Vad gör vi häst-edition del 1

Morces

Trådstartare
Blir inspirerad av allmänna tråden "vad gör vi" som ligger under allmänt. Varför inte ha en liknande tråd fast med hästar? 🤩

Det är fritt fram att berätta om sin dag eller vad man gör just nu med sin häst. Bilder är helt okej det med.

Berätta gärna, vad har du gjort idag som har med hästar att göra? Har du kanske ridit en tur i skogen, lasttränat eller kanske ridit en lektion på ridskolan?

Det finns bara ett krav och det är att det du skriver behöver vara häst relaterat. I vilken form väljer du helt själv! 🐴🦄🦓
 

Bifogade filer

  • 20230508_192436.jpg
    20230508_192436.jpg
    452,9 KB · Visningar: 249
Ikväll red jag en tur ut i skogen med en stallkompis. Så härligt. Landade precis i soffan och är helt slut. 😅♥️ Men det var så värt det! Vi gick igenom lite våt mark och Halle behövde verkligen använda hela kroppen sin för att ta sig över stock och sten. Sedan vart det långa travsträckor därefter och jag bara njöt! 😍
 
Vilken rolig tråd, bra idé! :). En härlig kväll I stallet och blandad härlig ridning 😊. Fick för mig att testa kaptensvändning och det har jag ju aldrig gjort på min pålla - provade först med säkerhetsvästen på och ja det är ju onödigt att göra det enklare för sig 😏; fick ju anstränga mig för att inte sparka stackars hästen i skallen för att inte tala om vilken heffaklump jag var när jag vände runt 🫣. Efter den mysiga ridturen med sällskap gjorde vi det tre gånger till- utan säkerhetsvästen- och ja visst tusan blev jag självklart smidigare I alla fall 😄. Testade att skritta över en presenning med före lite galoppfattningar ur ryggning- min underbara häst gjorde båda delarna jättefint 😍.
20230508_194219.jpg
 
Vilken rolig tråd, bra idé! :). En härlig kväll I stallet och blandad härlig ridning 😊. Fick för mig att testa kaptensvändning och det har jag ju aldrig gjort på min pålla - provade först med säkerhetsvästen på och ja det är ju onödigt att göra det enklare för sig 😏; fick ju anstränga mig för att inte sparka stackars hästen i skallen för att inte tala om vilken heffaklump jag var när jag vände runt 🫣. Efter den mysiga ridturen med sällskap gjorde vi det tre gånger till- utan säkerhetsvästen- och ja visst tusan blev jag självklart smidigare I alla fall 😄. Testade att skritta över en presenning med före lite galoppfattningar ur ryggning- min underbara häst gjorde båda delarna jättefint 😍. Visa bifogad fil 118489


Hehe, jag måste testa kaptensvändning på min också. Men jag är nog för osmidig 🤭
 
Stängslar, stängslar och stängslar. Ångrar varje år att jag tar in beteshästar, det är betydligt mer jobb än pengar då älg och rådjur varje år har gått ner stängslet under vinterhalvåret så det behöver lagas, och så hittar jag lite till som behöver lagas, och lite till... Hade det bara varit året-runt-inackorderingarna så hade jag inte behövt mecka med så många hagar. Jaja, det kan ju vara lite mysigt också. Ska försöka göra det tillsammans med två förkylda barn idag, wish me luck!
 
Vilken rolig tråd. Kanske kan få mig själv att sparka mig i baken lite och komma igång och köra hästen igen 🫣

Men igår fick han massage och elterapi behandling och då ska han vila 2 dagar så på torsdag får han röra på sig igen 😊 Han är en riktigt livsnjutare när han får massage. Vi började med det i höstas pga av att han varit lite svag i ett bakben efter lång träning och tävlingskarriär med en den ena och den andra konstiga skadan. Är en helt ny häst nu när vi håller efter honom har 6:e vecka eller så.
IMG_20230508_111751.jpg
 
Vilken rolig tråd. Kanske kan få mig själv att sparka mig i baken lite och komma igång och köra hästen igen 🫣

Men igår fick han massage och elterapi behandling och då ska han vila 2 dagar så på torsdag får han röra på sig igen 😊 Han är en riktigt livsnjutare när han får massage. Vi började med det i höstas pga av att han varit lite svag i ett bakben efter lång träning och tävlingskarriär med en den ena och den andra konstiga skadan. Är en helt ny häst nu när vi håller efter honom har 6:e vecka eller så. Visa bifogad fil 118515
Härligt! Min toknjuter med av massage :heart
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 242
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 487
Senast: Smulu
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 743
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
39 749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp