Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, det blev inte stressigt. Jag är klar för dagen :angel: verkar som jag får åka till Nyköping i velkan för det är så lite i in region. Ja varför inte. Tjänar lite extra på att ligga ute.
 
Jag har träningsvärk idag, vi cyklade runt på Visingsö. Kan knappt sitta ner idag, hahaha. Nåja det går väl över snart förhoppningsvis. :D
Åh, Visingsö är så fint! Jag har bara varit där en gång och då gick vi runt med hundar, så jag hann inte se sådär jättemycket. Har dock funderingar på att dra med morsan dit och cykla istället. Är det bra cykelvägar osv där?
 
Åh, Visingsö är så fint! Jag har bara varit där en gång och då gick vi runt med hundar, så jag hann inte se sådär jättemycket. Har dock funderingar på att dra med morsan dit och cykla istället. Är det bra cykelvägar osv där?
Bra å bra cykelvägar, det beror på vad man föredrar. Det går att cykla på de asfalterade vägarna och även små stigar i skogen till större vägar i skogen.
Jag själv föredrar stigarna i skogen före vägarna.

Vet inte om du blev så mycket klokare. :p
 
Jobbat (tre arbetsdagar kvar nu), fixat förnyelse av körkort (mindre än två veckor kvar innan mitt körkort blir ogiltigt), handlat och lagat mat (pasta med skinksås).

Nu tänker jag däcka i soffan och vila bort sviterna av gårdagens migränanfall.
 
Dricker te och funderar på vad jag ska göra nu. Hade velat rida en sväng men höften vill inte vara med.
Får sitta här med min tekopp istället.
 
Åh, vi har träningsverk i varenda muskelfiber och fötterna känns som de är helt utmosade i modell platt ankfot.
Nu börjar några rum bli beboeliga utan lådor.
Idag har vi handlat en massa ny belysning, krukor och annat småplotter i nån affär här som typ är som mini-Ullared. Man får konstiga semestervibbar av den här byn. Härligt!
 
Just nu är jag omåttligt irriterad över att sist jag köpte min favoritglass var det iskristaller i den. Vilket innebär att den inte alls är lika god som den brukar. :rage:

Men men, jag äter väl upp det sista ändå så jag går köpa ny någon gång.
 
Jag vill ha en bredbrättad solhatt. Fråga inte varför. Det var bara ett infall jag fick, en stark hattlängtan. Jag gillar hattar.
På andra. På mig ser de bara lustiga ut.
 
Inne på andra veckan av mitt nya jobb. Fortfarande konfunderad och undrande över en hel massa.

Kollegan som jag klickade med har sagt upp sig - efter en veckas jobb. Han stod inte ut.
Jag kommer att sakna honom bittert. :arghh: :arghh: :arghh:
 
Hade så lite att göra på jobbet, så jag tog ut en timme friskvård. Simmade då, 12 "längder" på det grundaste.
Väl hemma så har jag hållit på med att sanera ett kar från snäckor. Var alldeles för mkt där. Fick fånga in alla fiskar och räkor först. Sedan tömma ur vattnet. Nu är det lite kvar. Ska tömma det i morgon, eftersom jag är ledig då. Och ingen BS eftersom hen är på semester nu...
Några guppy-yngel och räkor är kvar, omöjliga att få tag i
Ska natta alla djur och kvällsfika
 
Det ser ut som om det skulle kunna komma värsta regnskuren just nu - mörkt och gråmulet - men ICKE.... :crazy: Det är så urbota torrt att det bara knastrar överallt....

Blev något frustrerade över släktforskningen för en stund sedan, och behövde lite bakterapi, kände jag. Säkerligen URSMART att ställa sig och baka kanelbullar kl 19:45 när man ska upp kl 5....eller...... :p Tänker att jag tar med mig ett gäng bullar till jobbet imorgon. Det är vi väl värda, vi som jobbar och sliter ett par veckor när det flesta precis har gått på semester?!
 
Åh, Gud! Jag är helt död!
Idag har vi varit 4 totaltrasiga folk där 3 av oss fått behandling av en lika paj kiro. Den stackarn får tyvärr vara utan behandling.
Först en istadig bonde som såg ut som ett vinkeljärn och varken kunde gå, stå eller ligga, sen en avramlad ridtjej som var livrädd och svettades så det rann av paniken. Hon var också övertygad om att kiropraktik var humbug. Kul att se när hon kände skillnaden.
Och så jag med whiplash, diskbråck och noll muskler som lyft flyttlådor i någon vecka.
Kylrummet nästa för samtliga..
Hoppas kunna sova nu iom upp om 4,5 h. Snaaark!
 
Godmorgon! Varför vaknar jag så här tidigt? Är ju trött! Äsch lika bra att gå upp och göra sig redo för resan till Nyköping.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 722
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 417
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp