på, när jag skickar på hästen. Nu har jag gått in med hästen på transporten och hästen står kvar i transporten tills jag säger backa! Nu är bara problemet hur jag ska kunna stänga bommen när jag är själv.
 
IMG20230511190242.jpg

Idag tog vi vår regelbundna backträning och jogg, det här med unghäst för hand har gjort under för min kondis 😂

Nyttigheter som backning i nerförsbacke, trav på asfalt och följe bakom på smala stigar/broar ska inte underskattas 💪
 
Hann bara kliva in i stallet så fick jag frågan om sällskap ut på ridtur med ena unghästen och ägarna? Ja men varför inte, min häst var ju intagen och det skulle verkligen göra gott ikväll (ridningen är så bra: man behöver ju koppla bort elände och fokusera på här och nu ❤) så på med hoppsadeln och pullartränset och med ut på en härlig sväng I alla gångarter 😍, underbara häst ❤.
 
Promenerade uppför berget med min dam idag. Jag blev tvungen att stanna till och sätta mig en stund för backen upp är ingen lek. Så det här var min utsikt för en liten stund innan vi gick vidare in i skogen. Det var nästan så att jag önskade att jag hade fika och en termos med kaffe med mig.
20230512_150440.jpg
 
Vi red ut ikväll. Helt solo var vi. Ingen människa på backen som stöd för min del. Gick toppen!

När vi kom tillbaka till stallet så fanns det en blå sak som äter fjordingar enligt Halle. Men den var inte så farlig om han fick stöd och övertalning.

20230512_181354.jpg
 
Kom iväg till paddocken idag. Skinande sol och fin fröken :heart
Lyckas alltid bli lite sådär överrumplad över hur härligt det är att rida när vädret inte är kasst hälften av tiden :rofl: Även om jag inte skulle tacka nej till lite regn snart. Väderleksrapporten säger att det kommer 11-12mm över söndag och måndag, så jag hoppas att de har rätt :up:
 

Bifogade filer

  • Screenshot 2023-05-12 20.54.31.png
    Screenshot 2023-05-12 20.54.31.png
    109,7 KB · Visningar: 67
Vilka härliga timmar I stallet I den varma majkvällen 😍. Min kompis och jag fick för oss att sätta upp en WE-inspirerad bana till utmaningen vi anmält oss till; pållan och jag gick genom trång passage, skrittade över presenning, ryggade, kastade föremål, fällde upp paraply och kaptensvändning. Det blev ett roligt skrittpass och båda våra hästar var så duktiga! 🤩❤.
 
Kom iväg till paddocken idag. Skinande sol och fin fröken :heart
Lyckas alltid bli lite sådär överrumplad över hur härligt det är att rida när vädret inte är kasst hälften av tiden :rofl: Även om jag inte skulle tacka nej till lite regn snart. Väderleksrapporten säger att det kommer 11-12mm över söndag och måndag, så jag hoppas att de har rätt :up:
Vacker omgivning! Var i Sverige är det? :love:
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 424
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 503
Senast: Smulu
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 926
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
39 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp