Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi upptäckte igår att vår dotterns båda framträder hade fått en gråaktig ton 😭 Hon har haft massa slag mot tänderna under tiden 8 månader - 1,5 år ungefär, så vi har varit måååånga svängar hos tandläkaren och en sak de bett oss hålla koll efter är om tänderna mörknar med tiden.

Vi fick en tid hos tandläkaren idag och han bekräftade att tänderna är döda 😭 Bara hoppas nu att det inte blir komplikationer och framförallt att anlagen till de permanenta tänderna är oskadda.
 
Alltså haft en riktig jävla helvetesnatt här 😩 Sonen blev hemringd från skolan igår med motivation ”säger att han har ont i halsen”. Han var ju hemma sjuk i förkylning hela förra veckan så det kändes väl sådär men jaja, farfar hämtade och det konstaterades snabbt att det inte var halsen som var problemet utan en tand som är på väg upp. Nånting som kallas sexårständer? Han var pigg och glad resten av dagen iaf men inatt 😬

Vaknade runt 24.30 och ylade i högan sky. Säger sig ha ont i huvudet. Får då en halv Alvedon men somnar inte om. Testar tigerbalsam på pannan och det hjälper lite, men då har smärtan flyttat sig till örat. Han börjar då pilla där och det blir såklart värre. Runt 03.30 somnar han om igen. Så opigg jag kände mig när väckarklockan ringde 5.45 😛😭

Tillägg: Han snarkar gott nu iaf (med betoning på snarkar för han är fortfarande täppt i näsan) så förhoppningsvis har han inte ont längre iaf! 🙏
 
Alltså haft en riktig jävla helvetesnatt här 😩 Sonen blev hemringd från skolan igår med motivation ”säger att han har ont i halsen”. Han var ju hemma sjuk i förkylning hela förra veckan så det kändes väl sådär men jaja, farfar hämtade och det konstaterades snabbt att det inte var halsen som var problemet utan en tand som är på väg upp. Nånting som kallas sexårständer? Han var pigg och glad resten av dagen iaf men inatt 😬

Vaknade runt 24.30 och ylade i högan sky. Säger sig ha ont i huvudet. Får då en halv Alvedon men somnar inte om. Testar tigerbalsam på pannan och det hjälper lite, men då har smärtan flyttat sig till örat. Han börjar då pilla där och det blir såklart värre. Runt 03.30 somnar han om igen. Så opigg jag kände mig när väckarklockan ringde 5.45 😛😭

Tillägg: Han snarkar gott nu iaf (med betoning på snarkar för han är fortfarande täppt i näsan) så förhoppningsvis har han inte ont längre iaf! 🙏
Säker på att det inte är öroninflammation han har? Ett av mina barn hade enligt egen utsago ont i halsen, sen ont i tänderna och sen hysteriskt ont i huvudet, allt inom loppet av typ sex timmar. Tillslut somnade han. Morgonen därpå hade det runnit ut lite klet ut örat och det konstaterades att han spräckt trumhinnan.. Gick superfort. Fortfarande förvånad. Men han beskrev sina problem precis som ditt barn :)
 
Alltså blir tokig på vårljuset. Läggningar blivit allt svårare. Nu ligger jag i sängen med en tjej som är dunderpigg. Sprattlar med benen, hoppar i sängen, petar mig i näsan, rullar runt, låtsas vara katt, ska dricka 10000 ggr. Ja ni vet, allt för att inte sova. Förstår inte ens varför vi fortsätter försöka natta henne runt 20-snåret när vi ändå 80% av gångerna får ge upp och så lägger hon sig samtidigt som oss kl 22-23 istället. Men man lever ju alltid på hoppet och den där önskan om att i alla fall få någon timmes egentid efter en heldag som gått i ett....

🙃
 
Alltså blir tokig på vårljuset. Läggningar blivit allt svårare. Nu ligger jag i sängen med en tjej som är dunderpigg. Sprattlar med benen, hoppar i sängen, petar mig i näsan, rullar runt, låtsas vara katt, ska dricka 10000 ggr. Ja ni vet, allt för att inte sova. Förstår inte ens varför vi fortsätter försöka natta henne runt 20-snåret när vi ändå 80% av gångerna får ge upp och så lägger hon sig samtidigt som oss kl 22-23 istället. Men man lever ju alltid på hoppet och den där önskan om att i alla fall få någon timmes egentid efter en heldag som gått i ett....

🙃
Mina ungar har börjat vakna klockan 5 sen det blev ljust också, det är helt hopplöst. Har tänkt skaffa mörkläggningsgardiner men lyckas aldrig mäta deras fönster när de är vakna 😅. Förra sommaren vaknade de 4.30 ett par gånger så känner att det börjar bli akut.
 
Vi har ju två katter (som båda figurerar på min avatar). Den ena är supersocial och älskar sin lillhusse. Den andra däremot är mera skeptisk 😜 Därav blir sonen såklart extra glad när han faktiskt får klappa och gosa med den skygga, som imorse ❤️

Sonen mår för övrigt bättre, det är tänderna som spökar men det verkar ha lugnat sig, iaf tillfälligt 🙏
 

Bifogade filer

  • 6843C92A-903B-47A6-9A4B-0A39C67C350E.jpeg
    6843C92A-903B-47A6-9A4B-0A39C67C350E.jpeg
    280,3 KB · Visningar: 20
Känner att jag har ett lyxproblem. Måste väcka dottern för att hinna till förskolan klockan 9, dit vi har fem minuter med bil. Och jag hinner oftast inte äta frukost innan eftersom jag vill få alla sömntimmar jag kan. Stackars mig :p
 
Alltså blir tokig på vårljuset. Läggningar blivit allt svårare. Nu ligger jag i sängen med en tjej som är dunderpigg. Sprattlar med benen, hoppar i sängen, petar mig i näsan, rullar runt, låtsas vara katt, ska dricka 10000 ggr. Ja ni vet, allt för att inte sova. Förstår inte ens varför vi fortsätter försöka natta henne runt 20-snåret när vi ändå 80% av gångerna får ge upp och så lägger hon sig samtidigt som oss kl 22-23 istället. Men man lever ju alltid på hoppet och den där önskan om att i alla fall få någon timmes egentid efter en heldag som gått i ett....

🙃

Det är inte lätt det där med ljuset!

I slutet av förra sommaren när det börjar bli mörkare igen på nätterna kom våra kompisar och hälsade på oss på vårt landställe. Deras dotter som då var nästan två sover nästan alltid hela nätter. Vilket innebar att hon inte upplevt mörker på ett helt gäng månader och eftersom hon var så liten kom hon nog inte ihåg att mörkret fanns. För när de kom fram mitt i natten och hon vaknade till och det var mörkt ute fick hon smått panik stackarn! Tog föräldrarna en lång stund att övertyga henne om att det var vanligt att det var mörkt på nätterna 😅
 
Vi har mörkläggningsgardiner, hon somnar sent ändå men sover längre på morgonen åtminstone.

Likadant här! Men vi måste verkligen få till total mörkläggning för att vår ska sova längre. Inte en glipa ljus liksom. Förra året löste vi det genom att klistra tjocka lager med svarta sopsäckar på alla sovrumsfönster och sen både rullgardin och mörkläggningsgardiner på det, inkl mörkläggningsgardiner för dörrens glipor som ju också släpper in ljus 🙃
 
Kinkig tjej idag, mycket vanka runt och amning. Lyckades inte få henne att somna trots dundertrött och skrik så tänkte att hon får amma lite till liggandes så brukar hon decka tillslut. Det blev jag som somnade till, en liten stund bara innan jag kom på att hon ammar. Kanske har hon somnat nu tänkte jag och öppnade sakta ögonen. Möttes av två ögon stora som tefat en decimeter från mina (hon har alltså lyckats åla sig uppåt) och världens smile när hon upptäckte att jag var vaken 😅

Lillan alltså dunderpigg igen från ingenstans 🤷‍♀️ Kört lite träning på mattan, ”huvud axlar knä och tå” tycker hon är superkul och mamma får röra lite på sig samtidigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp