Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morse klev mina ungar upp kl 5 vilket även de själva tyckte var alldeles för tidigt så de låg på golvet och skrek i en halvtimme medan jag försökte sova och min sambo försökte få nåt grepp om vad han skulle ta sig till (och hinkade i sig kaffe). Härligt med fredag!
Annars tycker jag att de både blir roligare och jobbigare att vara med varje dag 😅. De sover oroligare igen och är ofta frustrerade över saker de vill men inte kan men gud så roliga de är och så kul det är att se dem utvecklas. De förstår så himla mycket, jag blir förvånad varje dag. Det går att säga typ ”kan du hämta den där flaskan och lägga den där den ska vara” så trippar de iväg och gör just det 😱. Igår när jag matade dem sa jag i förbifarten till min sambo att vi måste börja träna dem i att äta själva och då tog Sixten skeden ur handen på mig och stoppade in den i munnen 😅.
 
Somnat på mig sen en timme tillbaks och jag har inte ens fjärrkontrollen eller vatten inom räckhåll. Vilken amatör man är.. hunden måste ut också men verkar ju inte gå någon nöd på honom just nu i varje fall.

4C5DA281-5326-41F6-B884-1D8721615AA1.jpeg
 
Gjorde ett försök att lägga yngsta dottern men hon var klarvaken. Ska snart testa igen, misstänker att hon kanske tog en power nap i bilen förut.
 
Endast 6 åringen är vaken. Vilket är helt otroligt, så jag har börjat justera lite småfix på sista uppsatsen. Ska alldeles strax börja göra i ordning frukost. Sen ska vi åka tåg till grannstaden för att leka på lekland. Tanken var tåg till Göteborg och Alfons Åberg, men göteborgsvarvet fick mig att tänka om :laugh:
 
Blev väckt av fyraåringen för en stund sen, han ville kramas så det är nog inte bara jag som saknat honom utan även vice versa :love:
Idag ska vi ta det lugnt, så sockerärter och morötter och så får förmiddagen avgöra om vi är pigga nog att åka till ridskolan vid lunchtid.
 
Jag och min man är lite slöa idag, vi ligger kvar i sängen medan lilltjejen kollar Bolibompa baby. Vi ser henne från sovrummet, och när jag tittar till henne sitter hon på soffbordet och dinglar med benen, så gulligt 🥺
337312F8-B5C1-4C12-AF53-376E19428780.jpeg
 
Eftersom mina barn gick upp kl 05 idag också bestämde vi oss för en akuttur till Ikea för att köpa mörkläggningsgardiner och se om det hjälper 😅. Som vanligt tog det dock evigheter att gå runt Ikea och vi kom hem med lite av varje, barnen var trötta och gnälliga och sen var vi tvungna att lägga hela kvällen på att sätta upp de där gardinerna. Nu hoppas jag verkligen att det är ljuset som är anledningen till morgnarna 😅. Vi köpte i allafall två kuddar till gästrummet och de provades så fort vi kom hem.
536161F4-F9A2-4D11-A71A-CC5866E94768.jpeg
 
22:50 är lagom tid för en 2,5-åring att somna va? :angel:

Hon som slutat sova på dagen för länge sen däckade helt oväntat i soffan vid 16:40 och sov som en sten i 1,5 timme :meh: Gick inte att väcka (kanske om vi hade härjat ordentligt med henne men hon är typen som får ett rejält utbrott om man väcker henne vid fel tidpunkt). Så gissa tre gånger vem som absolut INTE var trött vid läggdags :p
 
22:50 är lagom tid för en 2,5-åring att somna va? :angel:

Hon som slutat sova på dagen för länge sen däckade helt oväntat i soffan vid 16:40 och sov som en sten i 1,5 timme :meh: Gick inte att väcka (kanske om vi hade härjat ordentligt med henne men hon är typen som får ett rejält utbrott om man väcker henne vid fel tidpunkt). Så gissa tre gånger vem som absolut INTE var trött vid läggdags :p
Min 11-månaders somnade 23 😁
Men han har haft barnvakt och då får man sova som man vill. Så vi fick hem en trött, men glad unge och alla nöjda!
 
Varit och handlat för veckan, lillan tyckte cykel till och från affären var toppen. Extra plus att det var nästan tomt så här dags på söndagar.
Nu mellanmålsamning, den får vi se vad vi hittar på när maken åker iväg för att hälsa på sin mo.
 
Har precis haft världens bråk med 7 åringen, han kallade mig världens sämsta mamma och jag kontrade med att om han tyckte att jag var det efter att precis ha fått en massa saker (jag vart på Gekås igår) så kunde jag kasta de nyinköpta inlinesen.. och tja det blev ju inte direkt bättre 🙄

Jag är så oerhört frustrerad på hur han beter sig mot ffa mig just nu och jag hanterar det inte bra. Försöker vara lugn och samlad men han fortsätter tills han tryckt på precis alla knappar. Just nu är det skit faktiskt 😔
 
Har precis haft världens bråk med 7 åringen, han kallade mig världens sämsta mamma och jag kontrade med att om han tyckte att jag var det efter att precis ha fått en massa saker (jag vart på Gekås igår) så kunde jag kasta de nyinköpta inlinesen.. och tja det blev ju inte direkt bättre 🙄

Jag är så oerhört frustrerad på hur han beter sig mot ffa mig just nu och jag hanterar det inte bra. Försöker vara lugn och samlad men han fortsätter tills han tryckt på precis alla knappar. Just nu är det skit faktiskt 😔

Det där med att trycka på alla knappar känner jag väl igen just nu :arghh:. Treåringen här hemma har kommit in i en riktig sådan period, hennes pappa hanterar det bättre, men själv känner jag mig ungefär som en trotsig treåring själv när hon går igång, som bara vill slå/sparka tillbaka (Nej, jag skulle såklart aldrig slå mitt barn! Men just känslan), skrika åt henne när hon skriker åt mig och kasta ut hennes grejer genom fönstret när hon håller på att förstöra mina osv. Känner mig som världens sämsta mamma flera gånger om dagen och hanterar det verkligen inte lika bra som jag önskat. Tröstar mig med att denna perioden väl går över precis som alla andra och försöker komma ihåg att andas, men det är verkligen inte lätt alla gånger.

Med det vill jag väl egentligen bara skicka lite styrka och pepp :heart
 
Har precis haft världens bråk med 7 åringen, han kallade mig världens sämsta mamma och jag kontrade med att om han tyckte att jag var det efter att precis ha fått en massa saker (jag vart på Gekås igår) så kunde jag kasta de nyinköpta inlinesen.. och tja det blev ju inte direkt bättre 🙄

Jag är så oerhört frustrerad på hur han beter sig mot ffa mig just nu och jag hanterar det inte bra. Försöker vara lugn och samlad men han fortsätter tills han tryckt på precis alla knappar. Just nu är det skit faktiskt 😔
Vi har också haft en tuff period med vår 7-åring nu, och jag upplever precis som du att det är jag som legat främst i skottgluggen. Kanske är vanligt i den här åldern? Min morsa (som för övrigt är barnpsykolog) sa att det kan handla om en frigörelsefas där barnet måste "ta i" för att kunna separera sig själv från sin förälder. För det går liksom inte om du är världens bästa mamma. Så vi måste degraderas till inkompetenta och obetydliga för att barnet ska kunna rationalisera sin egen frigörelse typ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp