Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har också haft en tuff period med vår 7-åring nu, och jag upplever precis som du att det är jag som legat främst i skottgluggen. Kanske är vanligt i den här åldern? Min morsa (som för övrigt är barnpsykolog) sa att det kan handla om en frigörelsefas där barnet måste "ta i" för att kunna separera sig själv från sin förälder. För det går liksom inte om du är världens bästa mamma. Så vi måste degraderas till inkompetenta och obetydliga för att barnet ska kunna rationalisera sin egen frigörelse typ.
Va fint, det ska jag komma ihåg ❤
 
Sjukstuga här. Fyraåringen har via sin förkylning dragit på sig både ögon- och öroninflammation (gissningsvis, han klagar över ont i örat iallafall). Lillasyster är snorig än men på bättringsvägen, sover för tillfället gott ute i vagnen medan jag och stora hänger i soffan.
 
Verkar som att det är många barn som är sjuka nu? Riktigt långdragna förkylningar har jag hört om på flera håll, med hög feber. Har hört teorier från flera håll nu att det är en backlash efter den nitiska handhygienen som covid medförde, dvs att barnen inte utsattes för bakterier alls i den omfattning som krävs för att bygga upp immunförsvaret.
 
Verkar som att det är många barn som är sjuka nu? Riktigt långdragna förkylningar har jag hört om på flera håll, med hög feber. Har hört teorier från flera håll nu att det är en backlash efter den nitiska handhygienen som covid medförde, dvs att barnen inte utsattes för bakterier alls i den omfattning som krävs för att bygga upp immunförsvaret.
Jag har funderat på samma.
 
Verkar som att det är många barn som är sjuka nu? Riktigt långdragna förkylningar har jag hört om på flera håll, med hög feber. Har hört teorier från flera håll nu att det är en backlash efter den nitiska handhygienen som covid medförde, dvs att barnen inte utsattes för bakterier alls i den omfattning som krävs för att bygga upp immunförsvaret.
Det är samma här, varit jättemycket frånvaro på dotterns förskola. Vi har också varit förkylda i omgångar. Nu har det gett med sig men vi är lediga så blir väl nya baciller när hon ska tillbaka en sväng i juni...
 
Har precis haft världens bråk med 7 åringen, han kallade mig världens sämsta mamma och jag kontrade med att om han tyckte att jag var det efter att precis ha fått en massa saker (jag vart på Gekås igår) så kunde jag kasta de nyinköpta inlinesen.. och tja det blev ju inte direkt bättre 🙄

Jag är så oerhört frustrerad på hur han beter sig mot ffa mig just nu och jag hanterar det inte bra. Försöker vara lugn och samlad men han fortsätter tills han tryckt på precis alla knappar. Just nu är det skit faktiskt 😔
Jag kontrade 4-åringens stoppa-stenar-i-sin-mun idag med "gör du det en gång till blir det ingen TV" :o. Lagom moget...
 
Verkar som att det är många barn som är sjuka nu? Riktigt långdragna förkylningar har jag hört om på flera håll, med hög feber. Har hört teorier från flera håll nu att det är en backlash efter den nitiska handhygienen som covid medförde, dvs att barnen inte utsattes för bakterier alls i den omfattning som krävs för att bygga upp immunförsvaret.
Vi har snorat och hostat mer eller mindre sen i påskas. Inte sjuka, men det tycks heller aldrig släppa helt.
 
Jag och dottern degar i soffan. Hon mår ganska bra efter nyckelbensfrakturen förra söndagen, men lite öm och trött ännu. Fick henne i badet i alla fall så hon blev ren och fick rena kläder med.
 
Sitter i paviljongen och tittar på när de två största barnen har premiär i lilla plaskpoolen på altanen. Bebisen har somnat efter ett par griniga timmar, hoppas för hennes skull att hon får sova en stund 💞 Kanske kan jag gå och gräva lite i odlingslandet, men då vaknar hon väl 😆
 
Matar lilltjej i växthuset, så blir det när bebis prompt ska äta i vagnen och det regnar ute...
Innan det åkte hon och jag och köpte jord och några perenner medan storebror var hemma och vilade med pappa jobbande i rummet bredvid. Hon somnade i bilen på väg hem så jag hann äta en poke bowl till lunch i lugn och ro 😊
 
0C8C9429-2776-44AB-AAB3-269A3D408F5A.jpeg

Känner mig som en rebell - jag försöker liksom inte ens få honom att sova tupplurarna i egen säng 😬🤷🏼‍♀️ Alldeles för mysigt det här :heart
 
Känns som att det kan vara bra att testa 😅

Gört!

Vi har en toasits (bumbo) och sätter M där varje blöjbyte. Har inte ”tränat” på något annat sätt än att gjort det till en rutin. Han kissar nästan varje gång man sätter honom där nu och nästan allt bajs hamnar i toan också.

Nu kommer jag jinxa allt :p men vi brukar tvätta var tredje dag (har tygblöjor), och idag var tredje tvätten på rad utan en enda bajsblöja 👍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp