Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på idiotdiskussionen i en tråd nära oss om jämställdhet och könsroller känner jag att jag vill berätta att jag just tagit in ved medan min man lagar mat :D

Tyvärr har han fyllt på olja i min bil och jag plockat i och ur diskmaskinen så vi misslyckades lite med könsrollsswitchen :(

Edit: Om det är oklart är jag lätt ironisk, vi anser inte att det finns mans- och kvinnosysslor utan sysslor punkt.
 
Med tanke på idiotdiskussionen i en tråd nära oss om jämställdhet och könsroller känner jag att jag vill berätta att jag just tagit in ved medan min man lagar mat :D

Tyvärr har han fyllt på olja i min bil och jag plockat i och ur diskmaskinen så vi misslyckades lite med könsrollsswitchen :(

Edit: Om det är oklart är jag lätt ironisk, vi anser inte att det finns mans- och kvinnosysslor utan sysslor punkt.
Tidigare idag sov jag i soffan, under tiden fixade mannen med att plocka in i diskmaskinen, köra igång den och så även göra rent diskhon. Helt på egen hand. He's a keeper :D.

Nu ska jag dessutom värma på matlådan som blev kvar efter han lagade middag igår.
 
Idag ringde bossen och sa att vi skulle ha förhandlingar om min uppsägning .
Så jag frågade på vilka grunder jag blev uppsagd .Då svarade han att i läkarintyget stod att jag inte kunde köra lastmaskin och lastare men det var ju när jag var nyopererad sa jag då och jag har kört lastbil i 3 månader och det fungerar och även lastmaskinen har jag kört längre perioder nu och det verkar fungera bättre när jag börjat läka ihop och inte en värktablett på över 2 månader men tydligen hade styrelsen gett honom order att sparka mig pga att jag ar utsliten på jobbet .Det är tacken efter 35 år :cry:
Skitställe! :rage:

Ge inte upp. Stå på dig!
 
Fick idag reda på att en av mina favorithundar inte lever längre.
En alldeles underbar rottweiler/schäferkorsning (Ingen underbar korsning men en underbar hund!)

Hon har levt livet i 180 knyck, glad, klumpig och full av kärlek. Älskade sin matte över allt på jorden. Hon älskade det mesta och de flesta. Utom människor som hon upplevde hotande mot familjen.

För ett tag sedan fick hon antagligen en större stroke hemma, och ägarna ilade till djursjukhuset och så fick hon somna. Dagen innan hade hon i vanlig ordning varit med ute på en längre ridtur tillsammans med sin hundkompis. Familjen är aktiv så hon har haft en väldigt bra kondition ända in i det sista.

Fina W - du fick ett bra liv och du fick sluta i full fart - som du var värd :heart
 
Känner mig dock stressad efter att ha träffat en vän efter middagen som hade inte så trevliga besked och ett rätt otrevligt möte.

Själva naturen av det och för att jag vet hur hård den här läxan är (och helt jävla orättvis så här tidigt i doktoranden, och för hur otroligt orättvis den är) gör mig nedstämd och stressad. Vet tyvärr att det inte är särskilt mycket man kan göra åt det, man har inte så mycket att sätta emot som doktorand utan är otroligt utlämnad till system och personer och vad de får för sig :(
 
Fy din stackare :heart

Vilken j-la sumprunkare till arbetsgivare! :rage: :rage: Se till att det blir dyyrt för dem :devil:
Ja dom får böter för en massa som mbl och andra saker så kommer jag att ta upp all övertid den nya ha gjort och han ligger långt över dom 200 timmarna då han jobbar 10-12 timmar nästan var dag
Skitställe! :rage:

Ge inte upp. Stå på dig!
Facket ringd just och vi hade en lång pratstund om hur vi ska lägga upp förhandlingen då jag kan köra lastbil och den nya enbart kör lastbil och undantagsfall kör maskin
 
Ja dom får böter för en massa som mbl och andra saker så kommer jag att ta upp all övertid den nya ha gjort och han ligger långt över dom 200 timmarna då han jobbar 10-12 timmar nästan var dag

Facket ringd just och vi hade en lång pratstund om hur vi ska lägga upp förhandlingen då jag kan köra lastbil och den nya enbart kör lastbil och undantagsfall kör maskin
Alltså - jag fattar inte. Varför ska de försöka bli av med en lojal, allsidig och erfaren anställd?

Låter utmärkt att du har facket på din sida. Håller tummarna hårt att det bir förhandlingar som slutar bra för dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
Svar
18
· Visningar
1 105
Senast: Freazer
·
IT & mobiler Jag ska söka utb via antagning.se och måste ladda upp betyg. Men har de bara i pappersformat och ingen scanner. Fota med mob går ju men...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 093
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag lovade mig själv att inte flyga över Atlanten eller Stilla havet fler gånger, men det höll förstås inte när den trevliga gruppen som...
Svar
5
· Visningar
511
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp